شهردار شیراز در آیین افتتاح دومین دوره جشنواره سی راه گفت: در خصوص بافت قدیم شیراز خیلی ها شعار می دهند اما در موقع عمل نه برنامه ای دارند و نه حضور می یابند و نمونه آن نیز همین مراسم است که برای احیای بافت بسیار مهم است و جا داشت که کسانی که برای این بافت به شهرداری هجمه می آورند حضور داشته و راه حل ارایه دهند.
کد خبر: ۲۳۰۳۰۰
تاریخ انتشار: ۲۶ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۲۰:۲۶ 15 May 2016
تابناک فارس به نقل از خبرجنوب:عليرضا پاك فطرت افزود: آن ها بايد حضور يابند و بگويند كه چه كنيم كه بافت فرهنگي بيش از اين خراب نشود اين بافت متعلق به مردم شيراز است و ساختمان ها در كنار هم توانسته تبدیل به يك بافت شود و اين بافت با يك بنا به وجود نيامده اما تك بناهاي موجود متعلق به مردم و مالكان آن ها اگر برايشان منفعتي نداشته باشد حاضر به حفظ ساختمان خود نيستند.
وي ادامه داد: در اين بين ما بايد از طرح هاي اجرايي كه بايد به كتابخانه ها برود بگذريم و طرح هايي را ارايه كنيم كه جنبه كاملاً اجرايي داشته باشد.
پاك فطرت گفت: زماني گفتند كه شهرداري براي كارتن خواب ها چه كرده و در پاسخ به اين سوال يك سوال ديگر را مطرح مي كنيم و آن اين است كه در شهري با بيش از 6/1 ميليون نفر جمعيت بايد چه تعداد كارتن خواب حضور داشته باشند و استاندارد آن در جهان چقدر است؟
وي ادامه داد: اما در زمينه حضور معتادان و كارتن خواب ها دو بحث مطرح است اول آن كه از هر جا كه معتاد و كارتن خواب مي آيد آن ها را پذيرا باشيد، غذاي گرم و مكان استراحت و ترك به آن ها بدهيد و اگر براي بار هشتم هم معتاد شد او را بپذيريد اما نمي گويند بودجه آن از كجا مي آيد، دولت كه بودجه نمي دهد پس اين بودجه بايد از مردم دريافت شود.
شهردار شيراز گفت: اما در اين ميان عده اي نيز اعتقاد دارند كه شهر بايد دروازه داشته باشد و هر كس نتواند وارد شهر شود و تنها افراد دانشمند و بزرگاني مانند جرجاني و خواجو كرماني به اينجا بيايند.
وي تصريح كرد: بافت تاريخي را كساني خراب مي كنند كه از نقاط ديگر كشور مي آيند و چون آب و هواي شيراز حتي در زمستان هم معتدل است و افراد كارتن خواب نمي توانند زمستان را به صورت كارتن خواب در شهرها و استان هاي سردسير بگذرانند به شيراز مي آيند و ما تا جواب اين سوالات را كه چگونه با اين افراد برخورد كنيم نداشته باشيم نمي توانيم بافت تاريخي و فرهنگي شهر را احيا كنيم.
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
انصاری
|
United States
|
۰۶:۴۵ - ۱۳۹۵/۰۲/۲۹
سوالی است برای خودش!
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار