حالا اما کار دریاچه ها و تالاب های مظلوم دیار پارس به جایی رسیده که خود رئیس سازمان محیط زیست لب به اعتراض گشوده است.بسیار خجالت آور است!در حالی که بودجه احیای دریاچه ارومیه 729 میلیارد تومان است و به گفته مسئولان مربوطه تاکنون 85 درصد این بودجه محقق شده است تمام دریاچه ها و تالاب های فارس برای 250 میلیون تومان له له می زنند.
کد خبر: ۲۲۲۲۷۰
تاریخ انتشار: ۱۲ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۵:۵۰ 01 May 2016
تأثیر تالاب‌ها بر گرم شدن هوا، تعدیل وضعیت خشکسالی، رونق گردشگری و ایجاد شغل و معیشت برای جوامع محلی که پیرامون آنها زندگی می‌کنند، تبادل آب بین تالاب و آب‌های زیرزمینی و ممانعت آن از پایین رفتن سطح آب‌های زیرزمینی و ایجاد فرو چاله و بروز زلزله و... ثابت شده است.

به گزارش تابناک فارس:آبان ماه 94 بود که رئیس سازمان محیط زیست به شیراز سفر کرد و اتفاقاً در همان آبان ماه تابناک فارس در چند گزارش به وضعیت اسفناک تالاب ها و دریاچه های فارس پرداخت.

لذا این توقع وجود داشت که محور اصلی سفر خانم ابتکار دریاچه های تشنه استان باشد و البته زهی خیال باطل!

قسمتی از گزارش انتقادی تابناک فارس در خصوص این سفر بی فایده را در زیر می خوانید:

رئیس سازمان محیط زیست نجات تالاب ها و دریاچه ها را در گرو در نظر گرفتن حقابه مناسب برای آن ها و  اصلاح الگوی مصرف آب و ایجاد یک انقلاب در حوزه کشاورزی دانست و از لزوم مشارکت مردم محلی در بحث احیای تالاب ها گفت.
تمام این ها درست!اما همه می دانیم که انقلاب در کشاورزی و مشارکت مردم حالا حالا ها انجام نمی شود و تا بخواهد بشود فاتحه همه محیط زیست کشور خوانده شده است.
پس خانم رئیس لطفاً فکر دیگری بکنید.
از اعتبار خنده دار در نظر گرفته شده برای تالاب های فارس بگویید و تبعیض های وحشتناک در تخصیص اعتبار احیای دریاچه ها.
تا کی باید بنشینیم و فقط حرف بزنیم که باید چنین شود و چنان شود و نمی دانیم چرا هیچ کدام از این باید ها نه چنین می شود و نه چنان!


همچنین گزارشی از بی عدالتی در تخصیص بودجه برای احیای دریاچه های استان فارس منتشر شد.برای مشاهده گزارش اینجا کلیک کنید.

حالا اما کار دریاچه ها و تالاب های مظلوم دیار پارس به جایی رسیده که خود رئیس سازمان محیط زیست لب به اعتراض گشوده است.

مديركل سازمان حفاظت محيط زيست فارس گفت: قرار بود سال گذشته 250 ميليون تومان از كل 25 ميليارد ريال مصوب هيأت دولت براي احياي تالاب هاي فارس تخصيص داده شود اما متأسفانه اهتمام و اراده اي براي احياي تالاب هاي فارس وجود ندارد. دكتر حمزه ولوي با اشاره به عوارض خشك شدن برخي از تالاب هاي عظيم از جمله تالاب بختگان افزود: خشكيدن تالاب بختگان اثرات منفي زيادي بر چند شهرستان و روستاهاي اطراف اين تالاب دارد.
وي بيان داشت: درياچه اروميه و تالابهاي هامون، شادگان، هورالعظيم و گاوخوني تا حدي احيا شده اند اما در مورد تالاب هاي فارس كمترين قدمي برداشته نشده است.

این اظهارات بسیار تأمل برانگیز است!وقتی خود متولی محیط زیست فارس از عدم وجود عزم جدی برای احیای تالاب های فارس می گوید این یعنی کار بیخ دارد و باید دنبال دلایلی پیچیده باشیم یا اینکه اصلا نباید دنبال دلایل باشیم!

بسیار خجالت آور است!در حالی که بودجه احیای دریاچه ارومیه 729 میلیارد تومان است و به گفته مسئولان مربوطه تاکنون 85 درصد این بودجه محقق شده است تمام دریاچه ها و تالاب های فارس برای 250 میلیون تومان له له می زنند.

اینجاست که باید بگوییم دریاچه های فارس بمیرید!که هیچ کس به فکرتان نیست...
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۵
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۳:۲۲ - ۱۳۹۵/۰۲/۱۲
فكر نكنيد با صرف بيش از 800 ميليارد تومان درياچه اروميه زنده ميشود تمام اين هزينه ها برباد خواهد رفت در چندماه آينده تمام اين آبهاي رها شده از سدها كه از محل واداركردن كشاورزان به نكاشتن زراعت و خالي كردن ميلياردها متر مكعب آب شرب با كيفيت خوب و رها كردن بدرياچه نمك تبخير شده و كاري عبث و بيهوده انجام شده .تنها راه حل پمپاز از درياي خزر و كوچك كردن سطح درياچه ميباشد
علی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۰:۰۲ - ۱۳۹۵/۰۲/۱۳
منطقه جنوب همیشه شامل بیذعدالتی نسبت به شمال و مرکز است
انصاری
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۸:۳۳ - ۱۳۹۵/۰۲/۱۴
به فارس توجه نمیشود چرا؟
ناشناس
|
United Kingdom
|
۱۵:۴۲ - ۱۳۹۵/۰۲/۱۴
be khaatere in ke torkhaa sare kaarand ,enshaalaa ,be zoodi ..... ,
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۰:۳۳ - ۱۳۹۵/۰۲/۲۶
729 میلیارد تومان در برابر 250 میلیون تومان.
واقعا خجالت آور است!!
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار