رئیس پلیس فتا استان فارس از شناسایی و دستگیری مردی جوان که با انتشار تصاویر خصوصی شاکیه در فضای مجازی قصد بدنام کردن وی را داشت، خبر داد.
کد خبر: ۱۱۰۶۶۶۲
تاریخ انتشار: ۰۲ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۷:۱۶ 23 May 2023

تابناک فارس به نقل از رکنا: سرهنگ امیر حسین سلیمانی بیان کرد: زن25 ساله با ارائه مرجوعه قضایی به این پلیس مراجعه و مدعی بود فردی ناشناس در فضای مجازی به بهانه ازدواج تعدادی تصاویری از من اخذ و با انتشار همان تصاویر و مطالب کذبی که از من در شبکه‌ اجتماعی اینستاگرام مطرح کرده، قصد بدنام کردن من را دارد، که رسیدگى به این پرونده ‌به‌ صورت ویژه در دستور کار کارشناسان قرار گرفت.

 

وی گفت: پرونده اولیه با هماهنگی مرجع قضائی تشکیل و با جمع‌آوری مدارک و مستندات مربوطه توسط کارشناسان پلیس فتا ، سرانجام متهم در یکی از شهرستان‌های اطراف شیراز مورد شناسایی قرار گرفت و با هماهنگی مرجع قضایی دستگیر شد.

رئیس پلیس فتا استان گفت: متهم در ابتدا منکر ارتکاب جرم خود شد ولی پس از مواجهه با مدارک و مستندات احصاء شده توسط کارشناسان به ‌ناچار لب به اعتراف گشود و دلیل اقدام خود را قصد اخاذی از شاکیه عنوان کرد.

رئیس پلیس فتا استان فارس افزود: برابر قانون هرگونه توهین، اهانت و یا پخش تصاویر شخصی افراد در فضای مجازی جرم محسوب شده و عواقب جبران ناپذیری برای فرد به همراه دارد؛ لذا رعایت اخلاق در فضای سایبر و به خصوص شبکه‌های اجتماعی امری مهم محسوب می شود.

سرهنگ سلیمانی خاطر نشان کرد: پلیس فتا به ‌صورت شبانه‌روزی آماده پاسخگویی به شهروندان بوده و کاربران می‌توانند در صورت مواجهه با هرگونه موارد مشکوک آن را از طریق سایت پلیس فتا به آدرس www.cyberpolice.ir (بخش گزارش‌های مردمی) و یا با شماره 096380 با ما در میان بگذارند و یا می‌توانند به صورت حضوری به آدرس بلوار احمدی شمالی، خیابان شهیدان ظریفکار مراجعه تا کارشناسان موضوع را بررسی کنند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار