جشنواره گل و گلاب در شهر میمند استان فارس و با هدف معرفی ظرفیت‌های تولید گل و گیاه در این بخش و ایجاد پیوند بین باغداران و صنعتگران برای سرمایه‌گذاری در این بخش برگزار شد.
کد خبر: ۲۲۶۲۲۱
تاریخ انتشار: ۱۹ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۴:۱۸ 08 May 2016
تابناک فارس به نقل از ایسنا:معاون هماهنگی اموراقتصادی و توسعه منابع انسانی استانداری فارس در جشنواره گل و گلاب میمند، فارس را به واسطه تولید 10 درصد محصولات کشاورزی در جایگاه اول کشور دانست.

یدالله رحمانی گفت: تولید 13 میلیون تن محصولات دامی، باغی و زراعی و تامین سرمایه در گردش سرمایه‌گذاران، بخش کشاورزی را در اولویت برنامه‌ها قرار داده است.

وی درادامه با اشاره به این‌که فارس مقام نخست تولید گل محمدی کشور را دارد، افزود: با هدف تقویت ظرفیت‌های این بخش، دو شهرک گلخانه‌ای ایجاد می‌شود.

رحمانی گفت: با توجه به این‌که 1200 هکتار از اراضی زیر کشت بخش میمند به پرورش گل محمدی اختصاص دارد، باید از ظرفیت این شهرستان به شکل مطلوب استفاده شود.

رئیس سازمان جهادکشاورزی استان فارس نیز با بیان این‌که فارس با تولید 47 درصد گل محمدی رتبه نخست کشور را به خود اختصاص داده است، گفت: این سازمان برای تامین نهال گل محمدی حمایت‌های ویژه‌ای را در نظر گرفته و مصمم است که از نهال‌های استاندارد در بخش میمند که حدود 27 درصد سهم تولید گل محمدی استان را در اختیار دارد، استفاده کند.

محمدمهدی قاسمی افزود: با توجه به خشکسالی‌های اخیر، بحران کم آبی و چالش آب در این استان، توسعه کشت گیاهان دارویی در دستور کار این سازمان قرار دارد و گل محمدی نیز از همین نوع گیاهان به‌شمار می‌رود که در این زمینه در صدور مجوز و پرداخت تسهیلات ارزان قیمت، با ایجاد زنجیره‌های تولید دراین زمینه، سرمایه‌گذاران را یاری می‌دهیم.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان فارس با اشاره به ایجاد سامانه ملی الکترونیکی پیوند برای صدور مجوزها در وزارت جهاد کشاورزی، گفت: با بهره‌گیری از این سامانه، مجوزهای مورد نیاز در بخش کشاورزی بویژه در حوزه صنایع تبدیلی و تکمیلی کشاورزی حداکثر در ظرف یک هفته برای متقاضیان صادر می‌شود.

وی گفت: بخش میمند در شهرستان فیروزآباد استان فارس از مناطق فعال کشور در زمینه پرورش انواع گل‌های محمدی و نسترن و تولید انواع عرقیات است که در این راستا جشنواره گل و گلاب میمند فرصت مناسبی را برای سرمایه گذاری دراین بخش به وجود آورده است.
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
بهنام
|
United States
|
۱۵:۵۷ - ۱۳۹۵/۰۲/۲۱
بزرگترین دشت گل محمدی دیم کشور در دارابه...
اما صنایع تبدیلی مناسبی وجود ندارد در این شهرستان
و گل محمدی داراب برای گلاب گیری به قمصر و میمند برده میشود...
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار