نایب رئیس مجلس شورای اسلامی با اشاره به حادثه شیراز ادامه داد: آنچه در شیراز گذشت در شأن نظام اسلامی نبود. نظامی که از سعه صدر برخوردار است و با حضور و مشارکت مبتنی بر اخلاق و ایمان و جریان های سیاسی یک حماسه بزرگ خلق کرد و منتقدین دیروز را در جایگاه مدیریت امروز قرار داد و از آنان حمایت می کند در شأن این نظام رفتارهایی که با آموزه های اخلاقی انطباق ندارد، نیست.
کد خبر: ۱۶۵۵۹
تاریخ انتشار: ۰۵ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۹:۵۷ 25 March 2015
به گزارش تابناک فارس و به نقل از افکار،حجت الاسلام محمدحسن ابوترابی‌فرد در مراسم ختم والده حجت‌الاسلام حسن روحانی به ایراد سخنرانی پرداخت، و با اشاره به رسالت مادران در خانواده گفت: اگر خانه را به عنوان مهمترین هستی اجتماعی بشر بنامیم، نقش مادران به عنوان مدیران ارشد و هوشمند خانه در شکل‌گیری و استحکام این نهاد نقشی بسیار تعیین‌کننده دارد و با اطمینان می توان گفت اگر نهاد خانه استحکام یابد، جامعه اسلامی نیز اصلاح خواهد شد.

وی افزود: کارگزار موفق از دید قرآن، مادر است و به دلیل آنکه سرشار از محبت است، می تواند نقش خود را به شایستگی ایفا کند و کارگزاران در جوامع انسانی و بشری نیز با الهام گرفتن از این کارگزار موفق قرآن یعنی مادر می توانند به عنوان یک عنصر موفق ایفای نقش کنند.

حجت الاسلام ابوترابی فرد با اشاره به ویژگی های یک کارگزار دلسوز و موفق خاطر نشان کرد: یک کارگر دلسوز امکان ندارد یک تصمیم بدون پشتوانه علمی اتخاذ کند، یک کارگر مسئول و دلباخته امکان ندارد کاری را که در صلاحیتش نیست، عهده دار شود. لذا ما باید با الهام از مادران و کارگزاران برگزیده خداوند متعال، خویش را در جایگاه یک کارگر شایسته، صالح و کارآمد قرار دهیم.

نایب رئیس مجلس شورای اسلامی، ولایت فقیه را ولایت عدالت، فقاهت و ولایت تدبیر بر جامعه اسلامی نامید و تصریح کرد: هنر مادر پرهیزگار و شایسته ریاست جمهوری در این نیست که فرزندش رئیس جمهور شده است؛ چراکه ممکن است بسیاری از مسائل و مشکلات به دست رئیس جمهوران ناصالح تحقق یافته باشد؛ هنر مادر رئیس جمهور این است که فرزندش در یک نظام مشروع الهی که مشروعیت خود را از فقیه صالح و مقبولیت اجتماعی خود را از حضور عظیم مردم در حماسه سیاسی ۲۴ خرداد ۹۲ با مشارکت مبتنی بر اخلاق، عقلانیت، ایمان به‌دست آورده و در جایگاه ریاست جمهوری یک ملت فاخر قرار گرفته است.

وی با بیان اینکه ارزش های نظام جمهوری اسلامی در اراده ملت تحقق یافته است، بیان کرد: کارگزاران این نظام با شاخص های معین انتخاب می شوند و باید بیشتر تلاش کرد تا کارگزاران بر اساس محبت، اخلاق، علم و دانش مسیر تعقل و حرکت جامعه را هموار کنند و امیدواریم مجلس و دولت تلاش کنند این شاخص ها و ملاک ها راه را برای کاگزاران شایسته در نظام هموار نمایند.

حجت الاسلام ابوترابی فرد با بیان اینکه در نظام اسلامی یک پیوند استوار بین کارگزاران و کارفرمایان وجود دارد، گفت: این پیوند استوار جلوه ای از پیوند ناگسستنی قلب پاک مادر با فرزند است. در نظام اسلامی باید این پیوند استوار بین دولتمردان و توده های مردم شکل بگیرد.

نایب رئیس مجلس شورای اسلامی، صبر و تقوا را دو ویژگی کارگزاران شایسته نامید و خاطر نشان کرد: یک کارگزار شایسته باید در مسئولیت های فردی و اجتماعی خویش استقامت و صبر داشته باشد.

وی افزود: دشمن وقتی در برابر شما صف‌آرایی کرد باید بتوانید یک جلوه متحد و سازمان یافته را نشان دهید و نباید صبر شما از استقامت دشمن کمتر باشد که اگر اینگونه شد، فرو می ریزید، همچنان که در دفاع مقدس همین گونه بود و به نقطه عزت نظام تبدیل شد.

حجت الاسلام ابوترابی فرد ادامه داد: در دفاع مقدس دشمنان با همه قوا علیه نظام مقدس جمهوری اسلامی ایستادند، اما امام و ملت با همه توان استقامت کردند و با این استقامت توانستند کمر دشمن را بشکنند، همچنان که امروز نیز با استقامت توانستیم تحریم ها را بی اثر کنیم.

نایب رئیس مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: اگر استقامت ملت ایران و حضور عزت‌آفرین شما مردم در حماسه سیاسی ۲۴ خرداد نبود، اگر حمایت ملت از دولت نبود، اگر ایستادگی مجلس در کنار دولت نبود، امروز نمایندگان نظام در برابر ۱+۵ یعنی همه دولت های مسلم عالم باقدرت، اقتدار و عزت از منافع شما دفاع نمی کردند.

وی با اشاره به نامگذاری سال ۹۴ اضافه کرد: رهبر معظم انقلاب سال ۹۴ را سال همدلی و همزبانی دولت و ملت نامیدند. یعنی همه در کنار هم در یک جبهه واحد در برابر زیاده‌خواهان بایستیم و پیوندها را مستحکم کنیم.

حجت الاسلام ابوترابی فرد با بیان اینکه کارگزاران باید در انجام وظیفه، خودخواهی ها و منیت ها را کنار بگذارند، گفت: این مادر بزرگوار که ما به احترام منزلت او در این محفل حضور یافته ایم، در سایه آموزه های قرآن با سعه صدر در خدمت فرزندان و خانواده ایفای نقش کرد. لذا ما نیز باید سعه صدر داشته باشیم و یکدیگر را تحمل کنیم؛ چراکه عدم تحمل یکدیگر نشانه عدم محبت است.

نایب رئیس مجلس شورای اسلامی با اشاره به حادثه شیراز ادامه داد: آنچه در شیراز گذشت در شأن نظام اسلامی نبود. نظامی که از سعه صدر برخوردار است و با حضور و مشارکت مبتنی بر اخلاق و ایمان و جریان های سیاسی یک حماسه بزرگ خلق کرد و منتقدین دیروز را در جایگاه مدیریت امروز قرار داد و از آنان حمایت می کند در شأن این نظام رفتارهایی که با آموزه های اخلاقی انطباق ندارد، نیست.

وی خاطر نشان کرد: اگر دل ها گره خورد و پیوندی استوار شکل گرفت و دولت و ملت به یک حقیقت تبدیل شدند، آن زمان تقوا در جامعه متجلی می‌شود.

حجت الاسلام ابوترابی فرد در پایان اظهار داشت: امیدواریم با الهام از شعار سال ۹۴ راه را برای افزایش اعتلای ملی، تحکیم پیوند آحاد جامعه و استحکام روابط و دولت و ملت هموار نماییم و در مسیر عزت‌آفرین، ملت اسلام را در رویارویی با زیاده‌خواهان جهان و سران کفر هموار سازیم.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار