به مناسبت روز شیراز
اینجا شهر گل و بلبل است و تنها کلانشهر کشور که هوایش پاک است؛شهری با باغ هایی که تجسمی از بهشت هستند و شهر سروهای بلند قامت و شهر بهارنارنج... اما یک غم بزرگ و کهنه بر قلب این بهشت زمینی سنگینی می کند و آن هم غم بی توجهی و قدرنشناسی. هرنقطه ای دیگر در جهان از چنین ظرفیت های بی نظیری برخوردار بود بی شک اکنون آوازه اش در هفت آسمان پیچیده بود و گل سرسبد شهرهای کشورش می شد.
کد خبر: ۲۲۴۱۹۹
تاریخ انتشار: ۱۵ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۴:۲۱ 04 May 2016
اینجا شیراز است؛پایتخت فرهنگ و تمدن ایران زمین.شهر 2 ستون فرهنگ و ادبیات پارسی،حافظ و سعدی؛شهر وکیل الرعایا،که از منصف ترین حکمرانان تاریخ این سرزمین بود.

به گزارش تابناک فارس:اینجا شهر گل و بلبل است و تنها کلانشهر کشور که هوایش پاک است؛شهری با باغ هایی که تجسمی از بهشت هستند و شهر سروهای بلند قامت و شهر بهارنارنج...

شیراز شهریست با اردیبهشتی به واقع بهشتی.شهری که در جای جایش بوی بهار نارنج می آید.شهری که از لحاظ جاذبه های تاریخی،طبیعی،فرهنگی به واقع در ایران بی نظیر و در جهان کم نظیر است.

چیزی که شیراز را از سایر شهرهای کشور متمایز می کند وجود صفا و سرزندگی و نشاط در کنار کلانشهر بودن و بزرگ بودن است.

یعنی شما در شیراز هم صفا و صمیمیت شهرهای کوچک را می بینید و هم امکانات و پیشرفت کلانشهرها را.

دروازه قرآن
آرامگاه حافظ
آرامگاه سعدی
مجموعه زندیه
مسجد نصیر الملک
آرامگاه خواجوی کرمانی
باغ ارم
باغ عفیف آباد
باغ دلگشا
باغ جهان نما
نارنجستان قوام
بازار وکیل و سرای مشیر
ارگ کریم خان
هفت تن
باغ جنت، بلوار امیرکبیر. این پارک بسیار بزرگ است و دارای درخت‌های سرو بلندی است که این پارک را بسیار زیبا کرده است.
چهل تنان.  
گهواره دید یا گهواره دیو.  
چاه مرتضی علی.  
آرامگاه بابا کوهی.  
باغ ملی. بوستانی واقع در چها راه حافظیه
حمام (گرمابه) وکیل.
باغ نظر (باغ نظر (عمارت کلاه فرنگی - موزه پارس)). باغ نظر (عمارت کلاه فرنگی - موزه پارس)
مسجد وکیل.  
آرامگاه شاه چراغ. امام زاده
پل شاه میرحمزه (پل علی بن حمزه).  
آرامگاه شاه میر حمزه (علی بن حمزه). امام زاده
آستانه (آسونه - آرامگاه سید علاءالدین حسین). امام زاده
دریاچه مهارلو (دریاچه نمک).
آرامگاه دختر اتابک آبش خاتون (فلکه خاتون).
آرامگاه سیبویه.
قلعه فهندژ. قلعه فهندژ مربوط به دوران‌های تاریخی پس از اسلام است و در شیراز، بلوار بوستان، روبروی باغ دلگشا، بالای کوه واقع شده
آرامگاه بی‌بی دختران (بالاتر از سه راه احمدی).
آرامگاه شاه چراغ

اینها گوشه ای از جاذبه های این شهر دل انگیز است.

اما یک غم بزرگ و کهنه بر قلب این بهشت زمینی سنگینی می کند و آن هم غم بی توجهی و قدرنشناسی.

هرنقطه ای دیگر در جهان از چنین ظرفیت های بی نظیری برخوردار بود بی شک اکنون آوازه اش در هفت آسمان پیچیده بود و گل سرسبد شهرهای کشورش می شد.

حال آنکه پایتخت فرهنگ و تمدن ایران بزرگ حتی جدیدا در سطح کشوری هم دچار افول شده است و حتی جزو هفت شهر گردشگری برتر کشور هم قرار نگرفته و در ردیف شهرهای درجه 2 و 3 فقط لایق تقدیر قرار گرفته است.

(معاونت گردشگری سازمان میراث فرهنگی ،صنایع دستی و گردشگری هفت شهر برتر در ایام نوروز را شهرهای مشهد،اصفهان،ساری،خرم آباد ،نیشابور،مریوان ، رامسرنام برد و هفت شهر تبریز ،شیراز ،ایلام ،سنندج ،مراغه ،آبادان ،بانه  را نیز قابل تقدیر دانست.)

امروز 15 اردیبهشت روز شیراز است؛ روزی که در تقویم کشورمان به ثبت نرسیده اما شیراز ی ها با رایگان شدن اتوبوس های درون شهری و چندین پوستر و بیلبورد تبلیغاتی متوجه می شوند روز شهرشان است.امروز روز شيراز است. روزي كه به باور برخي از كارشناسان حوزه فرهنگي و گردشگري هنوز ملي نشده و كمتر گردشگري و يا حتي شيرازي از وجود آن باخبر است.

روزي كه به واسطه آن هيچ گردشگري وارد شيراز نمي شود و حتي تور خاص و ويژه اي هم به اسم روز شيراز تهيه نشده و به گردشگران هم معرفي نمي شود و آن طور كه فعالين اين حوزه مي گويند روز شيراز يك روز كاملا معمولي است و تنها با اجراي چند برنامه فرهنگي و هنري به يك روز خاص و جذاب براي مردم و گردشگران بدل نمي شود.

باشد که توجه به گردشگری و تبدیل آن به اولویتی مهم فقط در حد شعار نماند و ملک سلیمان(لقب شیراز) به دوران شکوهش بازگردد و خداوند نگه داردش از زوال...
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
انصاری
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۵:۲۱ - ۱۳۹۵/۰۲/۱۶
به امید خدا.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار