وزیر اقتصاد، انرژی و کشاورزی هلند هفته پیش به همراه هیأتی اقتصادی-سرمایه گذاری بهاستان فارس سفر کرد.با توجه به اینکه هلند در بخش کشاورزی بسیار پیشرفته و قوی می باشد و استان فارس هم قطب کشاورزی کشور است،عمده مذاکرات اقتصادی با هلندی ها پیرامون کشاورزی بود.
کد خبر: ۲۲۸۷۰۸
تاریخ انتشار: ۲۵ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۵:۱۷ 14 May 2016
امیدواریم با یک تعامل سازنده بشود از توانایی های هلندی ها جهت بازسازی کشاورزی نیمه جان استان فارس استفاده حداکثری کرد.

وزیر هلندی از توانایی کشاورزی کشورش گفت

به گزارش تابناک فارس:وزیر اقتصاد، انرژی و کشاورزی هلند گفت:‌ این کشور آماده همکاری با جمهوری اسلامی ایران در زمینه انتقال فناوری برای تولید محصولات کشاورزی در شرایط خشکسالی و بهبود مصرف آب در بخش کشاورزی است.
هنک کامپ(henk kump) گفت:‌ با وجود آن که کشور هلند، کشوری کوچک در دنیا است اما جایگاه دوم در تولید محصولات کشاورزی جهان مانند سیب زمینی، گل، گوجه و ... به خود اختصاص داده که ما از ظرفیت دانشگاهی برای ارتقای فناوری بهره گرفتیم. وی ادامه داد:‌ مصرف حدود 90 درصد منابع آبی ایران در بخش کشاورزی به آن معنا است که آب به شکل بهینه مصرف نمی شود و حال آن که نمی توان فراموش کرد که دو هزار و پانصد سال قبل در تخت جمشید سیستم های پیشرفته آبیاری با لوله های سفالی استفاده می شده است. محمد مهدی قاسمی رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان فارس نیز با اشاره به ظرفیت های این استان در حوزه کشاورزی، آمادگی این استان برای همکاری با کشور هلند در زمینه انتقال فناوری گلخانه ای و تولید مشترک محصولات و صادرات آنها اعلام کرد.
او بیان کرد: تصور ما این است که کشاورزی در کشور ایران که در این زمینه نیز دارای موفقیت هایی است، یک احساس خوب به انسان منتقل می کند.
وی، با اشاره به توانمندی کشورش در زمینه کشاورزی افزود: هلند به لحاظ کشاورزی فوق العاده حاصل خیز است و از جمله کشورهای مطرح در زمینه صادرات محصولات کشاورزی محسوب می شود.
وزیر اقتصاد، انرژی و کشاورزی هلند افزود: برای تولید یک کیلو گوجه فرنگی در گلخانه های کشور هلند چهار لیتر آب مصرف می شود و این در حالی است که در جهان برای تولید یک کیلو از این محصول 50 لیتر آب مصرف می شود.

استاندار فارس به وزیر هلندی اطمینان داد

استاندار فارس در دیدار با وزیر اقتصاد، انرژی و کشاورزی هلند و هیئت همراه، گفت: استان فارس امن‌ترین بستر را به لحاظ بازدهی و بازگشت سرمایه در حوزه‌های مختلف کشاورزی، صنعتی، معدنی، تجاری و گردشگری در اختیار دارد.
محمدعلی افشانی افزود: امروز ایران امن‌ترین کشور در منطقه و فارس امن‌ترین استان در ایران برای سرمایه‌گذاری در حوزه‌های مختلف است.
وی پس از تبیین جایگاه تاریخی و ادبی استان فارس افزود: در عرصه کشاورزی، استان فارس 3 میلیون تن محصولات باغی، کمی کمتر از یک‌میلیون تن محصولات دامی و هفت میلیون تن محصولات زراعی تولید می‌کند.

سرمایه گذار هندی:می شود کشاورزی را در ایران زنده کرد
پیتر برول،سرمایه گذار هلندی گفت: هم اینک درحال تولید محصولات کشاورزی ارگانیک در77 هزارهکتار از زمین های زراعی ایران هستیم که بیش از 80 درصد این مزارع در استان فارس قرار دارد.
وی ادامه داد: با توجه به مشکل خشکسالی در استان فارس، آماده هستیم که علاوه بر کاشت محصولات ارگانیک، برای کمک به مصرف بهینه آب و تولید محصولاتی که در شرایط خشکسالی امکان کشت دارند به این استان کمک کنیم.
برول، با بیان اینکه آب و خشکسالی دو موضوع مهم در منطقه و ایران محسوب می شود، اظهار کرد: 23 میلیون هکتار زمین شور در ایران وجود دارد که این رقم 11برابر کل زمین های کشاورزی در هلند است.
وی گفت: بر این باور هستیم که با همت،‌ پشتکار و کمک های علمی و فناوری می توان به نتایج خوبی در تولید محصولات کشاورزی در شرایط خشکسالی دست یافت.
این فعال حوزه کشاورزی کشور هلند، بیان داشت: ایران یک کشور کشاورزی به تمام معناست که از شرایط اقلیمی خاصی برخوردار است از این رو شیوه های کشاورزی باید خاص ایران تعریف شود.
وی ادامه داد: روزی که ما در یک شهردرایران سیب زمینی می کاریم همزمان درشهر دیگری این محصول برداشت می شود که این امر بیانگر تنوع اقلیمی کم نظیر ایران است.
برول، در بخش دیگری از سخنان خود اظهار کرد: سال 94 و در آغاز فعالیت در یک منطقه ایران، جمعیت این منطقه 75 هزار نفر بود و شمار جمعیت این منطقه هم اینک به 34 هزار نفر رسیده است و البته این مهاجرت در همه مناطق ایران در حال وقوع است و برای توقف مهاجرت به شهرها ضروری است که کشاورزی را با بنیانی قوی در دستور کار قرار دهیم.

رئیس جهاد کشاورزی فارس از قدرت کشاورزی فارس گفت

محمدمهدی قاسمی سه‌ شنبه 21 اردیبهشت در جلسه دیدار هیئت هلندی و سرمایه‌گذاران بخش خصوصی استان فارس، افزود: استان فارس سالانه 6.5 میلیون تن محصولات زراعی، 2.8 میلیون تن محصولات باغی و حدود یک میلیون تن محصولات دامی و شیلاتی تولید می‌کند.
او با یادآوری اینکه هم‌اینک فارس 17 درصد کل محصولات باغی کشور را تولید می‌کند، خاطرنشان کرد: ظرفیت فراوری محصولات زراعی، باغی و دامی در فارس بالغ بر 5.5 میلیون تن در سال است.
قاسمی با اشاره به حضور یک چهارم کل ناوگان برداشت محصولات کشاورزی در استان فارس، گفت: ماشین‌آلات برداشت محصولات کشاورزی استان فارس در سال به 23 استان کشور در برداشت کمک می‌کند.
رئیس سازمان جهادکشاورزی فارس علت وجود چنین شرایطی را به واسطه تنوع اقلیمی، وجود و فعالیت کشاورزان و تشکل‌های کشاورزی پیشرو و برخورداری از مرکز تحقیقاتی و دانشکده کشاورزی بسیار قوی بیان و اضافه کرد: امروز اما به دلیل خشکسالی‌های مداوم، استراترژی کشاورزی با محوریت آب تعریف شده است و دنبال می‌شود.
قاسمی با بیان اینکه بالاترین سطح آبیاری تحت فشار کشور در فارس اجرا شده خواستار همکاری شرکت‌های هلندی در زمینه‌های بهره‌وری آب، ایجاد و گسترش کشت‌های گلخانه‌ای، تولید بذرهای اصلاح‌شده و تکنولوژی تولید این بذرها، انتقال دانش و تکنولوژی‌های روز کشاورزی و فراوری محصولات کشاورزی و دامی و تولید و فراوری گیاهان دارویی شد.

قول سرمایه گذاری امن در فارس
رئیس اتاق بازرگانی شیراز گفت: به نمایندگی از سوی بخش خصوصی و 2 هزار عضو مجموعه تجارت، صنعت، معدن و کشاورزی آمادگی خود را برای همکاری با فعالان تولیدی کشور هلند اعلام می‌کنیم.
وی خاطرنشان کرد: برای شرکت بخش خصوصی هلند در مبادلات تجاری و اقتصادی بین دو کشور به‌ویژه استان فارس این اطمینان را می‌دهم که هیچ مشکل قانونی برای سرمایه‌گذاری وجود ندارد.
رئیس اتاق بازرگانی شیراز تصریح کرد: کشور ایران به‌ویژه استان فارس آمادگی سرمایه‌گذاری صفر تا 100 بخش‌های خصوصی کشور هلند و دیگر کشورها را دارد و برای تحقق آن از تمام توان و ظرفیت استفاده می‌شود.
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۱:۰۹ - ۱۳۹۵/۰۲/۲۷
ما ديگه چقدر بدبخت شديم! كشوري كه همه دنيا غبطه شو ميخوردن به چه روزي افتاده كه تنها مزيت نسبي خودشو بايد به واسطه ديگران احيا كنه!!!! يعني آخر فلاكت!
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار