مدیر جهاد کشاورزی شهرستان قیروکارزین با بیان اینکه بیش بینی میشود ۶ هزار و پانصد تن چغندر پاییزه از اراضی این شهرستان برداشت گردد، افزود : با توجه به مشکلات کمبود آب در این شهرستان با کشت چغندر قند به صورت پاییزه می‌توان تا حد قابل ملاحظه‌ای در مصرف آب صرفه‌جویی کرد.
کد خبر: ۱۱۰۷۳۴۲
تاریخ انتشار: ۰۶ خرداد ۱۴۰۲ - ۲۲:۱۲ 27 May 2023

تابناک فارس به نقل از مهرنما:محمد حیدری اظهار کرد: فرایند برداشت چغندر قند در این شهرستان با دستگاه تمام مکانیزه طی سه مرحله شامل تاپر(برگ زنی)،چغندرکن و بارگیری انجام میشود.

وی با اشاره به ارقام چغندر قند کشت شده در اراضی قیروکارزین افزود: ارقام کشت شده این محصول شامل انتیک و باروسا و گراناته بوده که در اوایل ابان ماه کشت و اواخر اردیبهشت ماه. برداشت اغاز تا نیمه خرداد ادامه دارد

حیدری متوسط عملکرد چغندر قند در این شهرستان را ۶۵تن اعلام کرد و گفت: از آنجایی که کاهش هزینه‌های کارگری برای اقتصادی کردن محصولات کشاورزی می‌تواند کمک شایانی به اقتصاد کشاورزی کند، پس به کارگیری تکنولوژی و صنعت (ماشین‌آلات کاشت، داشت و برداشت) موضوعی اجتناب‌ناپذیر و ضروری در راستای کشاورزی اقتصادی به‌شمار می‌رود.

این مقام مسئول با بیان اینکه بیش بینی میشود ۶ هزار و پانصد تن چغندر پاییزه از اراضی این شهرستان برداشت گردد، افزود : با توجه به مشکلات کمبود آب در این شهرستان با کشت چغندر قند به صورت پاییزه می‌توان تا حد قابل ملاحظه‌ای در مصرف آب صرفه‌جویی کرد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار