ایران تاکنون 5 مرتبه میزبان رقابت‌های جام جهانی کشتی فرنگی در سال‌های 1997، 2005، 2013، 2014 و 2015 بوده که تمامی این مسابقات در تهران برگزار شده است. ایران برای ششمین مرتبه میزبان این رقابت‌هاست اما اینبار مسابقات در شیراز برگزار می‌شود و این فرصت برای نخستین بار با حمایت فدراسیون کشتی در اختیار شهری غیر از تهران قرار می‌گیرد.
کد خبر: ۲۳۱۸۲۲
تاریخ انتشار: ۲۹ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۱:۱۶ 18 May 2016
به گزارش تابناک فارس:تاکنون تیم های ملی کشتی فرنگی روسیه با ۱۶ کشتی گیر در ۸ وزن؛تیم ملی کشتی فرنگی کشور اوکراین با ۱۰ کشتی گیر در ۸ وزن؛تیم ملی کشتی فرنگی  آذربایجان با ۱۹ کشتی گیر در ۸ وزن؛تیم ملی کشتی بلاروس با ۸ کشتی گیر در ۸ وزن؛تیم ملی کشتی قزاقستان با 18 کشتی گیر در 8 وزن؛تیم ملی کشتی آلمان با ۸ کشتی گیر در ۸ وزن وارد شیراز شده اند.

امیدوارم دل مردم را شاد کنیم
امید نوروزی راجع به برگزاری مسابقات جام جهانی کشتی در شیراز گفت: استانداری و اداره ورزش و جوانان فارس زحمات بسیاری برای برگزاری این مسابقات کشیده‌اند که جای تشکر و قدردانی دارد.
او به آمادگی اعضای تیم ملی کشتی فرنگی اشاره و اضافه کرد: در شرایط خوبی به سر می بریم بنابراین امیدواریم مقام اول را کسب و دل مردم ایران و فارس را شاد کنیم.
نوروزی مسابقات جام جهانی کشتی را مقدمه‌ای برای حضور در المپیک ریو دانست و اضافه کرد: بچه‌ها با نشان دادن شایستگی‌های خود در این رقابت‌ها برای کسب مدال های زرین المپیک ریو آماده می‌شوند.

تشکر از مههمان نوازی شیرازی ها
«قاسم رضایی» که در المپیک لندن طلا را به گردن آویخته است نیز این رقابت‌ها را یک آزمون مناسب برای المیک ریو دانست و گفت: با شرایط خوب اعضای تیم و هدایت آقای بنا به قهرمانی در این مسابقات امیدوار هستیم.
رضایی به مهمان نوازی خوب شیرازی‌ها اشاره و اضافه کرد: اردوی تیم در شیراز شرایط مساعدی داشت و دست اندرکاران برای برگزاری مسابقات تمام تلاش خود را کرده اند.

ثابت می کنم طلای المپیک لندن حق من بود

«سعید عبدولی» تمام اراده‌اش را به کار گرفته است تا ناداوری المپیک لندن را جبران کند. این فرنگی کار پر تلاش تیم ملی گفت: در این مسابقات و المپیک ریو به همگان نشان می دهم که طلای المپیک لندن حق من بود.
او نیز به شرایط مساعد اردو اشاره و خاطرنشان کرد: یکی از تجربیات خوب من در روزهای اردو رقم خورده است و لطف شیرازی ها برای همیشه در خاطرم می ماند.
عبدولی امیدوار است که در مسابقات جام جهانی و المپیک ریو با کسب عنوان قهرمانی خاطره تلخ اشک‌هایش را از یادها پاک کند.

با تمام توان برای شادی ایرانیان و شیرازی ها تلاش می کنیم
«بشیر باباجان‌زاده» کشتی گیر سنگین وزن تیم ملی فرنگی کشورمان نیز به ماندن جام قهرمانی در شیراز امیدوار است.
او به آمادگی فرنگی کاران اشاره و اضافه کرد: در شرایط ایده‌آلی به سر می بریم و به کسب مقام قهرمانی در این رقابت ها امیدواریم.
باباجان‌زاده از مهمان نوازی اهالی شیراز قدردانی و اضافه کرد: با تمام توان روی تشک می‌رویم تا شادی را به مردم ایران و شیراز هدیه کنیم.

همه چیز آماده است
رئیس هیأت کشتی استان فارس گفت:محل اسکان تیم ها،داوران،خبرنگاران و سایر میهمانان از هفته ها قبل مشخص شده و هماهنگی های لازم برای ایاب و ذهاب از سالن رقابت ها به هتل ها نیز صورت گرفته و فکر می کنم دیگر مشکل و مورد خاصی برای مسائل اجرایی وجود نداشته باشد.

از تلویزیون های شهری و شبکه های صدا و سیما استفاده کنید
زین العابدین عرب در ادامه گفت: ظرفیت محدود سالن رقابت ها دغدغه جدی را برای ما فراهم کرده که امیدورام کشتی دوستان فهیم استان فارس با توجه به پخش زنده رقابت ها از صدا و سیما و تعبیه شدن تلویزیون های شهری بیشتر از این ظرفیت ها استفاده کنند تا ما شایسته و بهتر بتوانیم در خدمت مدعوین و تیم های شرکت کننده باشیم.

میهمانان با خاطره خوشی شیراز را ترک می کنند
وی افزود:اعتقاد دارم میهمانان با خاطره خوشی مهد تمدن ایران را ترک خواهند کرد که امیدورام در نهایت قهرمانی تیم ملی کشورمان در جام جهانی موجبات شادی دل مردم را در آستانه المپیک 2016 برزیل فراهم آورد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار