انتخابات قشر روشنفکر اروميه بايد جامعه را طوری هدایت کند که از بين 4 نفر راه يافته به مرحله دوم ۲ نفر اصلح بر اساس معیارهای اعلامی معظم له برای مجلس دهم انتخاب کند و کمک شود تا استان و ارومیه که در بدترین شرایط توسعه ارتقا يابد.
کد خبر: ۱۹۴۸۴۶
تاریخ انتشار: ۱۸ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۷:۱۰ 08 March 2016
جوان پرس / عبدالسلام معروفی : نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه ارومیه گفت: مطرح کردن مسایل قومیتی در انتخابات، دشمنی با ملت و نظام به شمار می رود و به معنای مخالفت با خداوند متعال است.حجت الاسلام سیدمهدی قریشی در خطبه های نماز جمعه این هفته ارومیه، با بیان اینکه قومیتی کردن انتخابات ارومیه خیانت به نظام است، اظهار کرد: متاسفانه عده ای در داخل با پیروی از بیگانگان در طرح مسائل قومیتی، به نوعی درصدد دست زدن به اختلافات قومی و مذهبی هستند.
وی ادامه داد: در دهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی از ارومیه چهار نامزد ترک و کرد به دور دوم راه یافته اند و به همین علت، عده ای سودجو با طرح مسائل قومیتی سعی در متشنج ساختن فضا دارند.نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی با بیان اینکه تعصبات جاهلی گونه باید کنار گذاشته شود، افزود: اعلام می کنیم که پان فارسیسم، پان تورکیسم و پان کوردیسم باطل است و در میان امت اسلامی جایگاهی ندارد.امام جمعه ارومیه در ادامه با اشاره به بحث انتخابات گفت: در شهر ما همراه با برخی از شهرهای دیگر کشور انتخابات به دور دوم کشیده شده است و لازم است با تمامی دست اندرکاران، اصحاب رسانه و کاندیداها با صمیمیت و مردانگی وارد میدان شده و دور دوم انتخابات با خوبی و خوشی به دست مردم رقم بخورد.
وی افزود: در شهر ما هم از برداران اهل سنت و کرد و هم شیعه و آذری به دور دوم راه پیدا کرده اند و دشمن می خواهد از این مساله سوء استفاده کند، لذا همه باید بدانند این مساله برخلاف مصالح استان ما، نظام و ما انزل الله است.حجت الاسلام قریشی تصریح کرد: خداوند در دین ما بر روی تعصبات دینی قلم کشیده است و هر کس به اختلاف قومی و مذهبی دامن بزند درست مقابل ملت و نظام و در مقابل خدا قرار می گیرد.وی اضافه کرد: پان ترکیسم، پان کردیسم و پان فارسیسم نشانه جاهلیت است و اسلام ۱۴۰۰ سال قبل بر روی جاهلیتی که در حجاز و عربستان بود خط باطل کشید.
نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی ادامه داد: یقین داشته باشید کسانی که در فضای مجازی بحث اختلاف بین ترک و فارس و کرد و اختلاف بین شیعه سنی را مطرح می کنند، هر کس که باشند، با ما انزل الله مخالف هستند.
بعد از اعلام نتایج انخابات ارومیه این دل نگرانی در وجود بسیاری ازعلاقمندان به انقلاب و نظام بوجود آمد و خطبه های بحق و ارزشمند نماینده ولی فقیه سنگ تمامی بود برای کسانی که ندای پانیسم در سر دارند ؛ این یادداشت ضمن تقدیر از موضع سریع ، صادقانه ، عالمانه در شفاف سازی مسائل توسط حجت الاسلام قریشی که در این مدت همواره تلاش نموده فضای استان و شهرستان بدور از تنش و آسیب مدیریت شود و اجازه ندهد برخی سودجیان فرصت عرضه اندام داشته باشند با نگاهی به شرایط به تحلیل گذرای از استان و وضعیت موجود می پردازد .
بفرموده رهبر معظم انقلاب هر کسی در راستای تفرقه مذهبی و قومی در کشور قدم بر دارد و در میدان دشمن بازی کند بدون شک به نظام و انقلاب خیانت کرده است ".
امیدوارم هر چه زودتر این انتخابات به اتمام برسد و هر آنچه که مصلحت مردم است به سرانجام برسد و مردم به هر کسی اعتماد می کنند در مسیر خدمت به مردم و نظام و انقلاب بکوشد و منافع ملی و مصالح نظام را بدون کم وکاست بر منافع شخصی و حزبی و گروهیش ترجیع بدهد.
این انتخابات برخی بداخلاقی ها ایجاد کرد و دل برخی از دوستان را در جریان های مختلف رنجور ساخت.
طرفداری ، جانبداری و هواداری یک امر کاملا طبیعی است و کسی حق ندارد دیگری را محکوم کند و این مهم صراحتا در بندهای ۲۷ ، ۲۸ و ۲۹ قانون اساسی که بدون شک بهترین قانون اساسی امروز دنیاست ، آمده است. اما وقتی در پس این جانبداری تخریب ، تشویش و چه بسا شیطنت ها به میان می آید دیگر آن رسالت اصلی فراموش می شود .
کاری با این چند روز انتخابات نداریم هر چند این حوزه هم نیاز به یک آسیب شناسی دارد ، ولی وقتی ۴ نفر که ۲ نفر آن از برادران ترک زبان و ۲ نفرهم از کردها به مرحله دوم راه یافتند ، از همان لحظه اعلام اسامی در فضای مجازی و البته سرایت به فضای افکار عمومی یک نوع دل نگرانی در جامعه احساس شد و از خدا خواستیم هر چه زودتر این حماسه حضور هم  به صورت کاملا عقلانی و اصولی به سرانجام برسد و پرونده انتخابات مجلس دهم  به صورت کامل بسته شود.
از مردم عادی زیاد نمیشود انتظار داشت اما وقتی پای قشر روشنفکر و نخبه جامعه با عنوان بازیگردانان و بازیگران رسانه و خبرنگاران و فعالان این بخش به میدان می آید ؛ قضیه کاملا متفاوت است.
هر کس برای خودش تعصباتی دارد و بدون شک انسان با هویت و تعصبش زنده است ؛ اما وقتی این در ادامه این تعصب کلمات دیگری از جمله ؛ تندوری ، افراط و حتی تفریط ، شیطنت ، کور ، گمراه و… جا میگیرد این دیگر می شود خیانت به کشور، نظام و انقلابی که زیر لوای آن نفس می کشیم.
وقتی می گویند رسانه رکن چهارم دموکراسی است ! وقتی می گویند جامعه بدون رسانه امکانپذیر نیست ! بدون نیت و هدف اشاره نکرده اند و در همه کتاب های علم ارتباطات که تاکنون تلمذ کرده ایم به صراحت اعلام شده ” این رسانه است که به افکار عمومی خط میدهد ” پس باید مواظب بود این خط درست باشد . ” خط انقلاب ، خط نظام ، خط شهدا ، خط امام و رهبری باشد.”
بخدای منان قسم می خوریم و اگر کسی سراغ دارد حتما آدرس بدهد و  هشدار که در طول همه این ۳۸ سال عمر با برکت انقلاب وقتی هدف دفاع از پرچم سه رنگ ، خاک مقدس و مرزهای شرف و ناموس بوده آیا از طرف در خصوص مذهب ، قوم و نژادش می پرسیدند ؟!
مگر نه از این ۱۲ هزار شهید پر افتخار همین آذربایجان غربی قریب به ۵۰۰۰ نفر آن از اهل تسنن و کردهای منطقه بودند ! مگر نه از ۸۹ شهید دوران انقلاب قریب به ۳۰ نفر از همین مناطق بودند! مگر نه اینکه همین چند هفته گذشته شهید اهل تسنن مدافع حرم تقدیم خاک شد.
نگاهی گذرا به تاریخ پر افتخار و پرفراز و نشیب انقلاب و ۱۶ نقطه مرزی در جغرافیایی این سرزمین نازنین ما را به این مهم می رساند که در کنار رشادت پاسدران و  مرزبانان و تلاش همه نیروهای امنیتی و انتظامی بیش از نیمی از مرزهای کشور توسط کردها و اهل تسنن مراقبت و محافظت می شود ؛ به عنوان مثال از همین مرزهای آذربایجان غربی حساب کنید و به کردستان ، کرمانشاه ، ایلام ، خوزستان ، بوشهر ، هرمزگان ، سیستان و بلوچستان ، خراسان ، گلستان و استانهای حاشیه دریای خزر برسید که متوجه خواهیم شد این خاک در مرزها توسط اهل تسنن و کردها و در مراکز کشور توسط اهل تشیع و ترک ها و فارس و سایر اقوام مراقبت  ومحافظت میشود و برای دفاع از این آب و خاک  ترک ، کرد ، فارس ، عرب ، بلوچ نداریم و همه وظیفه دارند لباس رزم و گوش بفرمان رهبرشان باشند همانطور که تابحال بوده اند.حال اگر کسی بخواهد خدای ناکرده به این حریم امن الهی چپ نگاه کند بدون شک همه این اقوام و مذاهب چشمش را کور خواهند کرد.
اگر کسی دوست نداشته باشد در این سرزمین پهناور زندگی کند مثل لیوان آب خوردن می تواند به آن سوی مرزها و آب ها برود ؛ چه بسا در حال حاضر کسانی هستند که از این کشور رفته اند ، ولی بدون شک همه آنها حسرت یکبار گشتن در این آب و خاک را می کشند.
آذربایجان غربی را مهد تمدن اقوام و مذاهب می نامند ؛ شما کمتر خانواده ای در این منطقه سراغ دارید که نسبت خانوادگی با هم نداشته باشند. شرایط آذربایجان غربی هم که بسیار حساس و حیاتی است ؛ از یک طرف استان با ۳ کشور هم مرز است که در همه آن کشورها مخالفین و معاندین نظام در صدد فشار بر این منطقه با شیطنت ، دسیسه ، فتنه و آشوب هستند و مراقبت از این فضا بر عهده صاحبان ایده ، افکار ، مسند ، رسانه ها و نمایندگان افکار عمومی است ؛ مبادا ما صاحبان قلم غفلت کنیم و با یک حرکت ناشیانه هیزم در آتش دشمن بیندازیم. 
کاری به آن سوی مرزهای دور و نزدیک نداریم ؛ کشورهای که امروز مرزهایشان را بر می دارند تا توسعه را معنا بخشند ؛ یا اینکه برای انتخاب یک مدیر نه از رنگش می پرسند و نه از مذهبش. طوری که در حال حاضر چندین متخصص و مغر متفکر ایرانی در محل ناسای آمریکا و اکثر کشورهای پیشرفته مشغول بکارند و جزو بهترین دانشمندان جهان هستند ؛ ولی ما در این گوشه ایران هنوز اندرخم یک کوچه ایم و با این مسله حاشیه بدون شک مسیر توسعه را پر از سنگلاخ خواهیم کرد اما وقتی در قرآن کریم خداوند متعال صراحتا فرموده اند ” شما را از قبایل مختلف آفریدیم و تقوا ملاک برتری شماست ” نکند فراموش کنیم که رهبر کبیر انقلاب فرمودند ” مواظب باشید وحدت جامعه حفظ شود. ” باید مراقب بود این وحدت لطمه نبیند.
امروز رسالت اصلی این حوزه بر عهده ما صاحبان رسانه و اقشار روشنفکر جامعه است ؛ مبادا به خاطر برخی سلایق و جریان ها غفلت بکنیم و وارد بازی در میدان دشمن بشویم و تفرقه قومی ومذهبی راه بیندازیم و این مهم از هیچ کسی پذیرفتنی نیست حال در حوزه رسانه باشد و یا خود مردم و برخی از جریان های فکری و خود منتخبین و وکلای مردم.
به اذعان نگارنده انتخابات مرحله دوم ارومیه که متشکل از ۴ نفر ( ۲ نفر کرد و ۲ نفر ترک ) می باشد و فارغ از همه مسائل پیش رو و حواشی چند روز اخیر در کنار دل نگرانی ها ، تهدیدات و نقشه مخالفین برای ایجاد تفرقه ، بهترین فرصت برای تقویت اتحاد ، مودت ، دوستی ، ید واحده و هر آنچه که مدنظر معمار کبیر انقلاب و رهبری معظم است که ما صاحبان رسانه و همچنین قشر روشنفکر جامعه را طوری هدایت کنیم که ۲ نفر اصلح بر اساس معیارهای اعلامی معظم له برای مجلس دهم انتخاب کنیم و کمک شود تا استان و ارومیه که در بدترین شرایط توسعه قرار دارد ارتقا یافته و از همه ظرفیت های موجود برای عمران ، آبادانی و پیشرفت منطقه بهره جوییم.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار