ناله های مالی رئیس آموزش و پرورش فارس در روز معلم
گلایه ها یا بهتر است بگوییم ناله های مدیر کل آموزش و پرورش فارس در روز بزرگداشت معلم خبر از اوضاع مالی قمر در عقرب این ارگان مهم دارد.با کمی تأمل در مورد این اظهارات می توان اینگونه برداشت کرد که لاأقل آموزش و پروش هنوز ورشکست نشده است!
کد خبر: ۲۲۲۲۹۵
تاریخ انتشار: ۱۲ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۶:۵۸ 01 May 2016
ضمن عرض تبریک به تمامی معلمان دلسوز و مظلوم سرزمینمان به مناسبت روز معلم توجهتان را جلب می کنیم به مصائبی که آموزش و و پرورش با آن درگیر است و امیدواریم بالاخره روزی قدر و شأن و منزلت معلم و نظام آموزشی در این کشور دانسته شود.

به گزارش تابناک فارس:گلایه ها یا بهتر است بگوییم ناله های مدیر کل آموزش و پرورش فارس در روز بزرگداشت معلم خبر از اوضاع مالی قمر در عقرب  این ارگان مهم دارد.با کمی تأمل در مورد این اظهارات می توان اینگونه برداشت کرد که لاأقل آموزش و پروش هنوز ورشکست نشده است!

همچنین در آخر این گزارش توجه شما را به قیاس بودجه آموزشی ایران با دیگر کشورها جلب می نماییم.

مدیر کل آموزش و پرورش فارس گفت:ما به‌هیچ‌عنوان اعتقاد نداریم که باید از مردم شهریه اجباری دریافت شود که دولت باید در آموزش و بهداشت و درمان به تمام مردم خدمات عالی را ارائه دهد اما وقتی در شرایطی هستیم که مشکلات اقتصادی داریم و سرانه دانش‌آموزان ما به 6 هزار تومان نرسیده و نتوانسته‌ایم حق‌التدریس معلمان را پرداخت کنیم باید واقعیت را قبول و از بی‌انگیزگی معلمان جلوگیری کنیم
آذری یادآور شد: با این اوصاف باید مردم را تشویق کنیم که داوطلبانه به آموزش‌ و پرورش کمک کنند که ما امسال پول برق بسیاری از ادارات خود را ندادیم.

مدیر کل آموزش و پرورش فارس از مردم تقلضلی کمک مالی کرد
آذری سپس با ذکر مثالی از هزینه‌های بر عهده آموزش‌ و پرورش عنوان کرد: هزینه نگهداری دانش آموزان اوتیسمی بسیار زیاد است و حدود یک میلیون و 500 هزار تومان هزینه ایاب و ذهاب دارند و هر سه نفر آنها نیاز به یک مربی دارند و اگر هر شهروندی 10 هزار تومان به حسابی که اعلام می‌کنیم کمک کند به‌راحتی تمام دانش‌آموزان استثنایی را زیرپوشش قرار خواهیم داد.
این مسئول ادامه داد: من خود وقتی به روستاها و نقاط محروم می‌روم از وضعیت دانش‌آموزان بسیار متأثر می‌شوم که گاه با پول اندکی می‌توان افراد را از بازماندگی از تحصیل نجات داد اما حداقل در شهرهای بزرگ اگر مردم کمک کنند که حداقل بتوانیم حقوق پیش‌دبستانی‌های سال قبل و حق‌الزحمه امتحانات، کارورزی و ... را بپردازیم بسیار خوب است.

حیف و میل در سایر ارگان ها و تهیدستی آموزش و پرورش
وی در پاسخ به سؤالات انتقادی متعدد خبرنگاران در مورد عدم تناسب اختصاص بودجه‌های کلان به حقوق‌های میلیاردی برخی مدیران، سفرهای خارجی و همایش‌های پرهزینه، کارمندان پرتعداد برخی ادارات که تنها در روزهای خاص وظایفی دارند، فساد اقتصادی و بسیاری مسائل دیگر که چندین برابر بودجه موردنیاز آموزش‌ و پرورش است، گفت: اینها واقعیاتی است که وجود دارد و این‌که چرا به اینجا رسیده در حیطه من نیست، اما شرایط مملکت به اینجا رسیده و امسال کارکنان ما پنج ماه اضافه‌کار دریافت نکرده‌اند، سال 84 اضافه‌کار می‌دادیم، مدیران 1.5 برابر حق‌التدریس می‌گرفتند، الان حسرت 10 سال قبل را می‌خوریم و تا از این مشکلات عبور کنیم مردم باید کمک کنند.

مقایسه بودجه آموزشی در ایران و چند کشور دنیا

این آمار مربوط به سال 93 شمسی است که بودجه آموزشی ایران حدود 5 میلیون یورو بوده است.

ژاپن ۱۶۵ میلیارد
آمریکا ۱۰۳ میلیارد
انگلیس ۷۹.۵ میلیارد
فرانسه ۷۸.۹ میلیارد
ایتالیا ۴۸.۵ میلیارد
ترکیه ۲۲.۲ میلیارد
نروژ ۱۲.۴ میلیارد
دانمارک ۱۰.۹ میلیارد
فنلاند ۶.۷ میلیارد
سوئد ۵.۴ میلیلارد

چنان که مشاهده می شود بودجه آموزشی ایران تقریبا با سوئد برابری می کند اما جمعیت دانش آموزی کشور ما از کل جمعیت سوئد دو میلیون نفر بیشتر است!
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار