مردم نوعدوست جویم به یاری نیازمندان خون شتافتند.
کد خبر: ۱۱۰۰۰۵۷
تاریخ انتشار: ۲۱ فروردين ۱۴۰۲ - ۱۶:۳۱ 10 April 2023

تابناک فارس به نقل از صدا و سیما: مردم جویم باحضور در واحد سیار پایگاه انتقال خون استان مستقر در درمانگاه این شهر ۱۸ هزار و ۸۰۰ سی سی خون برای بیماران نیازمند اهدا کردند.

این برنامه با توجه به کاهش ذخایر خونی و تامین خون مورد نیاز مراکز درمانی فارس با رعایت کامل شیوه نامه‌های بهداشتی انجام شد.

دکتر اکبرزاده مدیرکل انتقال خون استان با بیان اینکه در ایام نوروز و ماه مبارک رمضان مراجعه اهداکنندگان خون در استان فارس ۵۰ درصد کاهش داشته است گفت: باتوجه به اینکه استان فارس قطب پزشکی جنوب کشور محسوب می‌شود و از لحاظ خدمات درمانی ۶ استان همجوار را پوشش می‌دهد سعی می‌کردیم که ذخائر خون را بر روی ۷ تا ۸ روز نگه داریم، ولی متاسفانه این روز‌ها به دلیل کاهش مراجعه اهدا کنندگان خون، نگهداری ذخائرخون هم کاهش یافته است.

اکبرزاده، با بیان اینکه با وجود برخی تصور‌های اشتباه روزه مانعی برای اهدا خون نیست افزود: روزه داران می‌توانند پس از صرف سحری و افطاری مناسب و مصرف کافی مایعات در فاصله افطار تا سحر برای اهداخون مراجعه کنند.

وی از مردم استان خواست تا با مراجعه به پایگاه‌های انتقال خون در نجات جان بیماران تالاسمی و سرطانی که نیاز مداوم به تزریق خون دارند و همچنین بیماران تصادفی، مادران باردار پرخطر و همچنین اشخاصی که به دلیل عمل‌های جراحی نیاز به خون دارند سهیم باشند.

برچسب ها: اهدا خون ، جویم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار