همزمان با فرا رسیدن عید مبعث پیامبر مکرم اسلام(ص)، بزرگترین موقوفه معاصر کشور با ارزش بیش از یک‌صد میلیارد تومان و با نیت توسعه علم و پژوهش منطبق با نیازهای روز جامعه در شیراز رونمایی شد.
کد خبر: ۲۲۶۲۲۴
تاریخ انتشار: ۱۹ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۴:۲۱ 08 May 2016
تابناک فارس به نقل از ایسنا:این موقوفه خود شامل دارای رقبه است که شامل 20 هکتار زمین مزروعی در بخش بیضا، بیست هکتار زمین در شهرک انجیره، باغاتی در شهر خفر، چندین قطعه زمین به مساحت ۳۰۰۰ متر مربع در شیراز، دو هکتار اراضی باغی در شهر شیراز، یک هکتار زمین در دروازه قرآن شیراز و یک باب منزل مسکونی در دینکان شیراز است.

این موقوفه با نیت توسعه علم و دانش، ترویج علوم دانشگاهی و حوزوی؛ حمایت از نخبگان، دانشجویان، طلاب و پژوهشگران، احداث ساختمان‌های آموزشی و تهیه کتب، حمایت از پژوهش در خصوص سلامت مالی و اداری و توسعه سلامت اداری، ساخت آسایشگاه و سرای سالمندان، خوابگاه و واحدهای مسکونی ویژه دانشجویان و طلاب، ساخت استراحتگاه همراهان بیمار، برگزاری ویژه برنامه‌های جشن عید قربان و میلاد پیامبر(ص) وقف شده است.

واقفان این موقوفه حاج محمدحسن کاظمی شیرازی و دختر هلن کاظمی شیرازی از خاندان آیت‌الله‌العظمی محمدکاظم شیرازی و آیت‌الله‌العظمی میرزای شیرازی بزرگ هستند.

هلن کاظمی شیرازی یکی از واقفان این موقوفه در مراسم رونمایی گفت: انگیزه اصلی پدرم در وقف اموال خود و توجه خاص ایشان به علم و دانش برگرفته از بیوت اجداد ایشان، مراجع تقلید زمان مرحوم میرزای شیرازی بزرگ و مرحوم حاج محمدکاظم شیرازی نشأت گرفته است.

وی افزود: هر کشوری که سلامت اداری بر آن حاکم نباشد هر چند در آن کشور نخبه و دانشمند پرورش یابد آن کشور موفق نبوده است؛ لذا پس از مشورت با اساتید مختلف از جمله دکتر نجفی که خود پدر جرم‌شناسی ایران هستند تصمیم گرفته شد تا پژوهشکده جرم‌شناسی و پیشگیری در این راستا تأسیس شود.

کاظمی شیرازی گفت: پدرم معتقد هستند که سالمندان هر اجتماعی گنجینه‌های اجتماع به‌شمار می‌روند لذا بر آن شدند تا تعدادی خانه سالمندان در جوار خوابگاه دانشجویان در اراضی موقوفه باشد و یکی از شرایط حضور در این خوابگاه برای دانشجویان این است که از سالمندان پذیرایی و با آن‌هامهربانی کنند حتی با یک شاخه گل.

این واقف شیرازی گفت: رقبات متعددی جهت نیل به اهداف این موقوفه وقف شده است که درآمد حاصل از آنها طبق نیت وقف در راستای توسعه و پشتیبانی علم و دانش و گسترش علوم حوزوی و دانشگاهی در رشته‌های پزشکی، حقوقی، فیزیک، شیمی و عمران هزینه خواهد شد.

وی ادامه داد: در سال جاری بر آن شدیم که برای شروع به کار برای این وقف، از دو دانشمند برجسته این مرز و بوم آیت‌الله احمد بهشتی نماینده فارس در مجلس خبرگان رهبری و دکتر حسین نیک نهاد استاد و معاونت دانشگاه علوم پزشکی شیراز که نتیجه تحقیقات و زحمات ایشان باعث افتخار و سربلندی شده و این مراسم را اعتبار ویژه بخشیده است و همچنین از طلاب و دانشجویان برتر حوزه‌های علمیه و دانشگاه‌های شیراز در رشته‌های مذکور تجلیل به عمل آوریم.

کاظمی شیرازی گفت: کار دیگری که در این وقفنامه پیش‌بینی شده است، احداث میهمان‌سرا برای آسایش همراهان بیماران در شیراز است؛ چرا که پدرم همیشه می‌گوید شیرازی‌ها میهمان نوازند و چرا اجازه دهیم همراهان بیماران که میهمان هستند در بلوارها و چمن‌ها بخواند.
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
محمد
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۴:۱۴ - ۱۳۹۵/۰۳/۰۷
وقف كار خيلي عاليه و در دين اسلام شيعه ناب محمدي(ص) بسيار به اين كار سفارش شده ولي ايكاش ميومدن با اين املاك اونارو نقد ميكردن توي همين شيراز يه جاي معقول واحدهاي آپارتمان ميساختن و به نصف قيمت تمام شده ميفروختن و با پول برگشتي دوباره آپارتمان ميساختن و دوباره نصف قيمت تمام شده ميفروختن و اين روندو ادامه ميدادن تا پوله تموم بشه(چون نصف قيمت تمام شده است) حساب كنين اگر واحد ١٠٠ متري جايي كه تموم شده ساختمان متري ١ ميليونو ٥٠٠ هزارتومن باشه و به قيمت ٧٥٠ هزارتومن ميفروختن ( هر واحد ١٠٠ متري ٧٥ ميليون) به زوجاي جوان حدودا ٣٠٠٠ هزار واحد ميشد بله سه هزار واحد يعني سه هزار زوج خانه دار ميشدن و شما خوانندگان قصاوت كنين كدام كار بهتر است؟؟؟
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار