مدیرکل انتقال خون استان فارس گفت: کمبود و نیاز استان فارس در تمامی گروه‌‌های خونی است اما در گروه های خونی A مثبت و O منفی بیشتر است، ما چشم انتظار حضور مردم برای اهدای خون هستیم.
کد خبر: ۱۰۹۵۷۶۳
تاریخ انتشار: ۱۶ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۴:۲۰ 07 March 2023

تابناک فارس به نقل از فارس: مجید اکبرزاده اظهار داشت: باتوجه به اینکه در روزهای پایانی سال هستیم و مردم درگیر مشغله های فکری و شخصی و پایان سال هستند حضور مراجعه کنندگان برای اهدای خون کاهش یافته است که البته در سال های قبل هم ما شاهد کاهش مراجعه کننده در روزهای پایانی سال بوده ایم.

اکبرزاده عنوان کرد: مانند سال های قبل افزایش مصرف خون را در ماه پایانی سال طی جراحی های غیر اورژانسی که انجام می شود داریم و نسبت به سال قبل نیاز و درخواست بیمارستان ها به خون ۱۳ درصد افزایش یافته است و همه این موارد باعث شده است که ذخایر خون کاهش پیدا کند؛ لذا از مردم خواهشمندیم تا همکاری کنند و نجات جان بیماران را فراموش نکنند و با مراجعه برای اهدای خون جان حداقل سه نفر را نجات دهند. و امیدوار هستیم این همکاری در عید نوروز و ماه رمضان ادامه داشته باشد و ما هم چشم انتظار حضور مردم برای اهدای خون و افزایش ذخایر خون هستیم تا نیاز صد در صدی استان فارس تکمیل شود.

مدیر کل انتقال خون استان فارس گفت: ساعت و روزهای کاری برای مراجعه کنندگان در اسفند ماه سال جاری در نمازی و قوامی، شنبه تا پنجشنبه از ساعت ۸ صبح تا ۱۹:۳۰ عصر است، البته قوامی در روزهای تعطیل و جمعه نیز حضور دارند ، کانکس اهدای خون سید الشهدا و ورودی شهرک استقلال شنبه تا چهارشنبه از ساعت ۱۴ تا ۱۹ که غرب و شمال غرب را پوشش می‌دهند.

همچنین شهرستان های کازرون ، مرودشت، آباده ، گراش ، داراب ، لار ، فسا ، لامرد شنبه تا پنجشنبه از ساعت ۸ تا ۱۳ مراکز اهدای خون به صورت ثابت آماده ارائه خدمت به مردم هستند.

وی افزود: تیم های سیار و اتوبوس های اهدای خون در شیراز و چند شهرستان دیگر استان طبق اعلام قبلی در ادارت ، منازل ، شهرستان ها و بخش ها حاضر می شوند تا مردم دسترسی راحت تری داشته باشند.

اکبرزاده ادامه داد: برنامه کاری در ماه رمضان و عید نوروز تغییر خواهد کرد که برنامه کاری تیم های سیار و مراکز ثابت متعاقباً اعلام می گردد.

مدیرکل انتقال خون استان فارس اظهار داشت: کمبود و نیاز استان به خون در تمامی گروه های خونی است اما در گروه های خونی A مثبت و O منفی استان نیاز بیشتری دارد و سایر گروه های خونی طبق برنامه روتین خود می توانند اهدا خون را انجام دهند تا وضعیت ذخایر خون استان به وضعیت مطلوبی برسد.

پایان پیام/خ

برچسب ها: کمبود خون ، اهدا خون
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار