مدیرکل انتقال خون استان فارس گفت: در ایام نوروز و ماه مبارک رمضان مراجعه اهداکنندگان خون در استان فارس ۵۰ درصد کاهش داشته است.
کد خبر: ۱۰۹۹۲۸۴
تاریخ انتشار: ۱۶ فروردين ۱۴۰۲ - ۱۴:۵۶ 05 April 2023

تابناک فارس به نقل از باشگاه خبرنگاران: مجید اکبرزاده مدیرکل انتقال خون استان فارس با بیان اینکه در ایام نوروز و ماه مبارک رمضان مراجعه اهداکنندگان خون در استان فارس ۵۰ درصد کاهش داشته است گفت: باتوجه به اینکه استان فارس قطب پزشکی جنوب کشور محسوب می‌شود واز لحاظ خدمات درمانی ۶ استان همجوار را پوشش می‌دهد سعی می‌کردیم که ذخائر خون را بر روی ۷ تا ۸ روز نگه داریم، ولی متاسفانه این روز‌ها به دلیل کاهش مراجعه اهدا کنندگان خون، نگهداری ذخائرخون هم کاهش یافته است.

او گفت: با وجود برخی تصور‌ها اشتباه روزه مانعی برای اهدا خون نیست و روزه داران می‌توانند پس از صرف سحری و افطاری مناسب و مصرف کافی مایعات در فاصله افطار تا سحر برای اهداخون مراجعه کنند.

اکبرزاده از مردم استان خواست تا با مراجعه به پایگاه‌های انتقال خون در نجات جان بیماران تالاسمی و سرطانی که نیاز مداوم به تزریق خون دارند و همچنین بیماران تصادفی، مادران باردار پرخطر و همچنین اشخاصی که به دلیل عمل‌های جراحی نیاز به خون دارند سهیم باشند.

مدیرکل انتقال خون استان با بیان اینکه ۲۴ پایگاه انتقال خون سیار و ثابت در استان فارس فعال هستند گفت: در ماه رمضان درشهرستان شیراز پایگاه نمازی از ساعت ۸ صبح تا ۲۱ و پایگاه قوامی از شنبه تا پنج شنبه از ساعت ۸ تا ۲۳:۳۰ و جمعه و روز‌های تعطیل از ساعت ۸ صبح تا ۲۳ و کانکس خون گیری در ورودی شهرک استقلال هم از ساعت ۱۵ تا ۲۱ آماده ارائه خدمات به اهداکنندگان خون هستند.

او گفت: در شهرستان‌ها ساعت کار انتقال خون از ساعت ۸ صبح تا ۱۳ است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار