نماینده هیات رییسه در ستاد سلامت نوروزی آمار مراجعه مردمی به بخش‌های اورژانس مراکز آموزشی درمانی و بیمارستان‌های استان را در روز گذشته، ۱۱ هزار و ۵۴۸ مورد اعلام کرد.
کد خبر: ۱۰۹۸۳۰۳
تاریخ انتشار: ۰۸ فروردين ۱۴۰۲ - ۰۸:۳۰ 28 March 2023

تابناک فارس به نقل از باشگاه خبرنگاران: پژمان نعمت اللهی گفت: با تلاش تیم‌های پزشکی، علاوه بر انجام ۲۹۵ مورد عمل جراحی، به ۶۰۰ مصدوم سوانح ترافیکی مراجعه کننده به اورژانس بیمارستان‌ها و مراکز آموزشی درمانی، همچنین ۴۰۹ بیمار دارای علایم تنفسی و ۲۶۵ بیمار دارای علایم گوارشی نیز ارائه خدمت شد.

او، تعداد کل مصدومان سوانح ترافیکی در ششمین روز از سال جدید را ۲۳۱ نفر اعلام کرد و گفت: از این تعداد ۴۲ نفر خدمات درمانی را به صورت سرپایی دریافت کردند و ۱۸۹ نفر در مراکز درمانی استان بستری شدند.

نعمت اللهی گفت: در ششمین روز از سال ۱۴۰۲، ۸۵۵ ماموریت با حضور امدادگران اورژانس ۱۱۵ در استان، انجام شده که از این تعداد، ۱۷۳ ماموریت مربوط به حوادث ترافیکی بوده است.

او با اشاره به امدادرسانی به ۳ مورد مسمومیت با گاز مونواکسیدکربن طی شبانه روز گذشته، از مردم استان فارس و مسافران نوروزی خواست تا تدابیر ایمنی و پیشگیرانه را با دقت رعایت کنند.

نماینده هیات رییسه در ستاد سلامت نوروزی دانشگاه علوم پزشکی شیراز گفت: در ششمین روز از تعطیلات نوروزی سال جاری، به ۹ هزار و ۷۹۲ مراجعه کننده به مراکز خدمات جامع سلامت استان فارس خدمت رسانی شده و ۴ مادر باردار استان نیز به دلیل نیاز به مراقبت ویژه، به بیمارستان‌ها اعزام شدند.

او گفت: ششمین روز از تعطیلات نوروزی، هزار و ۸۴۲ بازدید از مراکز تهیه و توزیع مواد غذایی، مکان‌های عمومی، مراکز بین راهی و سامانه‌های آبرسانی استان فارس انجام شد که با معرفی ۶۴ مرکز متخلف به مراجع قضایی استان، تعطیلی پنج مرکز متخلف و شناسایی و معدوم سازی نزدیک به ۲۲۸ کیلوگرم مواد غذایی و آشامیدنی غیربهداشتی همراه بود.

نعمت اللهی، بازدید‌های حوزه غذا و دارو را از دیگر محور‌های فعالیت ستاد سلامت نوروزی دانشگاه علوم پزشکی شیراز در ایام تعطیلات آغاز سال برشمرد و گفت: در ۲۴ ساعت گذشته، ۱۱۵ مورد بازدید از داروخانه‌های سطح استان، هشت مورد بازدید از مراکز تهیه و توزیع مواد خوراکی، ۳ مورد بازدید از مراکز فروش تجهیزات پزشکی و ۱۱ مورد بازدید از عطاری‌ها و داروخانه‌های ارائه کننده محصولات مکمل، طبیعی و سنتی شیراز انجام شد.

نماینده هیات رییسه در ستاد سلامت نوروزی دانشگاه علوم پزشکی شیراز، پاسخگویی به ۲۵۳ مورد مراجعه مردمی به میز خدمت دانشگاه، ۴ مورد تماس تلفنی با مراکز اطلاع رسانی دارو‌ها و سموم، ۲۱ مورد مراجعه به ستاد معاونت، همچنین ۱۹ مورد پیام ارسال شده به سامانه پیامکی ۲۰۰۰۰۱۰۰۰۰ را از دیگر تلاش‌های مجموعه معاونت غذا و دارو در ششمین روز از تعطیلات نوروز برشمرد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار