خطبه هایی از جنس مردم
عمر مدیریتی کوتاه؛پارتی بازی و سیاسی کاری فارس را عقب مانده کرده است/دلال بازی به جای سرمایه گذاری صنعت را نابود کرده است/مدیریت شهری کازرون ضعیف است/اعراب برای خلیج فارس دندان تیز کرده اند/رواج واردات خودرو لوازم خانگی خارجی به کشور ضربه می زند/کسی که به جای تولید به واردات می پردازد خائن است/بسیاری از آسیب های اجتماعی از تنبلی و تن پروریست
کد خبر: ۲۲۲۱۸۶
تاریخ انتشار: ۱۲ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۳:۵۶ 01 May 2016
به گزارش تابناک فارس:فصل مشترک خطبه های ائمه جمعه فارس در نماز جمعه این هفته
اشاره به روز معلم و اهمیت تعلیم و تربیت در پرورش نسلی کارآمد برای پیشرفت کشور بود.همچنین اشاره به روز کارگر و لزوم توجه به کالای داخلی و اقتصاد مقاومتی.

عمر مدیریتی کوتاه؛پارتی بازی و سیاسی کاری فارس را عقب مانده کرده است
آیت الله ایمانی گفت:من به عنوان نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه شیراز این سوال را از مسئولین دارم که چرا در استان فارس عمر مدیریت ارشد به اندازه عمر یک دولت نیست و به طور میانگین هر مدیر یک سال‌ونیم در فارس می ماند.
آیت‌الله ایمانی ادامه داد:چرا وضعیت مدیر ارشد استان فارس باید چنین باشد و از طرفی سهم اعتبارات این استان نیز از بسیاری استان های دیگر کمتر باشد.
خطیب جمعه شیراز تصریح کرد: خودمان نخواستیم و دنبال نکردیم،نخبگان به این ظرفیت ها توجه نکردند.
وی اضافه کرد: مصالح استان باید بر گروه، فرد، جناح و فامیل ترجیح داده شود چراکه این استان به گردن همه حق دارد و نباید مباحث فردی را بر مباحث استانی ترجیح دهیم.
آیت‌الله ایمانی یادآور شد: باید نخبگان و بزرگان استان به فکر استانی برای فردای فرزندان باشند و هر قدمی که برمی داریم در جهت نجات فارس باشد.
خطیب جمعه شیراز با بیان اینکه مقام معظم رهبری تفاوتی میان استان های کشور قائل نیستند، توضیح داد: فرمایشات و کلیدواژه‌هایی که مقام معظم رهبری به کار بردند، شامل «شیراز سومین حرم اهل بیت(ع)»، «فارس در قله است»، «دارالعلمی در دارالعلم»، «شیراز نگینی در میان کلانشهرها»، «مردم فارس جلوتر و پیشروتر از ما هستند» و اینکه «منطقه فارس و شیراز دارای ظرفیت نامحدود و وجود منابع عظیم و جوشان استعداد انسانی است» نشان از این دارد که این شهر و استان دارای چه جایگاهی است و مقام معظم رهبری فرمودند که «شیراز در حساس ترین مباحث اجتماعی برجسته است».
اما باید بگویم که مسئولان، نخبگان، حوزویان و فرهنگیان این کلیدواژه ها را باز نکردند و طی این هفت یا هشت سال گذشته به دنبال این نبودند که «فارس در قله است»، چه معنی دارد.
نماینده ولی فقیه در استان فارس در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به فرارسیدن روز معلم و کار و کارگر گفت: رشد و پیشرفت در امور اقتصادی ممکن نیست، مگر اینکه رشد تولید فراهم شود.
آیت‌الله ایمانی اضافه کرد: تولید، رشد نمی کند مگر اینکه فرهنگ جامعه از فرهنگ مصرف کالای داخلی جدا شود که در این راستا آموزگاران، معلمین و آموزش و پرورش نقش بسیار مهمی در القاء این مهم به نوجوانان و جوانان محصل ایفا می کنند.

دلال بازی به جای سرمایه گذاری صنعت را نابود کرده است
حجت الاسلام احمدی؛امام جمعه مرودشت مثلث محرک تولید در کشور را سه عامل سرمایه‌گذار و کارگر و مصرف‌کننده دانست و اظهار داشت: امروزه در کشور شاهد هستیم که یک عده از سرمایه‌گذاران به‌جای اینکه سرمایه خود را در راستای رونق و مسیر تولید داخلی و اقتصاد مقاومتی کشور قرار دهند در مسیر دلال‌بازی برای کسب سود بیشتر در کشورهای دیگر قرار داده و همین عامل باعث شده که امروزه بیش از 60 درصد کارخانه‌های تولیدی و صنایع‌دستی کوچک و نیمه‌کوچک ما در حال تعطیلی یا نیمه تعطیل است.
احمدی در ادامه با اشاره به طرح امنیت اخلاقی در کشور که به نیروی انتظامی محول شده توصیه کرد که به‌هیچ‌وجه به افراد هنجارشکن و اراذل و اوباش و مزاحمان نوامیس مردم اجازه ندهند باعث ایجاد رعب و وحشت در منطقه شوند و آن‌ها را به اشد مجازات رسانده و در این مسیر همواره مورد حمایت جامعه و مردم خواهند بود.

مدیریت شهری کازرون ضعیف است
حجت‌الاسلام خرسند در خطبه‌های نماز جمعه کازرون با بیان اینکه ضرورت مقابله جدی با قاچاق کالا و همچنین ممنوعیت واردات کالا که دارای مشابه ایرانی است مورد تأکید مقام معظم رهبری قرار دارد اظهار داشت: هرکسی هر مسئولیتی در جامعه بر عهده گرفته را باید درست و باکیفیت و استحکام انجام دهد و مقام معظم رهبری تعطیلی کارخانه‌ها و کارگاه‌های تولیدی را از آفات بزرگ شمارده‌اند.
امام‌جمعه کازرون افزود: در همین شهر چند تا از کارخانه‌ها تعطیل و کارگران بیکار شده‌اند که دولت باید رسیدگی کند و عامل تعطیلی اگر کمبود نقدینگی، یا فرسودگی تجهیزات است یا کارفرما و مسئول بخش صنعت و معدن و بانک‌ها مقصرند، جلو این کار گرفته شود.
خطیب جمعه کازرون با اشاره به هفته شوراهای شهر و روستا و با انتقاد از شهرداری و شورای شهر گفت: از عمر این شورا سه سال می‌گذرد اما امروز شهر کازرون در مدیریت شهری وضعیت مناسبی ندارد و بنا به گفته مسئولان مربوطه در استانداری یکی از ضعیف‌ترین شوراهای شهرهای استان فارس در کازرون است.
وی همچنین بیان داشت: این بی‌برنامگی و سطحی‌نگری حق مردم کازرون نیست و شورا و شهرداری این شهر در یک رکود کامل قرار دارند.
خرسند همچنین از عدم توفیق در جذب سرمایه‌گذار، تعویق حقوق کارکنان شهرداری و عدم روحیه انتقادپذیری شهرداری و شورای شهر گلایه کرد.

اعراب برای خلیج فارس دندان تیز کرده اند
حجت‌الاسلام  هاشمی شهیدی در خطبه‌های نماز جمعه لامرد ضمن دعوت جوانان به کتابخوانی خاطرنشان کرد: مطالعه نقش بسیار مهمی در زندگی انسان دارد و در مسئله تعلیم و تربیت باید بیشتر کار شود.
وی با اشاره به دهم اردیبهشت‌ماه روز ملی خلیج فارس بیان داشت: خلیج فارس مورد طمع همه کشورهای همسایه است و برای آن دندان تیز کرده اند و باید با تمام توان آمادگی داشته باشیم.
خطیب جمعه لامرد تصریح کرد: روز ملی مخصوص خلیج فارس است و خلیج فارس نعمت بزرگ است.

رواج واردات خودرو لوازم خانگی خارجی به کشور ضربه می زند
حجت الاسلام موسوی؛امام جمعه لار با تأکید و توصیه به مردم برای مصرف کالای داخلی، ادامه داد: بنا به فرموده رهبر معظم انقلاب، مصرف کالای خارجی که مشابه داخلی دارند مطلقاً ممنوع است.
این استاد حوزه و دانشگاه یکی از دلایل پیشرفت و استقلال نسبی کشورهای اروپایی پس از جنگ جهانی دوم را مصرف کالای داخلی توسط مردم آن کشورها دانست و افزود: یک خودرو که در داخل تولید می‌شود، برای بیش از پنج نفر شغل ایجاد می‌کند.
وی با ابراز تأسف از رواج روزافزون ورود و استفاده خودروهای خارجی و همچنین لوازم‌خانگی در کشور، تصریح کرد: هر چه مصرف کالاهای خارجی بیشتر شود، درآمد حاصل از آن باعث ثروتمندتر شدن کمپانی‌های خارجی می‌شود و در پی آن این سرمایه‌ها برای ضربه زدن به ملل اسلامی استفاده خواهد شد.
امام‌جمعه لارستان تأکید کرد: تنها راه سعادتمندی، استقلال، بالا رفتن رفاه در جامعه، ایجاد اشتغال و آینده روشن برای جوانان کشور حمایت و مصرف کالای داخلی حتی باکیفیت پائین‌تر است.
موسوی با توصیه به صنعتگران برای بالا بردن کیفیت اجناس تولید و بهره‌گیری از علوم نوین برای بالا بردن راندمان تولید، بیان کرد: بنا به فرموده مقام معظم رهبری باید از رواج قاچاق با شبکه‌های سازمان‌یافته جلوگیری کرد.

کسی که به جای تولید به واردات می پردازد خائن است
حجت الاسلام دژکام:خطیب جمعه جهرم در مورد سخنان اخیر رهبری در جمع کارگران بیان داشت: وقتی رهبری ایجاد شغل و کارآفرینی در جامعه را به جای پول در بانک نهادن کار خوب و با ثواب فراوان می‌داند مشخص می‌شود که باید جامعه را به سمت کمک به تولید داخلی برد و جلو واردات را گرفت.
وی، واردات بی‌حساب‌وکتاب از غرب را نشانه‌ای از نفوذ اقتصادی عنوان و بیان کرد: بحران‌های مالی امکان دارد برای هر کشور رخ دهد و تنها را مقابله و کم اثر کردن این بحران‌ها، تقویت اقتصاد آن هم به سبک اقتصاد مقاومتی و اسلامی است که می‌تواند ما را در برابر تکانه‌های اقتصادی دنیا در امان نگاه دارد.
وی از مسئولان جهرم نیز خواست این شهرستان را به مرکزی پیشرو در بحث اقتصاد مقاومتی تبدیل کنند و افزود: کسانی که امروز به خاطر سود خود از واردات اجناس، جلو کار و تولید داخل را گرفته‌اند خائن به مملکت هستند و باید قوای مختلف نظام با آنها برخورد قاطع کند.
وی با گلایه از برخی ارگان‌های دولتی که برای دادن مجوز کسب‌وکار سهل‌انگاری می‌کنند اظهار داشت: ادارات دولتی ما باید در سال اقدام و عمل نقش تشویق‌کننده و تسهیل‌کننده داشته باشند.

بسیاری از آسیب های اجتماعی از تنبلی و تن پروریست
حجت‌الاسلام طالبی؛امام جمعه اقلید در نماز جمعه  این شهر با تبریک روز جهانی کارگر از ارزش والای کار و کارگر در اسلام سخن گفت و اظهار داشت: بها دادن به کار، کار کردن و دوری از تنبلی و تن‌پروری تأثیر بسزایی در عدم بروز بسیاری از آسیب‌های اجتماعی دارد.
وی بر لزوم احیای کار و ارزش والای کارگر تأکید و به نقش مؤثر و اهمیت کار و تلاش کارگران در تحقق اهداف اقتصاد مقاومتی و استقلال اقتصادی و ... اشاره کرد.
طالبی از پرداخت مزد کارگر پیش از خشک شدن عرق پیشانی وی، رعایت حال و وقت کارگر و ... به عنوان حقوق مسلم کارگران نام برد و از کسانی که در انجام وظیفه خود بر رعایت کیفیت و مرغوبیت تولید نیز دقت می‌کنند تقدیر کرد و عنوان داشت: کار با اخلاص نوعی عبادت و جهاد در راه خدا محسوب می‌شود.
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۹:۳۹ - ۱۳۹۵/۰۲/۱۵
بابا ترا به هر کی می پرستید بجای واردات جنس های مزخرف ؛مدیر و اندیشمند وارد کنید .
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار