پروفسور علی اصغر خدادوست چشم پزشک شناخته شده و دارنده کرسی استادی دانشگاه های آمریکا گفت: جهانیان یافته ها و دستاوردهای علوم پزشکی کشورمان را تحسین می کنند و این موضوع باید به چراغ راه برای حرکت پزشکان جوان قلمداد شود.
کد خبر: ۲۳۲۳۴۰
تاریخ انتشار: ۳۰ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۰۹:۱۲ 19 May 2016
تابناک فارس به نقل از ایرنا:پروفسور خدا دوست، روز چهارشنبه در حاشیه همایش چشم پزشکی و جراحی پلک در شیراز  اظهار داشت: پزشکان جوان باید با امید به تعالی و رشد بیشتر در حوزه های علوم پزشکی و کسب افتخار به این عرصه وارد شوند.
او بیان کرد: ما در فرهنگ فارسی ضرب المثل معروفی داریم که می گوید'مرغ همسایه غاز است' ، این ضرب المثل نمود عینی برای بسیاری از افرادی است که می پندارند علم فقط در اروپا و آمریکا نهفته است در حالی که علم مرزهای جغرافیایی کشورها را در نوردیده و به مکان خاصی محدود نیست.
وی که از مشهورترین جراحان قرنیه جهان است، افزود: جوانان ایرانی می توانند با پشتکار و اندیشه متعالی و هوش سرشاری که دارند در دانشگاه های این مرز و بوم پدید آورنده و تولید کننده علم باشند و چشم به گره گشایی به هیچ یک از دانشگاه های خارج از کشور ولو دانشگاه هایی با اسامی و نشان (برند) بزرگ نداشته باشند .
پروفسور خدا دوست که در حوزه علوم پزشکی و چشم پزشکی، ایده علمی خدادوست لاین به نامش ثبت شده است گفت: زمانی که خدا دوست لاین به عنوان یک ایده علمی به کشورهای پیشرفته و دانشگاه های معتبر ارائه شد، اغلب این دانشگاه ها به گرمی ما را پذیرفتند.
وی ادامه داد: همین پذیرش، آغازی برای رشد بیشتر این دانشگاه ها و شروعی برای دستیابی به ایده های برتر علمی شد و آنها اگر می خواستند با تنگ نظری به این موضوع بنگرند بدون تردید با شکست مواجه می شدند و در همان جایگاهی که بودند باقی می ماندند.
پرفسور خدادوست افزود: باید توجه داشت که پذیرش یافته های علمی دیگران، نخستین گام برای رسیدن به موفقیت علمی است .
این استاد برجسته چشم پزشکی جهان، بر لزوم ارتقای علمی دانشگاه ها و مراکز درمانی و پزشکی کشورمان به تجهیزات و دانش روز تاکید کرد و گفت: باید یقین داشته باشیم که می توانیم با همین تجهیزات و یافته های علمی که داریم کارهای بزرگ انجام دهیم اما در عین حال باید برای دستیابی به تجهیزات پیشرفته و دانش روز هم تلاش کنیم .
پروفسور خدادوست بیان کرد: چشم از جمله ارگان های بدن است که همواره از حساسیت ویژه ای در بین علوم پزشکی برخوردار بوده است، پزشکانی که این تخصص را قبول می کنند و در این عرصه وارد می شوند فرصت های خدمتگزاری بی بدیل به مردم را دارند.
وی اظهار داشت: پزشکانی که در عرصه علوم چشم پزشکی وارد می شوند و با همت و تلاش های فراوان به رهیافت های علمی با ارزش دسترسی پیدا می کنند باید در همین زمینه علوم خود را به پزشکان جوان انتقال دهند و زمینه ترویج بیشتر علم را فراهم کنند.
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
انصاری
|
United States
|
۰۵:۴۹ - ۱۳۹۵/۰۳/۰۳
درود بر پرفسور خدادوست عزیز
بلی عزیزم تنگ نظری آفت است، آفتی که هم اکنون گرفتار آن شده ایم در این مرز و بوم.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار