همکاری نفتی بریتانیا و فرانسه با دانشگاه شیراز/کدام کشورها از دانشجویان ایرانی شهریه نمی گیرند؟/همکاری دانشگاه شیراز با دانشگاه های فرانسه/دانشگاه شیراز با دانشگاه های 7 کشور تفاهم نامه امضا کرده است/ رتبه چهارم علوم پزشکی شیراز در کشور/رتبه های دانشگاه های شیراز در کشور
کد خبر: ۲۲۳۶۸۴
تاریخ انتشار: ۱۴ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۸:۰۵ 03 May 2016
به نظر می رسد دانشگاه های شیراز عزم جدی خود را برای بازگرداندن و ارتقای جایگاه دانشگاه شیراز در عرصه بین المللی جزم کرده اند.

به گزارش تابناک فارس:برگزاری نشست ها با دانشگاه های کشورهای مختلف و انعقاد تفاهم نامه ها و همکاری های علمی و پژوهشی مشترک در راستای همین هدف انجام می شود.

همکاری نفتی بریتانیا و فرانسه با دانشگاه شیراز
رئيس دانشكده مهندسي شيمي، نفت و گاز دانشگاه شيراز گفت: دانشگاه هريوت وات اسكاتلند بريتانيا و موسسه آموزشي تحقيقاتي آي.اف.پي فرانسه در طرح تحقيقاتي ازدياد برداشت از ميدان نفتي منصوري با دانشگاه شيراز مشاركت مي كنند.
کریمی گفت: دانشگاه هريوت وات بريتانيا ارتباطات خوبي با شركت نفتي بريتيش پتروليوم دارد و به همراه موسسه فرانسوي آي . اف. پي در اجراي اين طرح، به عنوان مشاور خارجي با دانشگاه شيراز همكاري مي كنند.

کدام کشورها از دانشجویان ایرانی شهریه نمی گیرند؟/همکاری دانشگاه شیراز با دانشگاه های فرانسه
نشست مشترك مسئولان پنج دانشگاه شهر تولوز Toulouse فرانسه با مسئولان دانشگاه شیراز برگزار و بر لزوم همکاریهای متقابل تاکید شد.
قائم مقام دانشگاه شیراز ضمن تاکید بر اعزام دانشجویان ممتاز این دانشگاه به خارج از کشور اعلام کرد: برخی دانشگاههای جهان، از دانشجویان ایرانی شهریه‌ای دریافت نمی کنند.
صفوی در خصوص حمایت های مالی فرانسه از طرح های تحقیقاتی دانشجویان دکتری و استادان ایرانی، اظهار داشت: به منظور توسعه بهتر علمی، این کشور هزینه های تحصیل دانشجویان دکتری ایرانی را بر عهده گرفته است. همچنین رشته های مورد نظر دانشگاه شیراز در دانشگاههای این کشور  توسط استادان ایرانی تدریس می شود.صفوی با اشاره به این که کشورهای آلمان، فرانسه و اتریش از دانشجویان ایرانی شهریه‌ای دریافت نمی کنند، یاد آوردشد: اگر دانشجو به زبان این کشورها تسلط کافی داشته باشد، تقریبا به صورت رایگان می تواند در دانشگاه های مذکور ادامه تحصیل دهد.
قائم مقام  دانشگاه شیراز اظهار اميدواری كرد كه اين نشست زمينه انعقاد تفاهم نامه ميان دانشگاه شيراز با دانشگاه های شهر تولوز فرانسه را برای تبادل استاد و دانشجو، گذراندن دوره های كوتاه مدت، انجام پروژه های مشترك و استفاده از آزمايشگاه های پيشرفته فراهم کند.
صفوی از نوگشايی رشته زبان و ادبيات فرانسه به زودی در دانشگاه شيراز خبر داد و گفت: اميدواريم برای اين كار نيز همكاری متقابلی بين دانشگاه شيراز و دانشگاه های فرانسه شكل گيرد.

دانشگاه شیراز با دانشگاه های 7 کشور تفاهم نامه امضا کرده است
مدیر امور بین الملل دانشگاه شیراز گفت: طی دو سال گذشته بیش از ۲۰ تفاهم نامه میان دانشگاه شیراز و دانشگاه های آلمان، فرانسه، تركیه، ایتالیا، رومانی، كویت و عراق امضا شده است.
عظیمی فر در مراسم انعقاد تفاهم نامه میان دانشگاه های شیراز و پاسائو آلمان گفت:
دانشگاه پاسائو جزو پنج دانشگاه برتر آلمان در زمینه علوم پایه است؛ دانشگاه های آلمان علاوه بر اینكه از سطح علمی بالایی در غرب برخوردار هستند، از جنبه عملی و تكنولوژی نیز جایگاه بالایی دارند.
وی افزود: تاكنون با ۶ دانشگاه معتبر آلمانی برای افزایش همكاری های علمی تفاهم نامه هایی را منعقد كرده ایم و به دنبال گسترش و تعمیق ارتباطات بین المللی هستیم.


رتبه چهارم علوم پزشکی شیراز در کشور

دبیر علمی ششمین همایش روسای ادارات و کارشناسان علم‌سنجی دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور گفت: در سال گذشته یک‌هزار و 712 مقاله علمی و تحقیقاتی محققان و پژوهشگران دانشگاه علوم پزشکی شیراز در مجلات معتبر علمی داخلی و خارجی چاپ ‌شده است.
حاتم تصریح کرد: با ارزیابی عملکرد تولیدات علمی از سوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، دانشگاه شیراز موفق به کسب رتبه چهارم در میان دیگر دانشگاه‌های کشور شده است.
وی با تأکید بر اینکه در رتبه‌بندی دانشگاه‌ها و مؤسسات تحقیقاتی کشورهای اسلامی دانشگاه علوم پزشکی شیراز موفق به اخذ رتبه سوم شده است، افزود: برای استمرار موفقیت‌های علمی و تحقیقاتی برنامه‌های آینده واحد علم‌سنجی در راستای ارتقای کمی و کیفی پژوهش‌ها، تأکید بر کاربردی کردن افزایش همکاری بین‌المللی برای دیده شدن تلاش‌های علمی در سطح بین‌المللی موردتوجه قرار گرفته است.

رتبه های دانشگاه های شیراز در کشور
رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز گفت: از 25 نفر از دانشمندان برتر ایران اسلامی دو نفر از دانشگاه علوم پزشکی این شهر هستند.
ایمانیه بِیان داشت: در جشنواره شهید مطهری که در تهران برگزار شد دانشگاه علوم پزشکی شیراز در عرصه‌های آموزشی بعد از این دانشگاه جایگاه دوم و در بخش غذا و دارو رتبه نخست را به خود اختصاص داده است.

معاون پژوهش و فناوري دانشگاه شيراز گفت: اين دانشگاه در رتبه بندي مجله معتبر نيچر 'طبيعت' (Nature)، رتبه دوم را در ميان دانشگاه هاي ايران كسب كرده است.
احمد عريان،  افزود: در اين نظام رتبه بندي، انتشار مقاله هاي علمي در 67 عنوان مجله با تراز علمي بالا در سطح جهان مدنظر قرار مي گيرد كه محققان دانشگاه شيراز با ارائه 9 مقاله در سال 2014در اين گونه مجله ها، عنوان دوم را در ميان همه دانشگاه هاي كشور كسب كردند.

رئیس مرکز مطالعات و توسعه آموزش پزشکی دانشگاه علوم پزشکی گفت این مرکز موفق به کسب رتبه نخست در کشور شد.





اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
جمعي از كار كنان رسمي كار گري بهزيستي استان فارس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۸:۲۰ - ۱۳۹۵/۰۲/۲۰
بسمه تعالی
جناب آقای دکتر انوشیروان محسنی بند پی
ریاست محترم سازمان بهزیستی کل کشور
باعرض سلام وادب احترام
جناب آقای دکتر انسانهای زیادی براریکه های قدرت نشستند ولی هر گز نامی از آنها در تاریخ نیست ولی آنان که تقوا اللهی را پیشه خود ساختن و تحول بنیادی در جامعه ایجاد کردند انگشت شمارند از شما عاجزانه در خواست داریم فریاد رس جامعه هدف و کار کنان بهزیستی باشید سالهاست که کار کنان رسمی کار گری بهزیستی سراسر کشور به امید تبدیل وضعیت از رسمي كارگري به رسمي كشوري ياپيماني چشم به قلم های شما دوخته اند اما دریغ از کوچکترین تحولی از خداوندمنان می خواهیم که شمارا در تمام اهداف یاری نماید تا یاریگر همه همکاران باشید انشالله که پاسخ مثبتی از شما دریافت نمائیم
از طرف جمعی از کار کنان رسمی کار گری بهزیستی
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار