معاون غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی شیراز : به دلیل اینکه استان فارس همیشه یکی از مهم‌ترین مقاصد گردشگری در ایام نوروز به شمار می‌رود، در زمان حاضر تمام داروخانه‌های شبانه روزی و داروخانه‌های روزانه داوطلب زیر پوشش این معاونت، فعال هستند و چالش جدی در کمبود دارو و سرم تا پایان تعطیلات نوروزی وجود ندارد.
کد خبر: ۱۰۹۸۳۹۹
تاریخ انتشار: ۰۸ فروردين ۱۴۰۲ - ۱۸:۰۴ 28 March 2023

تابناک فارس به نقل از صدا و سیما: دکتر محمدجواد راعی با بیان اینکه این معاونت بر مراکز تولیدی فرآورده‌های خوراکی، آشامیدنی، آرایشی، بهداشتی و همچنین چرخه تامین و توزیع دارو در استان نظارت کامل دارد، گفت: در اسفند گذشته با تمهیدات و هماهنگی‌های انجام شده، دارو‌ها و تجهیزات پزشکی مورد نیاز بیمارستان‌ها و داروخانه‌های زیر پوشش معاونت غذا و دارو برای ایام تعطیلات نوروز تامین شده است.
او افزود: به دلیل اینکه استان فارس همیشه یکی از مهم‌ترین مقاصد گردشگری در ایام نوروز به شمار می‌رود، در زمان حاضر تمام داروخانه‌های شبانه روزی و داروخانه‌های روزانه داوطلب زیر پوشش این معاونت، فعال هستند و چالش جدی در کمبود دارو و سرم تا پایان تعطیلات نوروزی وجود ندارد.
این مقام مسوول در دانشگاه علوم پزشکی شیراز ادامه داد: از ابتدای تعطیلات نوروز بیش از ۲۸۰ مورد نظارت و بازرسی از سوی کارشناسان معاونت غذا و دارو از داروخانه ها، شرکت‌های تامین و توزیع دارو، واحد‌های تولیدی مواد خوارکی و آشامیدنی و مراکز ارائه تجهیزات پزشکی انجام شده است.

دکتر راعی با اشاره به اینکه مسافران نوروزی که از دارو‌های خاص استفاده می‌کنند، می‌توانند برای آگاهی از نحوه دریافت دارو‌های خود به میز خدمت این معاونت مستقر در ساختمان مرکزی دانشگاه علوم پزشکی شیراز مراجعه کنند، گفت: تا امروز بیش از ۸۰۰ نفر از مردم استان و هموطنان برای دریافت حواله‌های دارویی خود و راهنمایی‌های بیشتر برای دریافت دارو‌های مورد نیاز، به میز خدمت و دفتر معاونت غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی شیراز مراجعه کرده اند.
معاون غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی شیراز افزود: این معاونت برای تسهیل و راهنمایی مردم در سامانه‌های پیامکی ویژه کمبود‌های دارویی در استان فارس و همچنین سامانه تلفنی مرکز اطلاع رسانی دارو‌ها و سموم به بیش از ۱۱۰ نفر، پاسخگو بوده است.
دکتر راعی اضافه کرد: کارشناسان بازرسی معاونت غذا و دارو در بازه‌های زمانی تعیین شده، بر تامین و ارائه خدمات دارویی بیمارستان ها، مراکز درمانی و داروخانه‌ها نظارت می‌کنند و مردم استان و مسافران می‌توانند در صورت مشاهده هرگونه تخلف، با سامانه ۱۹۰ مرکز پاسخگویی اطلاعات دارویی و شکایات مردمی دانشگاه علوم پزشکی شیراز، تماس بگیرند.

برچسب ها: کمبود دارو ، فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار