۵۰ هکتار از مزارع گندم و جو آبیاری شده با فاضلاب در حومه شیراز معدوم شد .
کد خبر: ۱۱۰۸۳۱۸
تاریخ انتشار: ۱۲ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۶:۲۵ 02 June 2023

تابناک فارس به نقل از صدا و سسما: دکتر «علیرضا شریعتی» رئیس مرکز بهداشت شهدای والفجر شیراز از تخریب نزدیک به پنجاه هکتار از مزارع کشاورزی آبیاری شده با فاضلاب خام و پساب در حومه شهر شیراز که تهدیدی جدی برای سلامت مردم است، خبر داد.

وی گفت: خشکسالی‌های اخیر، کمبود آب، نبود شبکه جمع آوری و اقدام سودجویانه برخی افراد در سال‌های اخیر، موجب استفاده غیرمجاز از فاضلاب‌های تصفیه نشده در برخی از نقاط و اراضی کشاورزی شیراز و تهدید جدی برای سلامت مردم منطقه شده است.

رئیس مرکز بهداشت شهدای والفجر شیراز اضافه کرد: این اقدام با توجه به گزارش بازدید گشت همپوشان سلامت از مزارع حومه شیراز مبنی بر اینکه برخی از کشاورزان با نادیده گرفتن اصول و موازین بهداشتی، زیست محیطی و تولید محصولات کشاورزی بدون استاندارد‌های لازم، اقدام به آبیاری مزارع خود با آب‌های نامتعارف کرده اند، صورت گرفت.

او ادامه داد: به دستور مقام قضایی، با حضور نماینده دادستان و مشارکت سازمان‌های مرتبط نظیر جهاد کشاورزی، آبفای شیراز، شهرداری، محیط زیست و نیروی انتظامی ضمن تخریب کانال‌های انحرافی غیر مجاز ایجاد شده از سوی کشاورزان متخلف، نزدیک به پنجاه هکتار از مزارع گندم و جو آبیاری شده با فاضلاب خام، پساب مخلوط با فاضلاب و پساب غیر استاندارد، معدوم سازی و هفده پرونده در این خصوص تشکیل و متخلفان به مراجع قضایی معرفی شد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار