یک عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری در حرم امام رضا (ع) گفت: باید در حوزه‌های مختلف سازوکاری پیش بینی کرد که مردم به نوعی مطالبه و خواسته‌هایشان را منعکس کنند؛ وقتی راه بیان مطالبات مردم بسته شده و به آن بی توجهی شود، جریانات معاند و مساله دار خارجی خودشان را پشت مطالبات مردم مخفی می‌کنند.
کد خبر: ۱۰۹۷۷۵۷
تاریخ انتشار: ۰۳ فروردين ۱۴۰۲ - ۱۶:۲۴ 23 March 2023

تابناک فارس به نقل از ایسنا: جعفر قادری با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری در حرم امام رضا (ع) گفت: باید در حوزه‌های مختلف سازوکاری پیش بینی کرد که مردم به نوعی مطالبه و خواسته‌هایشان را منعکس کنند؛ وقتی راه بیان مطالبات مردم بسته شده و به آن بی توجهی شود، جریانات معاند و مساله دار خارجی خودشان را پشت مطالبات مردم مخفی می‌کنند.

وی با اشاره به تاکیدات مقام معظم رهبری درباره حل مشکلات مردم گفت: بحث رهبری این بود که ما به دنبال تغییر هستیم منتها تغییر به معنای افزایش راندمان و کارایی در نظام اقتصادی کشور که از طریق آن مشکلات و معضلات حل شود در کنار این باید شرایطی را فراهم کرد که مردم خواسته ها ومطالباتشان را مطرح کنند؛ مردم ما همان هایی هستند که در راهپیمایی ۲۲ بهمن حضور پیدا می کنند و بدون توجه به مسائل خطی و جناحی در انتخابات مشارکت دارند.

نماینده شیراز در مجلس همچنین به بخش دیگری از رهنمودهای رهبری درباره شناخت نقاط قوت جامعه و داشتن توقع از جوانان اظهار کرد: با توجه به اینکه ۴۰ سال از پیروزی انقلاب اسلامی می گذرد و این انقلاب به عنوان مدلی در دنیا مطرح است، باید جوانان و متفکران و افراد دارای قدرت تحلیل، ایرادات و اشکالات نظام فعلی انتخابات را بیان کرده و تضادها در عملکردها و شعارها را شناسایی کنند.

وی توضیح داد: ما به مشارکت مردم در موضوعات سیاسی اعتقاد داریم اما در بحث نظامات انتخاباتی ایراد و اشکالاتی وجود دارد و رقابت ها جدی نیست پس شاید نیاز به حرکت به سمت نظام پارلمانی بوده تا نظام انتخاباتی فعلی از مدل اکثریتی خارج شده و این مدل فقط برای حوزه های انتخابیه با تک کرسی باقی بماند. باید به سمت نظام تناسبی انتخابات رفت تا بتوان از تنوع سلیقه ها و دیدگاه ها استفاده کرد؛ نیروهای جوان اهل تدبیر و تفکر مدل ها و راهکارها و ایرادهای این مدل را شناسایی کرده و آن را بیان کنند.

این نماینده مجلس درباره عواملی که باعث ناامیدی مردم می شود، گفت: نظام باید در دادن مجوزهای کسب و کار و پاسخ گویی به انتظارات مردم در حوزه های سیاسی فرهنگی و اجتماعی منعطف باشد نه اینکه مسئولان به جای حل مشکلات در مقام منتقد ظاهر شوند؛ وظیفه مسئولان در هر سه قوه حل مشکلات است نه اینکه فقط انتقاد کنند.

قادری در پایان گفت: مردم زمانی احساس ناامیدی می‌کنند که سرعت تغییر و تحولات مناسب نیست و اگر هم تغییری رخ می دهد باعث بدتر شدن اوضاع می‌شود؛ ناامیدی مردم برای زمانی است که امیدی به آینده نداشته و چشم انداز روشنی نبینند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار