همزمان با فرا رسیدن ماه مبارک رمضان، ایام بهار قرآن ویژه برنامه‌های متنوع قرآنی و مذهبی در حرم مطهر حضرت شاهچراغ(ع) برگزار می‌شود.
کد خبر: ۱۰۹۷۵۷۳
تاریخ انتشار: ۰۱ فروردين ۱۴۰۲ - ۱۹:۵۱ 21 March 2023

تابناک فارس به نقل از ایکنا: همزمان با فرا رسیدن ماه مبارک رمضان، ایام بهار قرآن و بهار طبیعت ویژه برنامه‌های متنوع قرآنی و مذهبی با صبغه شاد در حرم مطهر حضرت شاهچراغ(ع) برگزار می‌شود.

برنامه لحظه تحویل سال نو همراه با سخنرانی تولیت حرم مطهر، قرائت دعای توسل و نورافشانی شب گذشته، ۲۹ اسفندماه از ساعت ۲۳ در این حرم مطهر اجرا شد.

مهم‌ترین برنامه ماه مبارک رمضان این حرم مطهر مانند سایر حرم‌ها، برگزاری مراسم روزانه ترتیل‌خوانی قرآن کریم هر روز از ساعت ۱۰:۴۵ در این حرم مطهر است که به صورت مستقیم نیز از شبکه ۲ و شبکه فارس پخش خواهد شد.

هر روز ۱۳ خانواده از شهدای استان فارس به یاد ۱۳ شهید حرم مطهر، به صورت خانوادگی با در دست داشتن تصویر شهدای آستان مقدس در مراسم ترتیل‌خوانی شرکت خواهند کرد.

در این محفل نورانی، جایگاه ویژه‌ای نیز برای خانواده‌ها در نظر گرفته شده است که خانواده‌های علاقه‌مند می‌توانند جهت حضور در این جایگاه، نام ونام خانوادگی و تعداد اعضای خانواده خود را به شماره ۰۹۳۸۶۹۶۰۲۲۴ پیامک کنند.

برپایی محافل انس با قرآن با تلاوت قاریان ملی و بین‌المللی و همچنین محافل ویژه بانوان و دوشنبه‌های قرآنی از دیگر برنامه‌های این حرم مطهر در ایام ماه مبارک هستند.

همچنین برنامه نقالی زندگی‌نامه حضرت احمدبن موسی شاهچراغ(ع) هم هر روز در بازه زمانی ۲۸ اسفند تا ۲ فروردین از ساعت ۱۷:۳۰ در این حرم مطهر برگزار شده و می‌شود.

علاوه بر این‌ها هر روز از ساعت ۹ تا ۱۸، ویژه برنامه‌های مختلفی برای کودکان و نوجوانان، همراه با پخش انیمیشن‌های ایرانی و جذاب، در بوستان کودک حرم مطهر اجرا خواهد شد. در غرفه کودکان، برنامه‌های نقاشی، قصه‌گویی، کاردستی، بازی، آموزش نماز و حرم‌شناسی و در غرفه نوجوانان برنامه‌های ایران‌شناسی، پاسخ به شبهات، بازی فکری، حجاب، حرم‌شناسی و تبیین پیشرفت‌های علمی و صنعتی و پزشکی و دفاعی و.... تدارک دیده شده است.

راه‌اندازی پویش مطالعاتی نهج‌البلاغه به‌همت واحد مشاوره حرم از دیگر برنامه‌های حرم مطهر طی این ایام است که شامل ۴۰حکمت تربیتی از نهج‌البلاغه با موضوعات تربیت عقلانی، تربیت اقتصادی، تربیت اخلاقی و تربیت اجتماعی در قالب مسابقه اینترنتی از طریق پایگاه اینترنتی آستان مقدس است.

سخنرانی بررسی و روایت حمله تروریستی داعش به حرم مطهر هر روز از ساعت ۱۰ صبح در تالار ولایت، اکران مستند پاییز حرم هر روز از ساعت ۱۷ از دیگر برنامه‌های حرم مطهر شاهچراغ(ع) طی این ایام هستند.

همچنین طی ایام ماه مبارک رمضان، غرفه‌های خانواده و کودک در آستان مقدس برپا شده و ویژه برنامه‌های مبلغین زائر محور، گفتمان‌های معرفتی، مبلغین جمعیت به همراه مشاورین پزشکی، جهاد درمان، یکشنبه‌های فاطمی، جمعه‌های استغاثه، دورهمی‌های معرفتی و کارگاه آموزشی، به همت واحد بانوان و خانواده حرم مطهر در این ایّام برگزار خواهد شد.

برپایی ویژه برنامه‌های شب‌های قدر و احیا ماه مبارک رمضان نیز در این حرم مطهر تدارک دیده شده‌اند که جزئیات آن‌ها طی روزهای آتی اعلام خواهد شد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار