معاون ساماندهی امور جوانان وزیر ورزش و جوانان گفت:دلیل اصلی انتخاب شیراز به عنوان پایتخت جوانان جهان اسلام را مشارکت مدنی و فعالیت جوانان این شهر عنوان کرد. وی با بیان اینکه سایه سنگین ورزش بر حوزه جوانان همچنان سنگین است، افزود:‌ امکان اقدامات بنیادین در این حوزه وجود ندارد و با اینکه یکی از مهمترین وظایف ما رصد و سیاستگذاری دقیق در حوزه جوانان است، اما امکان رصد حوزه جوانان را نداریم.
کد خبر: ۲۲۹۶۹۷
تاریخ انتشار: ۲۵ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۲۲:۱۵ 14 May 2016
تابناک فارس به نقل از ایرنا: محمدرضا رستمی روز شنبه در نشستی که به مناسبت فرارسیدن هفته جوان(از 27 اردیبهشت تا دوم خرداد ماه) برگزار شد،‌ با بیان اینکه سایه سنگین ورزش بر حوزه جوانان همچنان سنگین است، افزود:‌ امکان اقدامات بنیادین در این حوزه وجود ندارد و با اینکه یکی از مهمترین وظایف ما رصد و سیاستگذاری دقیق در حوزه جوانان است، اما امکان رصد حوزه جوانان را نداریم.

دیگر ارگان ها همکاری نمی‌کنند

وی با بیان اینکه رصد وضعیت جوانان و سیاستگذاری در این حوزه از وظایف اصلی معاونت جوانان وزارت ورزش است، گفت: متاسفانه اکنون امکان رصد حوزه جوانان را نداریم و با همکاری نکردن دیگر ارگان‌ها در این زمینه مواجه هستیم.
رستمی افزود: فرآیند سیاستگذاری و اجرای برنامه‌ها در کشور بسیار بیمار است و این بیماری باید درمان شود.
وی گفت: با اینکه مصوبه‌های متعددی داریم اما برای اجرای آنها با چالش مواجه هستیم و این وضعیت معاونت جوانان را با مشکل مواجه کرده است.
معاون وزیر ورزش ادامه داد: با وجودی که در معاونت، وظیفه رصد حوزه جوانان را در تمام استان‌ها به عهده داریم اما چون اطلاعات درست و شفافی در اختیار نداریم، نمی‌توانیم سیاستگذاری درستی انجام دهیم که این موضوعات آسیب‌زا است.

اختصاص نیمی از اعتبارت به تشکل‌ها فعال در حوزه کاهش آسیب‌ها اجتماعی
وی افزود: در سال 94، سه تا هفت میلیون تومان به تشکل‌های مردم نهاد جوانان کمک کردیم.
رستمی گفت: در سال گذشته در مجموع 40 درصد از اعتبارات این معاونت را به توانمندسازی تشکل‌های مردم نهاد اختصاص دادیم. در سال جاری نیز قصد داریم 50 درصد از اعتبارات خود را به تشکل‌هایی که به کاهش آسیب‌های اجتماعی در مناطق حاشیه‌ای شهرها می‌پردازند، اختصاص می‌دهیم.
وی درخصوص برنامه‌های این معاونت در هفته جوان گفت: برگزاری مراسم جشن‌، مسابقات فرهنگی، آموزشی و ورزشی از جمله این برنامه‌ها است.

 70 درصد جوانان در انتخابات مجلس شرکت کردند
رستمی درمورد همایش «جوان، صلح و امنیت» که قرار است روز یکشنبه به مناسبت آغاز هفته جوان برگزار شود، ادامه داد‌: این همایش با حضور نمایندگانی از سازمان ملل متحد، وزارت خارجه و تشکل‌های جوانان که در حوزه بین‌الملل فعال هستند، برگزار می‌شود.
وی درمورد تاثیر حضور جوانان در فعالیت‌های سیاسی گفت: انتخابات اخیر نشان داد 70 درصد از جوانان در انتخابات مجلس شورای اسلامی شرکت کردند و این نشان از امید جوانان به فضای اجتماعی و سیاسی کشور است.

کارت آتیه جوان از تهران آغاز می شود
معاون وزیر ورزش درمورد طرح کارت آتیه جوانان افزود: این طرح برای شش ماه به صورت آزمایشی در تهران آغاز می‌شود و جوانان می‌توانند با استفاده از این کارت دو هزار کالا و خدمت را خریداری کنند.
رستمی ادامه داد: جوانان با خریداری این کالاها و خدمات که با تخفیف ویژه ارائه می‌شود، سه پنجم از هزینه‌ای که پرداخت کردند را پس‌انداز می‌کنند. بر اساس پیش‌بینی‌ها، پس از 15 سال این پس‌انداز به هفت میلیون تومان می‌رسد که در نظر داریم با ورود این مبلغ در بورس، این سرمایه‌گذاری به 40 میلیون تومان افزایش یابد.
وی گفت: اگر این طرح در تهران موفق شود به دیگر استان‌ها نیز ارجاع خواهیم داد.

سامانه کارآفرینی با 7 میلیون تومان اعتبار برای هر جوان
رستمی درباره سامانه کارآفرینی جوانان که در هفته جوان رونمایی می‌شود، افزود: جوانان در ‌این سامانه می‌توانند از خدمات آموزشی و کارآفرینی به میزان هفت میلیون تومان بهره ببرند.

شیراز پایتخت جوانان جهان اسلام انتخاب شد
وی دلیل اصلی انتخاب شیراز به عنوان پایتخت جوانان جهان اسلام را مشارکت مدنی و فعالیت جوانان این شهر عنوان کرد و گفت:‌ البته این شهر به دلیل دارا بودن امکانات سخت افزاری برای برگزاری مراسم نیز مطلوب است.

 معاونت جوانان متولی بررسی و رصد آسیب‌های دختران جوان شد
معاون وزیر ورزش درخصوص مصوبه شورای اجتماعی کشور گفت: در این مصوبه که اخیرا به ما ابلاغ شده، وظیفه بررسی و مطالعات آسیب‌های دختران جوان به وزارت ورزش و معاونت جوانان رسیده که در این موضوع برنامه‌های خود را شروع خواهیم کرد.

تفکیک معاونت جوانان از ورزش همانند ادغامش نشود
رستمی درمورد طرح تفکیک معاونت جوانان از وزارت ورزش و جوانان افزود: ادغام این طرح عجولانه بوده و باید اکنون برای طرح تفکیک بحث کارشناسی ویژه‌ای انجام شود و ساز و کارهای اقتصادی و سیاسی لازم برای این معاونتی که قرار است جدا شود، انجام پذیرد.
وی گفت: صرفا طرح تفکیک مدنظر نیست و باید ساز و کارهای سیاسی و اقتصادی لازم برای فعالیت‌ها و اجرایی‌شدن وجود داشته باشد تا بتوانیم ثمره مثبتی از این تفکیک بگیریم.

بانک‌ها ارائه وام ازدواج را جدی بگیرند
رستمی افزود: مسئولان بانک، مرجع اصلی ارائه آمار جوانان متقاضی وام ازدواج هستند اما تقاضا داریم مسئولان این وام‌ها را جدی بگردند.
وی ادامه داد: سالانه یک و نیم میلیون نفر ازدواج می کنند و این میزان اعتبار برای وام ازدواج در برابر اعتبارات بانک مبلغ ناچیزی است.
رستمی تاکید کرد: البته موضوع ازدواج جوانان فقط با وام ازدواج حل نمی شود.

وظیفه بهزیستی رسیدگی به افراد نیازمند است نه جوانان
معاون وزیر ورزش در خصوص ادعای سازمان بهزیستی برای ارائه مجوز مراکز مشاوره ازدواج گفت: بر اساس قانون، وظیفه سازمان بهزیستی حمایت از گروه های خاص و نیازمند است و نباید در حوزه جوانان و خانواده ورود کند.
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۰:۲۵ - ۱۳۹۵/۰۲/۲۶
این القاب دوزار نمی ارزن وقتی در شهر شیراز پرسه بزنید می بینید که تنها چیزی که بین جوانان این شهر وجود دارد بی تربیتی - فحاشی - بی نزاکتی - عصبایت - پرخاشگری - توهین - بی بندوباری - هرزگی و ..... اونوقت میگن شیراز پایتخت جوانان اسلام شد نمیدونم این حق را کی به این شهر داده آیا در انتخاب این شهر مسلمانان و علما و مسئولین سایر دول اسلامی هم حضور داشتن . خلاصه بیشتر از این خودتونه ضایع نکنید که خود شیرازیها هم قبول ندارن . وقتی پایتخت فرهنگی مورد ادعای شیرازیها نصیب اصفهانیها شد حالا برای دلجویی و سیاه کردن شیرازیها اومدن و این لقب ناهمگون را به اونا دادن . آی خندیدم .
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار