مدیرکل هواشناسی فارس از بارش باران همراه با رعد و برق و وزش باد از روز یکشنبه ۶ فروردین در استان خبر داد.
کد خبر: ۱۰۹۷۸۹۶
تاریخ انتشار: ۰۴ فروردين ۱۴۰۲ - ۱۷:۱۸ 24 March 2023

تابناک فارس به نقل از باشگاه خبرنگاران: مسعود حقیقت مدیرکل هواشناسی فارس با هشدار سطح نارنجی در استان فارس، اظهار کرد: فعالیت سامانه بارشی از پیش از ظهر روز یکشنبه ۶ فروردین ماه ۱۴۰۲ آغاز شده و تا روز سه شنبه ۸ فروردین ماه ادامه دارد.

او ادامه داد: بارش باران همراه با رعد و برق، وزش باد و همچنین در برخی مناطق ریزش تگرگ خواهیم داشت.

مدیرکل هواشناسی فارس تصریح کرد: این سامانه در روز یکشنبه ششم فروردین، مناطق شمال، شمال غرب، مناطق غربی و مرکزی را فرا می‌گیرد.

او اضافه کرد: روز دوشنبه ۷ فروردین، این سامانه در مناطقی از شمال غرب، غرب، جنوب غرب و مناطق مرکزی فعالیت دارد.

حقیقت با بیان اینکه این سامانه تا روز سه شنبه ۸ فروردین در استان پابرجاست، افزود: با فعالیت این سامانه بارشی، احتمال طغیان رودخانه ها، احتمال جاری شدن روان آب، بالا آمدن سطح آب رودخانه ها، آبگرفتگی برخی از معابر، لغزندگی جاده ها، احتمال برخورد صاعقه و ریزش تگرگ، احتمال شکستن درختان کهنسال وجود دارد.

مدیرکل هواشناسی فارس توصیه کرد: احتیاط در سفر‌های برون شهری، احتیاط در جابجایی عشایر، آمادگی دستگاه‌های اجرایی و امدادی، لایروبی کانال‌ها و آب روها، پاکسازی دهانه پل ها، در نواحی سردسیر آمادگی برای برف روبی به صورت محدود توسط دستگاه‌های مربوطه، توقف نکردن و اتراق در حاشیه رودخانه‌ها و مسیل ها، اجتناب از چرای دام در حاشیه رودخانه ها، مسیل‌ها و ارتفاعات، پوشش گلخانه‌ها و کشت‌های زیرپلاستیکی در برابر تگرگ در مناطق مستعد، پارک نکردن خودرو‌ها در کنار درختان فرسوده را مدنظر قرار دهند.

برچسب ها: هواشناسی ، باران ، فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار