کد خبر: ۲۰۵۵۶
تاریخ انتشار: ۱۹ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۸:۱۰ 08 April 2015
تابناک فارس می نویسد:سخنگوی شورای شهر شیراز مطالبی را راجع به متروی شیراز تشریح کرد و از برنامه هایی گفت که با توجه به سابقه پروژه مترو در شیراز به نظر رؤیاپردازی می رسد.
ایشان با بیان اینکه خط 2 مترو شیراز که از میانرود تا میدان آزادی(فلکه گاز) است؛طی 2 تا 5 سال به بهره برداری می رسد!وی همچنین از طراحی 6 خط مترو برای شهر شیراز خبر داد!!!
بیایید یک تراز در نظر بگیریم و زمان بهره برداری ازین خطوط را محاسبه کنیم!
عملیات اجرایی خط یک مترو شیراز سال 80 آغاز شد و پس از 13 سال خرابی خیابان ها و اخلال در رفت و آمد،به بهره برداری رسید؛آن هم نه به طور کامل.ادامه خط تا آخر امسال افتتاح می شود.
در نتیجه هر خط متروی شیراز به 14 سال زمان برای بهره برداری نیاز دارد که با توجه به متفاوت بودن طول مسیرها اگر زمان بهره برداری هرخط را 10 سال در نطر بگیریم و روال پیشبرد پروژه ها به همین صورت باشد انشااله 50 سال دیگر 6 خط متروی شیراز به بهره برداری خواهند رسید.
امیدواریم تا 50 سال دیگر همچنان مترو در جهان مورد استفاده قرار بگیرد!!!
متن خبر این پروژه بزرگ را در زیر بخوانید:
صد میلیارد تومان اعتبار به خط دو قطار شهری شیراز اختصاص یافت .
سخنگوی شورای شهر شیراز بیان این که اعتبار اختصاص یافته به خط 2 با مشارکت بخش خصوصی بوده است گفت: خط دوم قطار شهری شیراز بیست کیلومتر است که شهرک میانرود در جنوب شهر را به میدان آزادی در مرکز شهر وصل می کند.
ساخت این خط، نهم اردیبهشت سال 92 با همکاری قرارگاه های خاتم‌الانبیا و خاتم‌الاوصیا آغاز شد و درصورت تأمین کامل اعتبار و تزریق به موقع آن 2 تا 5 سال دیگر به بهره برداری می رسد.
خط دو دارای هجده ایستگاه زیر زمینی و دو ایستگاه همسطح زمین است.

در شیراز شش خط قطار شهری مطالعه و طراحی شده است که تا کنون مرحله اول خط یک به بهره برداری رسیده است.
ساخت خط یک قطار شهری شیراز نیز به طول 24 و نیم کیلومتر، ظرفیت حمل ده هزار نفر و با بیست ایستگاه که در سال 1380 آغاز شده بود بخش نخست آن پارسال راه اندازی شد. این خط جنوب شرق شیراز را به شمال غرب آن متصل می کند.
به گفته سخنگوی شورای شهر شیراز مرحله دوم خط یک قطار شهری شیراز نیز با تخصیص 150 میلیارد تومان اعتبار از میدان نمازی تا میدان الله تا پایان امسال به بهره برداری میرسد.

شبکه و خطوط مترو شیراز بعد از خطوط مترو تهران دومین خطوط بزرگ مترو در کشوراست.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار