فرمانده انتظامی کشور اعلام کرد: حجم تردد بین استانی و شهرستانی از ابتدای طرح نوروزی تاکنون از ٢٩٠ میلیون فراتر رفته و نسبت به سال گذشته با حجم تردد بیشتری مواجه هستیم.
کد خبر: ۱۰۹۸۳۹۸
تاریخ انتشار: ۰۸ فروردين ۱۴۰۲ - ۱۷:۵۲ 28 March 2023

تابناک فارس به نقل از ایسنا:سردار احمدرضا رادان که به استان فارس سفر کرده است، سه‌شنبه ۸ فروردین در یک کنفرانس خبری در شیراز، گفت: علیرغم افزایش حجم تردد جاده‌ای نسبت به سال گذشته، عدد کشته شدگان حوادث رانندگی بیش از ٥٠٠ نفر بوده که نسبت به مدت مشابه سال گذشته کاهش پیدا کرده است.

فرمانده کل انتظامی کشور با تاکید براینکه آمار قطعی فوت شدگان ناشی از حوادث رانندگی برونشهری را پزشکی قانونی اعلام می‌کند، تاکید کرد که این عدد ٥٠٠ فوت شده نیز زیبنده جامعه ما نیست و می‌شد با رعایت بیشتر مقررات، شاهد آمار کمتری بودیم.

وی، تخطی از سرعت مطمئنه، رعایت نکردن حق تقدم و ناتوانایی در کنترل وسیله نقلیه را سه تخلف عمده منجر به وقوع حوادث رانندگی اعلام و ضمن بیان اینکه هر چه به پایان تعطیلات نزدیک می‌شویم حجم تردد جاده‌ای بیشتر می‌شود، به هموطنان توصیه کرد که ضمن مدیریت زمان سفر، جاده را جزو سفر بدانند و از مسیر، با پرهیز از شتاب، لذت ببرند.

رادان ضمن یادآوری اینکه انتخاب آخرین روز برای سفر موجب افزایش حجم تردد خواهد شد، گفت: مسافران در جاده‌ها استراحت به اندازه کافی را مدنظر قرار دهند.

فرمانده انتظامی کل کشور همچنین فارس را از استان‌هایی عنوان کرد که در استقرار ایستگاه‌های سلامت، نشاط و ... به ویژه در ٣٠ کیلومتری شهرها موفق عمل کرده است و افزود: بر اثر شتاب و خستگی همواره بیشترین تصادفات در همین فاصله رخ داده است.

رادان با قدردانی از همکاران فراجا، از خانواده پرسنل انتظامی کل کشور بابت نچشیدن لذت تعطیلات نوروزی به دلیل لزوم همراهی در تامین ایمنی و امنیت راه‌ها و شهرها، عذرخواهی کرد.

او اضافه کرد: مرکز تحلیل داده‌ها راه‌اندازی شده است و با اتمام کار این مرکز، تلاش خواهیم کرد پلیس تخصصی را با تحلیل داده حمایت و مسئله هوشمندی را در برخی از پلیس‌ها در نیمه اول امسال اجرایی کنیم.

فرمانده انتظامی کل کشور تاکید کرد: پلیس آینده حتما باید هوشمند و مقتدر باشد که خوشبختانه در کشور این مهم بومی شده و از دانشمندان خوبی برخورداریم تا این موضوع به سرعت پیش رود.

رادان در خصوص تحقق شعار سال در فراجا نیز گفت: در سال مهار تورم و رشد تولید باید چند اتفاق را رقم بزنیم از جمله حمایت واقعی از تولید کنندگان داخلی و مبارزه جدی با قاچاق کالا، و در این راستا تلاش خواهیم کرد که امساا با داده‌های هوشمند و عملیات اطلاعاتی بیشتر، مبارزه قاطع تری با قاچاق کالا داشته باشیم.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار