ایجاد پارک و جنگل در باغ های قصرالدشت،بلوار چمران بلوار رسول اعظم و ارتفاعات شیراز/یادمان ملاصدرا در شیراز ساخنه می شود/پروژه های عمرانی شهرداری در سال 95/میدان توپخانه شیراز با بودجه 280 میلیاردی احیا می شود/حق شیرازی ها از مجتمع خلیج فارس گرفته شود/برای منافع سیاسی و عقده گشایی آبرو و حیثیت فارس را نبرید/دیوارهای مهربانی باید هرچه زودتر جمع شوند
کد خبر: ۱۹۴۳۰۹
تاریخ انتشار: ۱۷ اسفند ۱۳۹۴ - ۲۲:۲۶ 07 March 2016
به گزارش تابناک فارس:در جلسه این هفته شورای شهر شیراز، نمایندگان شورا به بیان پروژه های در دست ساخت در شیراز و نحوه اختصاص بودجه سال 95 به این پروژه ها پرداختند.

ایجاد پارک و جنگل در باغ های قصرالدشت،بلوار چمران بلوار رسول اعظم و ارتفاعات شیراز
ترابی؛عضو شورای شهر شیراز گفت:پیگیری توسعه فضای سبز شیراز در مجموعه داخل شهر و ارتفاعات پیرامونی شهر که نیازمند تأمین آب است مدنظر این کمیسیون بوده و شورا مصوبات متعددی در این مورد داشت.
عضو کمیسیون خدمات شهری، محیط‌زیست و بهداشت شورای شهر شیراز سپس گفت: حوزه‌هایی مانند وضعیت اجتماعی شهر، جمع‌آوری متکدیان، تکمیل ساختمان نگهداری معتادان و ... جزو مباحثی بود که مدنظر این کمیسیون شورا قرار گرفت.
طرح مهار سیلاب، انتقال آب به ارتفاعات با هفت میلیارد تومان اعتبار، بهینه‌سازی و احیای قنوات، احداث ایستگاه‌های آتش‌نشانی، خرید ماشین‌آلات از دیگر مواردی بود که وی برشمرد و افزود: تجهیزاتی از قبیل بالابر باید خریداری می‌شد که سال گذشته خریداری یک بالابر 54 متری و امسال 38 متری بنابر مصوبه شورا در دستور کار قرار گرفت و در مواردی از بحرانی با همین تجهیزات پیشگیری شد.
وی یادآور شد: ساخت پارک‌های موضوعی مانند مینیاتور، قطار شهری، احداث گرمخانه، اردوگاه چندمنظوره میهمانان نوروزی، توسعه سرویس‌های بهداشتی همگانی و ایمن‌سازی محیطی بازار وکیل با دو میلیارد تومان در ردیف اعتبار قرار گرفت و طراحی و احداث پارک الله‌اکبر در ورودی شیراز، پروژه درختکاری و حفظ حرائم شهر، جنگل‌کاری در بلوار رسول اعظم و چمران، فضای سبز سطح شهر، راه‌اندازی یگان حفاظت نگهداری باغات قصردشت، پروژه احداث پارک احسان و سرداران و نبی اکرم (ص) نیز از دیگر اقدامات مورد پیگیری این کمیسیون بوده است.
ترابی تصریح کرد: 10 میلیارد تومان برای نگهداری باغات قصر دشت و برای تملک آن 40 میلیارد تومان اختصاص یافت و علاوه بر این‌ها 80 میلیارد تومان نیز از اعتبارات خود ستاد باغات دیده شد که درمجموع 120 میلیارد تومان شد و در آینده بنا داریم با تکمیل تملک‌ها و یکپارچه شدن باغات بزرگ مرکز شهر، پارک‌های بسیار بزرگ را در باغات قصردشت ایجاد کنیم.
ایجاد 13 هزار هکتار فضای سبز در ارتفاعات، اصلاح هندسی معبر دروازه کازرون و مسیرهای منتهی به میدان میوه از دیگر مواردی بود که وی به آن اشاره کرد.

یادمان ملاصدرا در شیراز ساخنه می شود
محمودرضا طالبان؛ نایب رئیس شورای شیراز:عصر امروز در حاشیه یکصد و چهل و هفتمین جلسه شورای اسلامی این شهر اظهار داشت: پس از اعلام فراخوان برای طراحی المان و یادمان فیلسوف و حکیم شیرازی صدرالمتالهین، حدود 300 اثر به دبیرخانه رسید که از 300 طرح حدود 40 مورد تصویب شد و پس از گزینش برترین طرح، یادمان و المان فاخر این حکیم ساخته‌ شده در چند ماه آینده جانمایی می‌شود.

پروژه های عمرانی شهرداری در سال 95
رضا محمدیان، عضو شورای اسلامی شهر شیراز از اتمام پل کابلی ولیعصر (عجل الله تعالی فرجه الشریف) در سال 95 خبر داد و گفت: فاز نخست پارک 10 هکتاری حسینی الهاشمی در شیراز به بهره برداری می رسد.
محمدیان اضافه کرد: در سال آینده اتمام فاز دوم کوهسار مهدی، پل ایمان به چمران تا بازگشایی کوچه 94 قصردشت، احداث بلوار مولوی، 35 متری طلاییه، تکمیل 45 متری سعدی تا خرامه، تقاطع غیرهمسطح ولی‌عصر، تقاطع ساحلی - سرداران، هفت تن -دلگشا، دوربرگردان میرزای شیرازی، بوستان انتظار، پارک نهر اعظم، فاز نخست پارک برف‌فروشان و محوطه‌سازی نهر اعظم و پارک دلتای نهر اعظم، پارک حسینی الهاشمی و فازهای ابتدایی پارک مادر مدنظر است.
وی خاطرنشان کرد: خرید و راه‌اندازی کارخانه جدید آسفالت با فناوری روز دنیا در سال 95 مدنظر است تا سیستم آسفالت شیراز به فناوری روز دنیا مجهز شده و عمر آسفالت افزایش یابد که این کار در راستای صرفه‌جویی بودجه است.
این مسئول تصریح کرد: فاز نخست احداث ساختمان جدید شهرداری با 20 هزار مترمربع مساحت تا سال 96 پایان می‌یابد و باید تقاطع غیرهمسطح امیرکبیر - مطهری، زیرگذر گلستان، پل تقاطع علی ابن حمزه، مجتمع آموزشی شهرداری، تقاطع جوادیه، تقاطع سه‌راه کوهسار، تقاطع جام‌جم و ... به اتمام برسد که پروژه‌های جدید اعم از توسعه فضای ایجاد شده در بام شیراز و مسائل مورد نیاز برای تکمیل رینگ‌های ترافیکی پیش‌بینی و آغاز شود تا بتوان در سال 96 موارد جدیدی را کلید زد.
محمدیان تصریح کرد: پیاده‌روسازی‌ها، توسعه شبکه‌ها، کانیوا، تکمیل پارک‌های محله‌ای، ترمیم پارک‌های محله‌ای، نصب المان‌ها، توسعه مبلمان شهری و تکمیل پیاده‌روسازی در بودجه عمرانی مناطق پیش‌بینی‌شده است و همچنین برخی معابر به پیاده‌رو تبدیل می‌شود.
وی ادامه داد: در کمیسیون فرهنگی 24 سرتیتر باغ خانواده، کتابخانه سرای محلات و زمین چمن مصنوعی با سقف 83 میلیارد تعیین شده است‌ و بودجه پیش‌بینی‌شده در کارهای نرم‌افزاری تبلیغات شهری و مراسم مشابه رقم سال گذشته است.

میدان توپخانه شیراز با بودجه 280 میلیاردی احیا می شود
رئیس کمیسیون سرمایه‌گذاری شورای اسلامی شهر شیراز گفت: مبلغ 280 میلیارد تومان برای پروژه احیای میدان توپخانه شیراز اختصاص می‌یابد.

حق شیرازی ها از مجتمع خلیج فارس گرفته شود/برای منافع سیاسی و عقده گشایی آبرو و حیثیت فارس را نبرید/دیوارهای مهربانی باید هرچه زودتر جمع شوند
رئیس کمیسیون فرهنگی شورای اسلامی شهر شیراز گفت: در صورت صحت خبر مزایده گذاشتن مجتمع خلیج‌فارس، حقوق قانونی شهر باید از آن مطالبه شود.
هاجری عنوان کرد: از شهردار محترم شیراز درخواست دارم، تیمی قوی و باتجربه را مأمور رسیدگی پرونده مجتمع خلیج‌فارس کند تا تمام وعده‌های داده‌شده اما عمل نشده را استخراج و به‌روز کرده، از حق‌ و حقوق شهرداری و شهروندان شیرازی صیانت شود.
وی یادآور شد: به کسانی که نتیجه تحقیق و تفحص از استانداری فارس در دولت گذشته را توسط مجلس شورای اسلامی دستاویز عقده‌گشایی و انتقام‌جویی قرار داده‌اند، توصیه می‌کنم با بازی‌های سیاسی، حیثیت و آبروی فارس را به حراج نگذارند که دستگاه قضایی با قدرت تمام به همه تخلفات رسیدگی و با عاملین تخلف برخورد خواهد کرد و بهتر است به آبرو و شأن فارس و شیراز در بازار مکاره سیاسی خود چوب حراج نزنند.
تمام کسانی که در برپایی دیوار مهربانی در شهر همت به خرج داده‌اند با خلوص نیت و صفای دل و از باب توصیه قرآنی «فَاستَبِقُوا الخَیراتِ» به صحنه آمده‌اند اما گسترش دیوار مهربانی صورت و سیرت شهر را نازیبا جلوه داده، عزت نیازمندان را نشانه می‌رود و تحقیر فقرا را به دنبال دارد.
رئیس کمیسیون فرهنگی شورای اسلامی شهر شیراز ادامه داد: بهتر است این کار با هماهنگی مؤسساتی همچون کمیته امداد خمینی، بهزیستی، اماکن نیروی انتظامی و مؤسسات خیریه مردمی و محلی از سطح خیابان‌ها جمع‌آوری و به داخل خیریه‌ها انتقال پیدا کند تا صورت شهری که سومین حرم اهل‌بیت (ع) لقب یافته است، به معنویت و زیبایی زینت داده شود.
هاجری بیان کرد: تسریع در جمع‌آوری دیوارهای مهربانی ضرورت دارد تا قبل از ورود زوار و مسافرین نوروزی به شهر صورت پذیرد و شهرداری در جمع‌آوری کامل دیوار مهربانی اقدام لازم را انجام دهد.
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۳
مهدی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۹:۲۲ - ۱۳۹۴/۱۲/۱۹
یه میدون میخوان بسازن 280 میلیارد هزینشه؟؟؟
مگه چ میدونیه؟؟؟؟
ما تو خوزستان یه پل رو دو باند عریضتر کردن10 میلیارد نشده
مگه این میدون ایستگاه فضایییه؟؟؟؟؟؟؟
بوی دزدی و اختلاس اونم به صورت کاملا شیک و های کلاس میاد
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۵:۴۵ - ۱۳۹۴/۱۲/۱۹
اونا که چیزی نست در شهرستان قدس یا همان ( قلعۀ حسنخان ) غریب به نُه سال است در شُرف ساخت یک پل هوائی در ورودی شهر هستند و بیش از چهل میلیارد تومان تا کنون هزینه شده هنوز نیمه کاره است آخه اینجا ایران است فقط فکر خصوصی سازی هستند تا سرمایهای ملت را بنام خصوصی سازی بلا بکشند وکسی هم جرات انتقاد نداشته باشد
علی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۶:۴۵ - ۱۳۹۴/۱۲/۲۰
پیمانکاری می گفت اگر تو پرژه ی شهری گفتن مثلا 10 میلیارد هزینه کردیم بدونید و شک نکنید در بهترین حالت 5 میلیارد بیشتر هزینه نشده ومابقی اون رو خوردن .
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار