استاندار فارس گفت: مشکلات فارس با نطق‌های آتشین نمایندگان مجلس برطرف نمی‌شود.
کد خبر: ۱۲۰۲۲۲
تاریخ انتشار: ۰۷ آبان ۱۳۹۴ - ۱۶:۰۱ 29 October 2015
تابناک فارس به نقل از مهر: محمدعلی افشانی چهارشنبه‌شب در دیدار نمایندگان تشکل‌های بخش کشاورزی فارس با وزیر جهاد کشاورزی تأکید کرد: خشکسالی در استان فارس با دیگر نقاط کشور متفاوت است و اگر دولت به این موضوع توجه ویزه نداشته باشد طی دو یا سه سال آینده به یک بحران تبدیل می‌شود.

وی تصریح کرد: ۲۰ درصد از اشتغال استان فارس مربوط به بخش کشاورزی است و با وضعیت کنونی خشک‌سالی شاهد مشکلات مربوط به اشتغال در فارس هستیم.

افشانی بابیان اینکه دولت باید خطوط ویژه برای کمک به استان فارس در نظر بگیرد تأکید کرد: دولت اقداماتی را برای رفع مشکلات خشک‌سالی و تزریق پول به استان‌ها انجام داده اما هیچ‌کدام از این موارد به فارس نمی‌رسد بنابراین باید به فکر راه چاره ویژه بود.

استاندار فارس با اشاره به اینکه نطق های آتشین نمایندگان فارس مشکلات استان را برطرف نمی‌کند، گفت: امروز در ابتدای قانون برنامه ششم هستیم بنابراین نمایندگان فارس باید تمامی تلاش خود را برای سال‌های آینده استان داشته باشد به‌خصوص که وضعیت بودجه نیز در حال مشخص شدن است.

وی یادآور شد: باید به دنبال طرح ویژه‌ای برای فارس باشیم زیرا امروز درصد اعتبارات فارس در مقایسه با سهم استان بسیار پایین است.

افشانی در ادامه سخنان خود با بابیان اینکه بخش خصوصی نیز باید بیش از این فعال باشد، گفت: شرکت‌های دانش‌بنیان در حوزه کشاورزی تأسیس شود که هم می‌توان اعتبارات به آن‌ها تخصیص داد و هم تسهیلات را دریافت کنند.

وی تأکید کرد: تمامی مشکلات بخش کشاورزی درست است اما باید با اتحاد و همدلی در جهت رفع این مشکلات حرکت کنیم.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار