مدیر کل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس فارس گفت: سومین جشنواره ملی «اسوه های صبر و مقاومت» با حضور مادران و همسران شهدای دفاع مقدس در شیراز برگزار می شود.
کد خبر: ۲۰۶۵۴۷
تاریخ انتشار: ۱۶ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۸:۴۷ 04 April 2016
تابناک فارس به نقل از مهر: سرتیپ دوم پاسدار خداداد ابراهیمی ظهر دوشنبه در نشستی خبری با بیان اینکه این جشنواره همزمان با سراسر کشور در شیراز نیز برگزار می شود از بین المللی شدن این جشنواره در سال آینده خبر داد.

وی یکی از راهبردهای حفظ و نشر آثار دفاع مقدس را پرداختن به بانوان و نقش آنان در حماسه مقاومت دانست و افزود: برای انتقال فرهنگ دفاع مقدس به نسل آینده نیازمند این هستیم که با شیوه های مادرانه و زنانه به گسترش آن اقدام کنیم، لذا بدین منظور در ساختار بنیاد حفظ و نشر آثار و ارزشهای دفاع مقدس سازمانی با عنوان مشارکت بانوان شکل گرفت که در فارس با این عنوان از سال ۹۳ آغاز به کار کرد و از دیماه ۹۴ ماموریت یافت به نشر ارزشهای مشارکت بانوان در دفاع مقدس بپردازد.

مدیر کل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس فارس یکی از ماموریت های این سازمان را برپایی جشنواره ملی اسوه های صیر و مقاومت عنوان کرد و گفت: این جشنواره با حضور مادران و همسران شهید از ۱۸ تا ۲۵ فروردین ماه جاری در شیراز برگزار می شود.

سردار ابراهیمی در ادامه سخنان خود به تشریح برنامه های این جشنواره پرداخت و افزود: سه شنبه ۱۷ فروردین شب شعر فاطمی با حضور شاعران و بانوان ادیب در آموزشگاه فنی دختران شیراز ساعت ۱۹ و سی دقیقه گشایش می یابد. همچنین چهارشنبه ۱۸ فروردین همایش و افتتاحیه نمایشگاه وصایای شهدا ساعت ۱۰ صبح در آستان مطهر احمدبن موسی، شاهچراغ(ع) برگزار خواهد شد.

وی از برپایی آیین زیارت خانواده های شهدا، جانبازان و ایثارگران در پنجشنبه ۱۹ فروردین خبر داد و افزود: جمعه ۲۰ فروردین بزرگداشت و سارگرد شهید شیرعلی سلطانی در آرامگاه آن شهید بزرگوار در ساعت ۷ صبح برگزار می شود و یکشنبه ۲۲ فروردین پیاده روی بانوان در بوستان جنت شیراز با حضور خانواده شهدا و کارکنان زن ادارت انجام می گیرد.

سردار ابراهیمی یکی دیگر از برنامه های جشنواره نامبرده را افتتاحیه نمایشگاه و رونمایی از اثر هنری یکی از بانوان هنرمند عنوان کرد و گفت: این برنامه چهارشنبه ۲۴ فروردین ساعت ۱۱ صبح در حرم مطهر شاهچراغ(ع) برگزار خواهد شد و در ادامه پنجشنبه ۲۵ فروردین از کتاب سیمای همسران و مادران شهدا در شعر فارس رونمایی می شود.

وی از دیدار بانوان هنرمند با نماینده ولی فقیه و امام جمعه شیراز به مناسبت بزرگداشت هفته هنر انقلاب اسلامی خبر داد و گفت: سه شنبه ۲۳ فروردین همزمان با آغاز برنامه های هفته هنر انقلاب اسلامی این دیدار انجام می پذیرد.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزشهای دفاع مقدس فارس در ادامه به تشریح برنامه های سال جاری این بنیاد اشاره کرد و گفت: شناسایی بانوان کوشا دفاع مقدس با محوریت علمی، ادبی، تبلیغی، هنری و ...، تشکیل بانک اطلاعاتی و مستندات و خاطرات شهدای زن، نگارش کتاب زندگی نامه بانوان ایثارگر و همسران شهدا، راه اندازی و هدایت شورای راهبردی زن و دفاع مقدس در مرکز استان و شهرستانها از برنامه های بنیاد در سال جاری است.

وی با بیان اینکه سومین جشنواره ملی اسوه های صبر و مقاومت در فارس متفاوت از دیگر نقاط کشور برگزار می شود، ادامه داد: درحالیکه این جشنواره در دیگر نقاط کشور محدود به یکروز است، این جشنواره در شیراز به مدت یک هفته ادامه خواهد یافت و همزمان با آن هفته هنر انقلاب اسلامی برگزار می شود.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار