چهار محموله پسته سروستان به کشور روسیه ارسال شد.
کد خبر: ۱۰۹۸۱۱۵
تاریخ انتشار: ۰۶ فروردين ۱۴۰۲ - ۱۶:۴۰ 26 March 2023

تابناک فارس به نقل از صدا و سیما: معاون فنی و اجرایی جهاد کشاورزی شهرستان سروستان گفت: ۸۰ تن پسته خشک از این شهرستان در قالب بیش از چهار محموله به مقصد کشور روسیه بارگیری و ارسال شد.
زهرا روحانی با تاکید بر نقش محصولات صادراتی در ارز آوری برای کشور افزود: محموله‌های پسته مطابق با نیاز بازار کشور هدف و با کیفیت و مشخصات مد نظر پس از فرآوری در ۹ ترمینال ضبط پسته شهرستان سروستان صادر شده است.
وی با بیان اینکه سالانه بیش از هزار تن پسته خشک از سطح چهار و ۶۰۰ هکتار باغات مثمر شهرستان سروستان تولید و روانه بازار مصرف می‌شود، اظهار کرد: توسعه صادرات پسته به عنوان یک محصول باغی نقش بسزایی در رونق تولید و تقویت بخش کشاورزی این شهرستان دارد.
روحانی اضافه کرد: برخی از کشور‌ها قوانین سختگیرانه‌ای در خصوص واردات پسته دارند و بر اساس اطلاع رسانی‌های صورت گرفته پسته جزو محصولاتی است که فقط با داشتن کد شناسه (QR code) از سامانه سماک امکان عرضه به بازار‌های خارجی و صادرات دارد.
معاون فنی و اجرایی جهاد کشاورزی شهرستان سروستان گفت: تولید کنندگان و صادر کنندگان پسته می‌توانند برای دریافت (QR code) و انعقاد قرارداد با کارشناس فنی کلینیک گیاهپزشکی هرچه سریعتر به مدیریت جهاد کشاورزی و دفتر نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی شهرستان سروستان مراجعه کنند.

برچسب ها: پسته ، سروستان ، روسیه ، صادرات
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار