معاون کاهش تقاضا و توسعه مشارکت های مردمی ستاد مبارزه با مواد مخدر، شیوع استفاده از مواد مخدر جدید و صنعتی را در جامعه نگران کننده دانست و گفت: تبلیغ برخی افراد سودجو مبنی بر مصرف این گونه مواد برای تمرکز در شب امتحان، دامی بیش نیست.
کد خبر: ۲۳۰۴۰۸
تاریخ انتشار: ۲۷ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۰۸:۲۷ 16 May 2016
تابناک فارس به نقل از ایرنا: پرویز افشار، یکشنبه در همایش دانشجویی همیاران سلامت با رویکرد پیشگیری از مصرف دخانیات در دانشگاه شیراز، اظهار داشت: مصرف این مواد در درازمدت علاوه بر وابستگی و اعتیاد، عوارض جبران ناپذیری به دنبال دارد.
وی، تعداد مواد مخدر جدید و صنعتی شناسایی شده در کشور را 500 نوع بیان کرد و افزود: ‌این قبیل مواد اعم از اینکه در قالب قرص و یا گیاهان دارویی در اختیار افراد قرار گیرد، نباید مصرف شود چرا که گیاهان دارویی را فقط با تجویز پزشک متخصص و از داروخانه ها باید تهیه کرد.
افشار اظهار کرد:‌ مواد مخدر صنعتی علاوه بر وابستگی شدید می تواند تخریب شدید جسمی و روانی را در پی داشته باشد.
معاون ستاد مبارزه با مواد مخدر، تقویت مهارت آموزی دانشگاه ها به دانشجویان درباره آثار سوء مصرف مواد مخدر را خواستار شد و گفت:‌ محیط دانشگاه با وجود همه اندوخته هایی که به دانشجویان منتقل می کند در ایجاد مهارت و توانایی در دانشجویان، به شیوه ای مطلوب عمل نکرده است.
 
اجرای طرح دانشگاه عاری از دخانیات در دانشگاه ها

مدیرکل دفتر مشاوره و سلامت سازمان امور دانشجویان وزارت علوم، تحقیقات و فناوری نیز در این همایش بیان کرد: طرح دانشگاه عاری از دخانیات هم اینک در این وزارتخانه در حال تدوین است تا از اول مهرماه 95 اجرایی شود.
حمید یعقوبی افزود:‌ در قالب این طرح، مراکز بهداشت و درمان دانشگاه ها برای ارائه خدمات ترک سیگار به دانشجویان، استادان و کارکنان دانشگاه تجهیز می شوند.
مدیرکل دفتر مشاوره و سلامت سازمان امور دانشجویان وزارت علوم، تحقیقات و فناوری افزود: همچنین در قالب این طرح و با آموزش دانشجویان، کارکنان و استادان، افرادی که سیگار مصرف می کنند به ترک سیگار ترغیب می شوند.
دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان فارس نیز در این همایش گفت: ‌عدم حساسیت مردم وبرخی از مسئولان نسبت به حوزه مواد مخدر یکی از حلقه های مفقوده ماست.
محمدرضا ابراهیمی اظهار کرد: هنوز به این نتیجه نرسیده ایم که مواد مخدر یک تهدید بزرگ است و تنها به دادن آمار بسنده می کنیم.
جشنواره دانشجویی یک روزه همیاران سلامت با رویکرد پیشگیری از مصرف دخانیات با محورهای پیشگیری از سوء مصرف مواد مخدر، روان گردان ها و دخانیات، عوارض و پیامدهای سوء مصرف مواد اعتیادآور و نقش همیاران سلامت روان در پیشگیری از اعتیاد عصر امروز (یکشنبه) به کار خود پایان داد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار