بسته خبری «تابناک»؛
رصد‌خانه «تابناک»، جایی است که خبرهایی ‌گاه غیررسمی و ‌گاه اخباری که مورد توجه قرار نمی‌گیرد، ‌برای مخاطبان آماده می‌کند؛ خبرهایی که ‌گاه به ملاحظه جناح‌های سیاسی مورد توجه قرار نمی‌گیرند و ‌گاه به دلیل کم توجهی رسانه‌ها به حاشیه ‌می‌روند، ولی همین خبر‌ها، اخباری ‌هستند که مخاطبان را از پشت پرده جریانات سیاسی آگاه می‌کنند.
کد خبر: ۲۰۰۲۴۱
تاریخ انتشار: ۲۹ اسفند ۱۳۹۴ - ۲۱:۳۳ 19 March 2016
مصاحبه اختصاصی سایت خبری و تحلیلی تابناک آذربایجان غربی با سرپرست مرکز علمی-کاربردی دانشگاه صنعتی ارومیه

تحولات در گذر است و خبر هیچ ‌گاه متوقف نخواهد شد. خبرهایی رسمی و ‌گاه غیر رسمی؛ خبرهایی که مورد توجه قرار می‌گیرد ‌یا ممکن است همه به راحتی از کنار آن بگذرند. رسانه‌های خبری هر یک به فراخور وابستگی جناحی خود، خبرهایی را برجسته می‌کنند و در مواردی هم از کنار آن می‌گذرند. اگر خبر‌ به‌ما‌هو خبر موضوعیت داشته باشد، وابستگی جناحی نباید در کم‌رنگ و پر رنگ منتقل کردن آن تأثیری داشته باشد.

رصد‌خانه «تابناک»، جایی است که خبرهایی ‌گاه غیررسمی و ‌گاه اخباری که مورد توجه قرار نمی‌گیرد، ‌برای مخاطبان آماده می‌کند؛ خبرهایی که ‌گاه به ملاحظه جناح‌های سیاسی مورد توجه قرار نمی‌گیرند و ‌گاه به دلیل کم توجهی رسانه‌ها به حاشیه ‌می‌روند، ولی همین خبر‌ها، اخباری ‌هستند که مخاطبان را از پشت پرده جریانات سیاسی آگاه می‌کنند.

در رصدخانه تیتر و خلاصه‌ای از مهم‌ترین اخباری که اطلاع از آن‌ها ممکن است برای مخاطبان مهم و قابل توجه باشد، در اختیار مخاطبان قرار می‌گیرد و اینک رصدخانه تابناک را می‌بینید.

علت عصبانیت احمدی‌نژادی‌ها از عزت‌الله انتظامی
در پی نامه اخیر عزت الله انتظامی به رئیس جمهوری، نزدیکان محمود احمدی نژاد تعابیر ناپسندی در مورد او به کار بردند. به نظر می رسد خشم و عصبانیت نزدیکان احمدی نژاد از استاد انتظامی ارتباطی با محتوای نامه ی آقای بازیگر ندارد، بلکه ریشه در اتفاقات روز ثبت نام مشایی در انتخابات ریاست جمهوری سال 92 دارد. ماجرا از این قرار است که در روز ثبت نام مشایی، تصاویری از استاد انتظامی در کنار او و احمدی نژاد در رسانه ها منتشر شد که تعجب بسیاری را برانگیخت. انتظامی اما پس از مدتی کوتاه، نامه ای خطاب به مردم ایران در این مورد منتشر کرد و از بی اخلاقی نزدیکان احمدی نژاد گفت. سایت انتخاب این خبر را منتشر کرده است.


شوخی منشوری عادل با احسان علیخانی 
شب گذشته برنامه 90 بسیار مهیج بود و همه چیز داشت. در لحظاتی احسان علیخانی که برنامه سه ستاره را برای انتخاب بهترین های سیما با رای مردم روی آنتن دارد، در 90 حرف زد و توضیحاتی داد. البته عادل همان اول یک شوخی جالب با او کرد. احسان گفت: «حرف زدن در برنامه 90 برایم جذاب و متفاوت است. البته من که هیچ کار منشوری نکرده ام.» عادل هم با خنده و شوخی گفت: «البته تو یک منشوری بالقوه هستی.» که احسان جواب داد: «دعا کن بالفعل نشود.» علیخانی در ادامه این گفت و گو توضیحاتی درباره برنامه سه ستاره داد و عادل هم درباره ماجرای تبلیغ به رای دادن به او و برنامه اش، گفت: «برایم سخت است که تبلیغ کنم به من رای بدهند. من به نمایندگی از 200 نفر اینجا هستم و به خاطر همین گفتم به برنامه 90 رای بدهید.» خبرگزاری خبرآنلاین این خبر را منتشر کرده است.

هاشمی‌رفسنجانی مقابل دوربین حاتمی‌کیا
بسته خبری «تابناک»؛ابراهیم حاتمی‌کیا این روزها بی ‌سر و صدا در حال ساخت مستندی درباره جنگ تحمیلی عراق علیه ایران است. مستندی که حاتمی‌کیا در آن سراغ چهره‌های مهم سیاسی دوران جنگ از جمله هاشمی‌رفسنجانی رفته است. دیدار حاتمی‌کیا با هاشمی‌رفسنجانی چند هفته قبل، در بهمن ماه انجام شده و هاشمی‌رفسنجانی در ابتدای این دیدار به او گفته است: «فیلم‌های شما را خیلی می‌پسندم». در اوایل این ملاقات هاشمی‌رفسنجانی به حاتمی‌کیا گفته است: «شما چقدر جوان‌تر شده‌اید!» و چند ساعت بعد، پس از پایان دیدار و پیش از خداحافظی، باز هم با همان لحن شوخی تکرار کرده است: «احتمالا دفعه بعد که شما را ببینم، باز هم جوان‌تر شده‌اید!» هاشمی‌رفسنجانی یک انگشتر یادگاری از سنگ تربت کربلا و بارگاه امام حسین(ع) را هم به حاتمی‌کیا اهدا کرده است. سایت سینما سینما این خبر را منتشر کرده است.


مدیران ارشد تلویزیون برای جناب خان به ۹۰ رفتند
عادل فردوسی پور که برای برنامه ویژه آخر سالش جناب خان را به برنامه دعوت کرده بود، بسیاری از ارشد مدیران تلویزیون را به استودیوی 14 کشانده بود. عادل فردوسی پور همان طور که گفته بود برای برنامه آخر سالش از جناب خان دعوت کرده بود تا درباره مدیریت برنامه باشگاه پاریسن ژرمن حرف بزند. حضور جناب خان در شبکه 3 و اهمیت این برنامه سبب شده بود تا اصغر پورمحمدی، قائم مقام تلویزیون و میرحسینی مدیر شبکه 3 به پشت صحنه این برنامه آمده بودند. عادل برای این برنامه ویژه اش تیپش را هم به کلی عوض کرده بود و طوری موهایش را آرایش کرده بود تا دیگر فر نباشند. یکی از سوژه های همیشگی فردوسی پور، پز دادن موهای فرش است که حتی به اینفانتینو رئیس فیفا هم پزشان را داده بود. خبرگزاری خبرآنلاین این خبر را منتشر کرده است.


تبرئه 11 خدمه قایق ماهیگیری ایرانی
«آژانس تحقیقات ملّی هند» اعلام کرد، به این علت که نتوانسته است ارتباطی میان خدمه این قایق ایرانی و سازمان های شبه نظامی یا گروه های بین المللی مواد مخدر بیابد، تمامی اتهامات مطرح شده علیه این 11 تن را پس می گیرد. این آژانس همچنین دستور داد 11 خدمه این قایق به ایران بازگردند. توماس آبراهام وکیل مدافع خدمه قایق ایرانی در این خصوص در مصاحبه با خبرنگاران گفت: «11 تن از متهمان از اتهاماتی که علیه آنها مطرح شده بود مبرّی شدند ولی بر اساس "قانون مناطق دریایی" اتهام علیه آقای عبدالمجید بلوچ ناخدای این قایق باید مورد بررسی قرار گیرد. ایشان باید محاکمه شوند، اما بقیه به ایران بازمی گردند.» ناخدای این کشتی قرار است در تاریخ 9 فروردین 1395 در دادگاه حاضر شود. گارد ساحلی هند در ساعت‌های آغازین روز یکشنبه 14 تیر ماه 1394، یک قایق ماهیگیری ایرانی را توقیف و 12 خدمه آن را بازداشت کرد. خدمه این قایق در خصوص احتمال دست داشتن در قاچاق سلاح و نقض امنیت ملّی هند مورد بازجویی قرار گرفتند. شبکه خبری پرس تی وی این خبر را منتشر کرده است.


احمد سالک از نمایندگی اصفهان حذف می شود؟
اظهارات امروز معاون وزیر کشور در باره انتخابات اصفهان، احتمال حذف احمد سالک را تقویت کرده است. امیری در اظهارات خود گفت با بازشماری آرای انتخابات مجلس در حوزه انتخابیه اصفهان، احتمال تغییر در آرا وجود دارد. به نظر می رسد اظهارات امیری در باره نفر آخر انتخابات اصفهان،احمدسالک کاشانی باشد. گفته می شود در بازشماری آرا احتمال جایگزینی دکترآجدانی به جای سالک تقویت شده است. در نتایج اولیه اعلام شده نیز، رای آجدانی بالاتر بود و گفته می شود در نتیجه نهایی نیز فاصله آرای این دو نامزد بسیار به هم نزدیک بود. آجدانی نامزد اصلاح طلبان در اصفهان بود. سایت  24آنلاین این خبر را منتشر کرده است.


نظر امام موسی صدر درباره مصدق و جنبش ملی کردن نفت
امام موسی صدر در یک مصاحبه‌ای مربوط به یک سال پیش از ربوده شدن درباره مصدق و جنبش ملی کردن نفت سخن گفته است. منی مکی یک سال پیش از ربوده شدن امام موسی صدر برای تکمیل تحقیق دانشگاهی خود سؤال‌هایی با محورهای مختلف از امام می‌پرسد. امام موسی صدر در پاسخ به سوالی درباره روابطش با جریانات دینی و سیاسی ایران به دکتر محمد مصدق و جریان ملی شدن نفت می‌پردازد. به مناسبت ۲۹ اسفند و روز ملی شدن صنعت نفت ایران، پاسخ های امام موسی صدر درباره جنبش ملی به رهبری دکتر مصدق را در ادامه می خوانید. امام موسی صدر می‌گوید: «چنان که می‌دانید من در ایران متولد شدم و دوران جوانی و آغاز جوانی را در ایران گذراندم. تقریباً ۲۶ ساله بودم که ایران را ترک کردم. بالطبع، مانند هر شهروندی تمایلات و دیدگاه‌ها و آرزوهایی در این دوره داشتم. آن زمان، ایام جنبش مصدق بود. مصدق شعار ملی کردن نفت را مطرح کرد. «ملی کردن» و تلاش برای محدود کردن مطامع اقتصادی و سیاسی استعمار، در واقع، از ایران و با حرکت مصدق و دوستانش آغاز شد. سپس، این تلاش به این شکل موج آزادی‌خواهی پس از استقلال سرزمین‌هایمان خاورمیانه را فرا گرفت. من هم مانند هر جوان دیگری به جنبش مصدق توجه تام داشتم و از حامیان این جنبش بودم. مصدق در رأس جبهۀ ملی بود و در این جبهه عده‌ای از جوانان و رهبران سیاسی‌ای حضور داشتند که فرهنگ و تمایلاتشان دینی و اسلامی بود. از میان همین جونان، جنبش‌های دانشجویی و انجمن اسلامی دانشجویان شکل گرفت.» امام صدر در ادامه درباره جبهه ملی و عناصر آن می‌گوید: «مصدق جبهۀ ملی را رهبری می‌کرد و این جبهه شامل مجموعه‌ای از رهبران سیاسی و احزاب بود، از جملۀ آن‌ها سازمان ملی اسلامی بود. این سازمان از کنفرانسی آغاز به کار کرد که شامل جنبش پیوند مسلمین و معلمان و مسلمان و مهندسین مسلمان و غیر این‌ها بود. این جنبش، جنبشی پیشرو و اسلامی بود که مهندس بازرگان و سید محمود طالقانی و دکتر سحابی و مهندس سنجابی و دیگر شخصیت‌های ملی مخلص از جملۀ عناصر آن بودند. شخصیت‌هایی که نقش بزرگی در نهضت مصدق و پیشرفت آن داشتند. در آن زمان به صورت جدی با آن‌ها سمپات بودم. وقتی که از ایران دور شدم و مسئولیت‌های خود را در لبنان به دوش گرفتم، به طور طبیعی، از جریانات سیاسی و دینی در ایران جدا شدم.» خبرگزاری خبرآنلاین این خبر را منتشر کرده است.


مصاحبه اختصاصی سایت خبری و تحلیلی تابناک آذربایجان غربی با سرپرست مرکز علمی-کاربردی دانشگاه صنعتی ارومیه
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار