نماینده ولی فقیه در استان فارس و امام جمعه شیراز اعتقاد دارد که استفاده نادرست از منابع و ذخایر طبیعی، از مهم‌ترین مشکلات کشور به‌شمار می‌رود که باید در باره آن چاره اندیشی مناسب داشت.
کد خبر: ۲۳۱۵۸۵
تاریخ انتشار: ۲۸ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۲۰:۲۴ 17 May 2016
تابناک فارس به نقل از فارس: آیت‌الله اسدالله ایمانی سه‌شنبه 28 اردیبهشت در جمع مسئولان نمایندگی‌های ولی فقیه در اداره‌های منابع‌طبیعی استان‌های کشور، تاکید کرد که بهره‌برداری از منابع طبیعی در ایران حساب‌شده نیست و گفت: سراسیمه منابع طبیعی را نابود می‌کنیم.

به اعتقاد امام جمعه شیراز، بروز مشکلاتی مانند نشست زمین، از عوارض استفاده نادرست از منابع طبیعی و ذخایر زیرزمینی است و گفت: یکی از نمونه‌های مهم نداشتن برنامه برای استفاده صحیح از منابع طبیعی، برداشت‌های بی‌رویه از منابع آب زیرزمینی است.

ایمانی، از بین رفتن مراتع به واسطه چرای زیاد دام را دیگر آسیب این عرصه برشمرد و گفت: امروز تعداد دام‌های موجود در استان فارس بیش از سطح مراتع موجود در این استان است و همین یکی از دلایل مهم در وارد شدن آسیب به مراتع محسوب می‌شود.

امام جمعه شیراز با تاکید بر این‌که منابع طبیعی، ثروت ملی است، لزوم داشتن برنامه برای استفاده مناسب از این سرمایه و حفاظت آن برای نسل‌های آینده را ضرورتی لازم برشمرد.

او با بیان این‌که برداشت از ذخایر نفت هم بدون برنامه است، نبود امکان جایگزینی این ذخایر را یادآور و متذکر شد: در استفاده از منابع طبیعی نیز بدون برنامه‌ریزی عمل کرده و موجب از بین رفتن درختان پهن‌برگ در فارس شدیم که دیگر جایگزینی ندارند.

نماینده ولی فقیه در استان فارس با بیان این‌که امروز مراتع فارس به دلیل چرای دام زیاد، از بین رفته، گفت: درحال حاضر تعداد دام موجود در فارس از میزان مراتع برای چرا بیشتر است، به همین دلیل شاهد آسیب رسانی به مراتع و منابع طبیعی هستیم.

ایمانی هم‌چنین استان فارس را دارای ذخایر مطلوبی از منابع طبیعی مانند گیاهان دارویی دانست و گفت: می‌توان با برنامه‌ریزی صحیح از ذخایر مختلف مانند گیاهان دارویی، بهره‌برداری مطلوبی را داشت.
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
انصاری
|
United States
|
۰۶:۵۷ - ۱۳۹۵/۰۲/۲۹
بلی عزیزم در این مورد حرفتان حق است و امیدواریم تاثیرگذار باشد.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار