معاون توسعه مدیریت و منابع استانداری فارس بر اهمیت استفاده از ظرفیت استانی نخبگان در نظام حکمرانی و شناسایی و رفع مشکلات هر منطقه با بهره‌گیری از این ظرفیت تاکید کرد.
کد خبر: ۱۱۰۸۳۳۱
تاریخ انتشار: ۱۳ خرداد ۱۴۰۲ - ۰۷:۰۰ 03 June 2023

تابناک فارس به نقل از ایلنا: عبدالعلی کریمی گفت: بهره گیری از ظرفیت نخبگان در نظام حکمرانی و استفاده از پتانسیل و قابلیت های علمی هر استان برای حل مشکلات و مسائل اساسی مناطق مختلف در دستورکار دولت سیزدهم قرار دارد ؛ در حال حاضر این رویکرد در استان فارس با راه اندازی پژوهشکده حکمرانی دنبال شده است.

وی ادامه داد: در استان فارس نیاز مبرمی به زمینه‌‌سازی برای توسعه همکاری‌ها در حوزه‌های علمی، پژوهشی و تحقیقاتی با حضور دانشگاهیان و مدیران استان احساس می‌شد. از این رو تلاش بسیاری برای تحقق این امر شکل گرفت و برنامه‌ریزی برای تأسیس پژوهشکده‌ حکمرانی دانشگاه شیراز نیز از خردادماه ۱۴۰۱ با تمرکز در دانشکده‌ حقوق آغاز شد.

وی در خصوص افتتاح پژوهشکده‌ حکمرانی و اهداف راه‌اندازی این مرکز گفت: این مرکز مطالعاتی که با حضور استاندار فارس، رئیس دادگستری کل استان، هیأت رئیسه دانشگاه شیراز و جمعی از مسؤولان استان و دانشگاهیان، به‌طور رسمی افتتاح شد در زمینه ادبیات حکمرانی در حوزه‌ اندیشه‌ تمدن نوین ایرانی اسلامی فعالیت خواهد کرد.

معاون استاندار فارس ادامه داد: در این پژوهشکده اساتید و دانشجویان به‌صورت نظام‌مند با فهم مُدرنی که در جوامع مختلف از ادبیات حکمرانی وجود دارد آشنا می‌شوند و سپس رویکرد تمدنی و فلسفی این ادبیات با توجه به ریشه‌های تمدنی ایران اسلامی بازتحلیل می‌شود.

کریمی عنوان کرد: در این پژوهشکده قرار است با اولویت قرار دادن شهر شیراز، استان فارس و جنوب کشور مسائل و چالش‌های ملی و منطقه‌ای از دیدگاه علمی مورد بررسی قرار بگیرد و در نهایت راهکارهای راهبردی و کاربردی به دستگاه‌های اجرایی و حاکمیتی ارائه شود.

وی بیان کرد: با بهره‌گیری از ظرفیت این پژوهشکده سازمان‌های دولتی و حاکمیتی می‌توانند تصمیمات و سیاست‌گذاری‌های خود را با منطق پژوهش‌محور دنبال کنند و افزون بر حل چالش‌ها و مشکلات، زمینه‌سازی لازم را برای مدیریت حاکمیتی در سطح کشور انجام دهند.

معاون توسعه مدیریت و منابع استانداری فارس اعلام کرد: مقوله حکمرانی در این پژوهشکده تنها به شکل آکادمیک دنبال نمی‌شود؛ هرچند پیگیری این مقوله از حیث نظری و پژوهشی از اهمیت بسیاری برخوردار است اما هدف اصلی ما کاربردی شدن حکمرانی و عملیاتی کردن راهکارها در این بخش است.

کریمی با بیان اینکه در این پژوهشکده باید تعامل خوبی بین اصحاب نظر و عمل شکل گیرد، گفت: افزون بر فعالیت اساتید و دانشجویان در این پژوهشکده بایستی زمینه حضور مدیران هم در این مکان مهیا شود تا شاهد برقراری ارتباط و تعامل میان دانشگاهیان و مدیران برای حل مشکلات استان باشیم.

وی ابراز کرد: امیدواریم با افتتاح این مرکز، پژوهش‌های مؤثری برای حل مشکلات استان و حتی کشور در سطوح مختلف شکل بگیرد و این مشکلات هر چه سریعتر با حمایت اساتید و همکاری مدیران برطرف شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار