روابط عمومی شهرداری منطقه تاریخی فرهنگی شیراز اعلام کرد: شهرداری منطقه ثامن شهرداری مشهد و منطقه بافت تاریخی فرهنگی شیراز با هدف گسترش و توسعه فعالیت های فرهنگی، اجتماعی، زیارتی، گردشگری و اقتصادی این دو کلانشهر، تفاهم نامه همکاری امضا کردند.
کد خبر: ۲۳۴۴۰۳
تاریخ انتشار: ۰۳ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۸:۴۶ 23 May 2016
تابناک فارس به نقل از روابط عمومی شهرداری منطقه تاریخی فرهنگی شیراز: این تفاهم نامه همکاری درحاشیه نشست هم اندیشی روسای شوراهای اسلامی و شهرداران کلانشهرهای کشور، مابین حمید ضمیری شهردار منطقه ثامن شهرداری مشهد و هادی شهدوست شیرازی شهردار منطقه تاریخی فرهنگی شهرداری شیراز منعقد شد.

شهردار منطقه تاریخی فرهنگی شهرداری شیراز در این زمینه گفت: این تفاهم نامه در چارچوب وجوه مشترک دو منطقه تاریخی، فرهنگی و مذهبی در دو حرم مطهر اهل بیت(ع) منعقد شده است و نوید بخش پیوند بیش از پیش این دو قطب مذهبی کشور است.

هادی شهدوست شیرازی افزود: تبادل اطلاعات و تجربیات فرهنگی، مبادله کتاب، نشریات و اسناد علمی، تولید نرم افزارهای علمی و فرهنگی، تامین محتوای سایت ها و مجله ها در زمینه گردشگری و زیارتی، برپایی نمایشگاه های صنایع دستی ، محصولات فرهنگی و آداب و سنت ها از جمله مفاد این تفاهم نامه است.

او گفت: معرفی ایده های نوین برای ارتقای سطح فرهنگ شهروندی به ویژه فرهنگ زیارت و آداب سفر- بررسی ایجاد شرایط لازم به منظور انگیزه بخشی به دانشجویان به ارائه پایان نامه های تخصصی تحصیلات تکمیلی (ارشد و دکتری) با موضوعیت ظرفیت های گردشگری شهرداری های مناطق ثامن و هشت از دیگر موارد مندرج در این تفاهم نامه به شمار می آید.

وی ادامه داد: همچنین بهره گیری از ظرفیت های طراحی و نماد های شهری با محوریت حرمین شریف رضوی و احمدی از دیگر عناوین این تفاهم نامه است که در سه محور اصلی امور فرهنگی – اجتماعی، امور خدمات و بازرگانی و توسعه مناسبات بین مناطق منعقد شده است.

وی ادامه داد: به لحاظ وسعت منطقه ای، جمعیت و کاربری ها شباهت های بسیاری بین این دو منطقه وجود دارد که می توان با بهره گیری از تجارب یکدیگر در سالی که با عنوان 'اقتصاد

مقاومتی، اقدام و عمل' نامگذاری شده، از بسیاری از هزینه ها و دوباره کاری ها جلوگیری شود.
شهدوست شیرازی اضافه کرد: این اقدام شهرداری شیراز در بین کلانشهرهای کشور به عنوان یکی از مصادیق عملی اقتصاد مقاومتی و زمینه ساز جذب گردشگران مذهبی از سراسر دنیاست.

وی اظهارداشت: جزییات اجرایی این تفاهم نامه در سفر شهردار منطقه ثامن مشهد و کارشناسان آن شهرداری به شیراز تبیین خواهد شد و با عنایات خاصه خاندان عصمت و طهارت و وجود ذی جود حضرت ثامن الحج (ع) و حضرت احمد ابن موسی (ع) و سایر امامزادگان واجب التکریم شهر مقدس شیراز، شاهد رشد و شکوفایی بیش از پیش شهر شیراز خواهیم بود.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار