رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز گفت: پیری جمعیت تهدیدی برای سلامت، اقتصاد، فرهنگ، امنیت و تمامی ابعاد حیات یک جامعه است که باید از وقوع آن پیشگیری کنیم.
کد خبر: ۱۱۰۶۵۲۵
تاریخ انتشار: ۰۱ خرداد ۱۴۰۲ - ۲۱:۱۸ 22 May 2023

تابناک فارس به نقل از ایلنا: سید وحید حسینی در نشست خبری با خبرنگاران افزود: پیری جمعیت تهدیدی برای سلامت، اقتصاد، فرهنگ، امنیت و تمامی ابعاد حیات یک جامعه است که باید از وقوع آن پیشگیری کنیم.

وی اقدامات گسترده مجموعه سلامت استان را در زمینه جوانی جمعیت در سال گذشته و سال جاری، گویای رویکرد این مجموعه نسبت به نقش کلیدی در این هدف مهم ملی دانست.

به گفته حسینی مجموعه سلامت فارس در سال گذشته با برگزاری ۲۶ نشست قرارگاهی کوشیده است تا مبانی این اولویت ملی را در تمامی ارکان دانشگاه پیاده سازی کرده و از اصحاب رسانه استان نیز خواست تا با توجه به قدرت رسانه در سطح جامعه، در آگاه سازی افکار عمومی نسبت به اهمیت این موضوع و فرهنگ سازی و تغییر نگرش‌ها بکوشند.

وی در ادامه به تبیین اقدامات انجام شده در حوزه‌های مختلف دانشگاه پرداخت و گفت: با وجود بحران‌هایی که کرونا به نظام سلامت تحمیل کرد، تلاش و عزم جدی مجموعه دانشگاه بر این بوده که این وقفه جبران شده و بتوانیم مسیر پیشرفت دانشگاه را با تلاش مضاعفی بپیماییم که به ویژه از جمله مهم‌ترین عرصه‌هاییکه در برابر این پاندمی آسیب دید، عرصه آموزش بود؛ اما با کوشش مجموعه اساتید و دانشجویان دانشگاه در سال گذشته موفق شدیم در زمینه رتبه‌های برتر آزمون‌های تخصصی و فوق تخصصی، از افزایش قابل توجهی در نفرات برتر برخوردار شویم.

مسئول ارشد حوزه سلامت فارس در ادامه به توانمندی‌های مجموعه درمان دانشگاه پرداخت و با بیان اینکه، این اعتماد عمومی به مجموعه سلامت فارس را مایه افتخار این قطب پزشکی کشور عنوان کرد و افزود: از سویی دیگر با رایزنی‌ها و پیگیری‌های انجام شده در تلاش هستیم که نگاه وزارت بهداشت به دانشگاه علوم پزشکی شیراز در زمینه تخصیص اعتبار و امتیاز، فراتر از شاخص‌های سرانه جمعیتی باشد.

وی بخش دیگری از اقدامات بنیانی حوزه سلامت را در مجموعه بهداشت استان عنوان کرد که با توسعه خدمات غربالگری، اقداماتی نظیر تامین آب آشامیدنی سالم و کسب گواهی سلامت آب آشامیدنی برای کلان شهر شیراز، همچنین ارائه بسته‌های مراقبتی به گروه‌های مختلف جامعه نظیر مادران و کودکان، در حال پیاده سازی است.

حسینی در ادامه به فعالیت‌های مجموعه غذا و دارو در دانشگاه علوم پزشکی شیراز اشاره کرد که از جمله دستاوردهای مهم این مجموعه در سال گذشته، در کنار تلاش برای تامین دارو و مصرف بهینه آن، ایجاد زمینه‌های توزیع نان کامل در برخی نانوایی‌ها بود و می‌تواند آثار درازمدت مثبتی برای سلامت جامعه به همراه داشته باشد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز در ادامه به موضوع اخلاق و فرهنگ، به عنوان دیگر محور فعالیت‌های دانشگاه اشاره کرد که با برنامه ریزی و تلاش برای اشاعه فرهنگ ایرانی_اسلامی، بر مبنای علمی در حال انجام است تا رسالت دانشگاه در برابر نسل نخبگان و آینده سازان جامعه به خوبی ایفا شود.

وی همچنین تلاش برای تامین مطالبات و مدیریت مالی مجموعه سلامت استان، در کنار توسعه زیرساخت‌های موردنیاز و پیشبرد پروژه‌های عمرانی در دانشگاه را نیز از دیگر ماموریت‌های مجموعه سلامت استان برشمرد که با جدیت در حال پیگیری و انجام است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار