آمار واحدهای صنعتی تعطیل کشور و فارس
مدیرعامل شرکت شهرک های صنعتی ایران آماری از تعداد واحدهای صنعتی واقع در شهرک های صنعتی کشور و استان فارس و تعداد واحدهای غیرفعال و تعطیل ارائه داد.در حالی که همه دلیل اصلی ورشکستگی صنعت کشور را بانک ها می دانند و آن ها را بلای جان صنعت می نامند؛معاون وزیر صنعت از تدابیر اندیشیده شده برای کمک بانک ها به صنعت گفت. خدا را چه دیدید شاید واقعا قرار است کمی هم از بانک ها برای صنعت کشور خیر برسد!
کد خبر: ۲۲۷۰۳۴
تاریخ انتشار: ۲۰ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۸:۰۴ 09 May 2016
مدیرعامل شرکت شهرک های صنعتی ایران آماری از تعداد واحدهای صنعتی واقع در شهرک های صنعتی کشور و استان فارس و تعداد واحدهای غیرفعال و تعطیل ارائه داد.

به گزارش تابناک فارس:معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت:‌ از میان 37 هزار و 120 واحد مستقر در شهرك های صنعت كشور هفت هزار و 85 واحد غیرفعال است.
یزدانی گفت:‌ هم اینك چهار هزار و 372 واحد در كل استان فارس دارای پروانه بهره برداری صنعتی هستند كه از این تعداد، 570 واحد غیرفعال است.

مدیرعامل سازمان صنایع كوچك و شهرك های صنعتی ایران گفت: ‌از 778 شهرك صنعتی سراسر كشور، در 378 شهرك یا قرارداد با سرمایه گذاران بسته نشده، ‌یا قرارداد بسته شده و واحد به بهره برداری نرسیده و یا كمتر از 10واحد به بهره برداری رسیده است.
وی ادامه داد:‌ از 62 شهرك صنعتی استان فارس، در 10 شهرك قرارداد سرمایه گذاری منعقد نشده است و در 12 شهرك، قرارداد بسته شده ولی كمتر از 10 واحد به بهره برداری رسیده است.

توزیع نامتوازن سرمایه گذاری در شهرک های صنعتی فارس
یزدانی اظهار كرد:‌ از 504 قرارداد امضا شده در شهرك های صنعتی فارس در سال 94، 414 قرارداد مربوط به دو شهرك بوده است و در 60 شهرك دیگر تنها 90 قرارداد سرمایه گذاری امضا شده است كه حاكی از عدم تعادل و توازن در جذب سرمایه گذاری است.

بالاخره خیر بانک ها به صنعت می رسد؟
در حالی که همه دلیل اصلی ورشکستگی صنعت کشور را بانک ها می دانند و آن ها را بلای جان صنعت می نامند؛معاون وزیر صنعت از تدابیر اندیشیده شده برای کمک بانک ها به صنعت گفت.
خدا را چه دیدید شاید واقعا قرار است کمی هم از بانک ها برای صنعت کشور خیر برسد!

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت با اشاره به عزم دولت برای حمایت از رونق تولید گفت: ‌هیات دولت روز پانزدهم اردیبهشت ماه جاری همه بانك ها را مكلف كرد كه بدون توجه به چك های برگشتی و مطالبات معوق واحدهای صنعتی، از واحدهایی كه كیفیت محصولات آنها مورد تایید است، برنامه ای برای پرداخت بدهی مطالبه كنند و آزادسازی وثیقه های مازاد نیز یكی از محورهای بخشنامه دولت است.
یزدانی ادامه داد:‌ 20 میلیارد ریال تسهیلات برای حمایت از صنایع كوچك در سراسر كشور تخصیص یافته است كه واحدهای متقاضی از آن به زودی بهره مند می شوند.

بانک ها صنعت را بیچاره کرده اند
مدیرعامل جدید شرکت شهرک‌های صنعتی فارس گفت: در راستای ممانعت از ورود افراد فاقد تجربه و تخصص، برای کارآفرینان در زمان عقد قرارداد دوره‌های آموزشی برگزار می‌کنیم.
شاهپور قنبریدر مراسم معارفه خود اظهار داشت: برای دستیابی به اشتغال پایدار، تولید ثروت و ایجاد ارزش‌افزوده در استان چاره‌ای جز صنعتی شدن وجود ندارد، صنعتی که باوجود نظام بانکی که به سپرده‌های بانکی حداقل 22 درصد سود می‌دهد دچار مشکلات فراوان شده چراکه صنعت با هزینه 30 درصدی نگهداری و تجهیز خط تولید و 22 درصد سود تسهیلات بانکی، باید 50 درصد سود بدهد.

استاندار فارس خواستار اختیارات بیشتر شد
استاندار فارس گفت: با تشکیل کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید در این استان بیش از 300 واحد صنعتی مورد بررسی قرار گرفت که از این تعداد مشکل 140 واحد برطرف شده است.
افشانی بیان داشت: اگر در صدد رونق کسب‌وکار و ایجاد اشتغال در استان‌ها باشیم باید اختیارات به استان‌ها تفویض شود و درغیر این صورت با مشکل روبه‌رو خواهیم شد.
افشاني افزود: رونق اشتغال و توليد زماني ممكن مي شود كه مديران استاني فضاي بيشتري براي تصميم گيري و كار داشته باشند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار