رئیس کمیسیون کشاورزی، آب، منابع طبیعی و محیط زیست مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه گل محمدی در زمینه دارویی و تولید عطر و ادکلن در دنیا جایگاه خود را پیدا کرده است، گفت: بزرگترین گلستان دیم گل محمدی دنیا در شهرستان داراب قرار دارد.
کد خبر: ۱۱۰۷۲۸۳
تاریخ انتشار: ۰۶ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۷:۵۰ 27 May 2023

تابناک فارس به نقل از روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی فارس: محمدجواد عسکری در حاشیه یازدهمین جشنواره مردمی گل و گلاب داراب اظهار کرد: گل محمدی در حوزه اشتغال و در زمینه گردشگری ظرفیت و قابلیت بسیار ارزشمندی است.

به گفته وی؛ توسعه کشت گل محمدی با هدف اشتغال زایی و ایجاد صنعت گردشگری در شهرستان داراب دنبال می شود.

نماینده مردم شهرستان های داراب و زرین دشت؛ به برنامه ریزی در زمینه معرفی شهرستان داراب به عنوان پایلوت گل محمدی کشور در سطح ملی و جهانی نیز گریزی زد و افزود: با توجه به سطح زیر کشت و تولید بالای گل محمدی در این شهرستان باید زمینه فرآوری این محصول بیش از پیش فراهم و از سرمایه گذاران در این زمینه دعوت شود.

عسکری از راه اندازی فرودگاه شهرستان داراب با هدف صادرات محصولات کشاورزی نیز سخن گفت.

رئیس کمیسیون کشاورزی، آب، منابع طبیعی و محیط زیست مجلس شورای اسلامی؛ از فرآیند تهیه طرح مطالعاتی میراث‌فرهنگی ناملموس گل محمدی داراب نیز سخن گفت و اضافه کرد: این اقدام در راستای ثبت ملی و جهانی میراث‌فرهنگی ارزشمند شهرستان داراب است که با محقق شدن اهداف آن گام بزرگی در زمینه ارتقای فرهنگی و تامین نیاز مصرف‌کنندگان داخلی و خارجی برداشته می‌شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار