مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان فارس به آماده‌سازی اماکن اقامتی فارس برای پذیرش 550 هزار مسافر در هر شبانه روز در ایام نوروز 94 اشاره و اضافه کرد: در برخی مجامع عنوان شده که قیمت هتل‌ها برای ایام عید گران شده اما به صراحت می‌گوییم قیمت هتل‌های شیراز در مقایسه با هتل کلانشهرهایی مانند مشهد بسیار مطلوب است.
کد خبر: ۱۳۵۷۸
تاریخ انتشار: ۲۳ اسفند ۱۳۹۳ - ۰۸:۴۲ 14 March 2015
مصیب امیری گفت: برخی تصور می‌کنند که در استان‌هایی مانند فارس در ایام نوروز نرخ هتل‌ها آزاد می‌شود، حال آنکه قیمت‌ها ثابت می‌ماند.

وی افزود: سال گذشته برای اقامت 500 هزار نفر در شبانه روز در ایام نوروز محل‌های اقامتی مانند هتل، هتل آپارتمان، مهمانپذیر، کمپ‌های اقامتی شهرداری، مدارس و خوابگاه‌های دانشجویی در استان آماده شده بود.

وی به آماده‌سازی اماکن اقامتی فارس برای پذیرش 550 هزار مسافر در هر شبانه روز در ایام نوروز 94 اشاره و اضافه کرد: در برخی مجامع عنوان شده که قیمت هتل‌ها برای ایام عید گران شده اما به صراحت می‌گوییم قیمت هتل‌های شیراز در مقایسه با هتل کلانشهرهایی مانند مشهد بسیار مطلوب است.

مدیرکل میراث فارس با بیان اینکه هم‌اینک 15 هزار تخت در هتل‌های استان وجود دارد، گفت: در تمام صنوف کشیک‌های شبانه روزی برای امنیت و استفاده راحت مسافران از خدمات پیش‌بینی شده است.

امیری ادامه داد: همانند سال‌های گذشته داروخانه‌ها، لوازم یدکی، سوپری و دیگر مشاغل به صورت شبانه روزی با همکاری بخش خصوصی برای سرویس دهی به مسافران نوروزی آماده شده است.

وی به تهیه شدن نقشه جامع گردشگری فارس اشاره و خاطرنشان کرد: مسافران با مطالعه کامل این نقشه مسیر انتخابی خود را در سراسر استان انتخاب خواهند کرد.

دبیر ستاد خدمات سفر فارس با بیان اینکه معتقدیم مسافران به لحاظ موقعیت مکانی و آثار تاریخی در استان باید توزیع شوند، گفت: ظرفیت‌های اقامتی و جاذبه‌های تاریخی و فرهنگی ناشناخته‌ای در فارس وجود دارد که کمتر کسی از آنها بازدید می‌کند که به همین دلیل تمام جاذبه های سفر را در این نقشه پیاده کرده‌ایم.

امیری ادامه داد: تلاش خواهیم کرد در نوروز 94 در اماکن تاریخی خدماتی ارائه شود که متناسب با شرایط آن ایام باشد و هم نواقص فعالیت سال‌های قبل پوشانده شود.

وی با تصریح بر اینکه در مجموعه‌های مانند پاسارگاد کافی شاپ، فروشگاه صنایع دستی و رستوران در حال ساخت است که برای شب عید آماده خواهد شد، گفت: پاکسازی و نظافت همه اماکن به ویژه اماکن مورد تردد بیشتر مسافران در مسیرهای ارتباطی مانند پاسارگاد و تخت جمشید در حال انجام است.

مدیرکل میراث فارس همچنین از اتمام عملیات اجرایی احداث موزه تخت جمشید تا اواخر هفته آینده خبر داد و گفت: این موزه در ایام عید در مورد بازدید علاقمندان قرار می‌گیرد.

امیری به راه‌اندازی غرفه‌های یکسان صنایع دستی برای نخستین بار در استان فارس اشاره و عنوان کرد: برپایی این غرفه‌ها در چادرهای استاندارد پیش‌بینی شده که مجموعه‌های تخت جمشید و سعدیه یکی از اصلی‌ترین مراکز برپایی این چادرها خواهند بود.

وی از استقرار و فعالیت 115 کیوسک و پایگاه اطلاع رسانی و راهنمای مسافر و 183 قرارگاه پلیس، 30 بازارچه عرضه و فروش صنایع دستی، 70 خیمه معرفت، 40 پایگاه امداد هلال احمر، 104 داروخانه شبانه‌روزی، 162 بیمارستان و درمانگاه‌ فعال، 80 حسینیه و 145 پایگاه امداد پزشکی را از مهمترین برنامه‌های پیش‌بینی شده ستاد خدمات سفر در ایام نوروز در نقاط مختلف استان فارس خبر داد.

مدیرکل میراث فارس بیان کرد: با تلاش شهرداری شیراز ظرفیت پارک بیش از 20 هزار دستگاه خودرو در پارکینگ‌های موجود در سطح شهر برای ایام عید فراهم شده است.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار