مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری فارس گفت: ۹۲۰ هزار گردشگر در بازه زمانی ۱۰ روزه از اماکن تاریخی و فرهنگی این استان بازدید کردند.
کد خبر: ۱۰۹۸۳۸۰
تاریخ انتشار: ۰۸ فروردين ۱۴۰۲ - ۱۶:۴۸ 28 March 2023

تابناک فارس به نقل از صدا و سیما: سید موید محسن‌نژاد گفت: طی روز‌های ۲۵ اسفند ۱۴۰۱ تا ششم فروردین ۱۴۰۲، ۹۱۹ هزار و ۹۷۸ گردشگر از اماکن و ابنیه تاریخی و فرهنگی تحت مدیریت میراث فرهنگی فارس بازدید کرده‌اند.
محسن‌نژاد اعلام کرد که آرامگاه حافظ، با ۲۴۸ هزار و ۳۴۷ بازدید کننده، در صدر جدول اماکن تحت مدیریت میراث فرهنگی فارس به لحاظ تعداد بازدید قرار دارد.
او گفت: مجموعه جهانی تخت جمشید با ۱۶۹ هزار و ۴۹۸ نفر، آرامگاه شیخ اجل سعدی شیرازی با ۱۵۷ هزار و ۸۳۲ نفر، مجموعه جهانی پاسارگاد با ۱۰۱ هزار و ۷۸۰ نفر و ارگ کریم‌خان زند با ۹۸ هزار و ۷۳۱ نفر سایر بنا‌های باستانی و تاریخی و فرهنگی پربازدید فارس بوده است.
محسن‌نژاد خاطرنشان کرد که حرم مطهر حضرت شاهچراغ (ع) همه ساله در ایام نوروز، در صدر جدول اماکن و ابنیه فرهنگی فارس به لحاظ تعداد بازدید و زائر قرار داشته و امسال با توجه به همزمانی با ماه مبارک رمضان این میزان افزایش داشته است.

علاوه بر اماکن تحت مدیریت میراث فرهنگی فارس، شمار زیادی از گردشگران ضمن زیارت بقاع متبرکه، از مساجد و اماکن تحت مدیریت اوقاف این استان و همچنین باغ و ابنیه تاریخی تحت اشراف دانشگاه شیراز نظیر باغ‌های ارم، عفیف‌آباد و نارنجستان قوام و همچنین نقاط تحت مدیریت شهرداری شیراز بازدید می‌کنند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار