مرودشت به واسطه قرار گرفتن در میان دو کانون مهم گردشگری ایران و مسیر ترانزیتی شمال – جنوب کشور یکی از محورهای پرتردد در استان فارس و حتی کشور تلقی می شود اما جایگاه سوخت سی ان جی ندارد.
کد خبر: ۲۳۳۳۰۴
تاریخ انتشار: ۰۱ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۳:۱۱ 21 May 2016
تابناک فارس به نقل از ایرنا:رانندگان خودروهای دوگانه سوز در این جاده ارتباطی که شیراز را در مسیر شمال به مرکز کشور متصل می کند، در فاصله حدود 40 کیلومتری مابین پلیس راه شیراز- اصفهان تا شهر مرودشت جایگاه سوخت گازی با دسترسی آسان در کنار جاده برای خود نمی یابند.
ترددها در این مسیر در ایام نوروز و تعطیلات تابستانی از این منظر که شهر مرودشت آثار تاریخی همچون تخت جمشید و نقش رستم را در جوار خود دارد، به اوج می رسد.
در این مسیر، تنها جایگاه سوخت در دسترس، جایگاهی است که در فاصله حدود 25 کیلومتری شمال شیراز در داخل شهر زرقان واقع است و هرچند در مجاورت این محور ارتباطی قرار دارد اما دسترسی مستقیم به آن از جاده ارتباطی فراهم نیست و رانندگان ناگزیر هستند که برای دسترسی به آن وارد شهر زرقان شوند.
ما بین این جایگاه سوخت و جاده ارتباطی مجاور، دیواری فلزی برافراشته شده است و گفته می شود دلیل این امر، جلوگیری از پرت شدن حواس رانندگان بوده است.
با این وجود، شایعات همواره درباره تعطیلی قریب الوقوع این جایگاه سوخت گاز در سال های فعالیت شنیده می شده است چراکه این جایگاه سی.ان.جی در فاصله نزدیکی به محور ارتباطی شیراز – مرودشت- اصفهان و در حریم آن قرار دارد؛ شایعاتی که تا به امروز به واقعیت نپیوسته است.
شماری از گردشگران شهر شیراز استقرار جایگاه سوخت گاز در این مسیر را خواستار شدند.
افشین محمدی گردشگری از تهران می گوید: در حالی که در اتوبان تهران – قم تقریبا در کنار هر جایگاه عرضه بنزین، یک جایگاه سوخت گاز نیز وجود دارد، این موضوع در اتوبان شیراز – مرودشت که یک مسیر پرتردد و گردشگری است دیده نمی شود.
هرچند حدود یکسال قبل مدیران شرکت پخش فرآورده های نفتی منطقه فارس از پیگیری برای ایجاد یک جایگاه سی. ان. جی در اطراف کارخانه شیر پاستوریزه در میانه راه ارتباطی شیراز – مرودشت سخن گفتند، اما این وعده تاکنون محقق نشده است.
مدیر شرکت پخش فرآورده های نفتی منطقه فارس سال گذشته به ایرنا گفته بود: ایجاد یک جایگاه سوخت در مجاورت این محور ارتباطی نرسیده به شهر زرقان در اطراف کارخانه شیر پاستوریزه نیز در دست پیگیری است که با روشن شدن وضعیت زمین آن، در راستای صدور مجوز اقدام می شود.
علیرضا امین،  گفت: زمین معرفی شده در سال گذشته برای ساخت جایگاه سی ان جی مناسب نبود.
وی ادامه داد: اگر فردی بخواهد در این زمینه اقدام کند، باید زمینی در نزدیکی جاده داشته باشد و علاوه بر آن، ضوابط جدید ایجاد جایگاه های سوخت را نیز رعایت کند.
مدیر شرکت پخش فرآورده های نفتی فارس گفت: همچنان می گوییم در مقطع کنونی اگر متقاضیان ایجاد جایگاه سوخت سی.ان.جی در مسیر ارتباطی شیراز – مرودشت دارای زمین مورد نیاز باشند، درخواست آنها برای ایجاد این جایگاه ها بررسی می شود.
امین با اشاره به نیازهای شهر شیراز به جایگاه های سوخت ادامه داد: غیر از منطقه جنوب شهر و خروجی شیراز به سمت فسا که از نظر ایجاد جایگاه سی ان جی اشباع شده است، در شمال و شمال غرب شیراز نیازمند ایجاد جایگاه های جدید عرضه گاز فشرده هستیم و اگر فردی شرایط لازم برای ایجاد این جایگاه ها را داشته باشد، بررسی می کنیم.
به گفته این مقام مسئول، هم اینک در سراسر استان فارس 119 جایگاه عرضه سی ان جی فعال است که از این تعداد، سه جایگاه در سال 94 افتتاح شده اند.
شهر مرودشت در 45 کیلومتری شمال شیراز قرار دارد.
جاذبه های تاریخی مانند تخت جمشید، نقش رستم، نقش رجب و جاذبه های سیاحتی مانند آبشارها و چشم اندازهای طبیعی بکر در شهرستان مرودشت هر ساله میزبان گردشگران بسیاری است و این موضوع می طلبد که زیرساخت های مورد نیاز سفر هموطنان از جمله نیاز به جایگاه های عرضه سوخت سی ان جی فراهم شود.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار