رئیس پلیس فتا استان فارس از شناسایی و دستگیری عامل سواستفاده ازکاربران فضای سایبری به بهانه دریافت وام خبر داد.
کد خبر: ۱۰۹۵۴۶۲
تاریخ انتشار: ۱۴ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۴:۴۴ 05 March 2023

تابناک فارس به نقل از پایگاه اطلاع رسانی پلیس فتا: سرهنگ امیر حسین سلیمانی در تشریح این خبر گفت: در پی شکایت شهروند شیرازی مبنی بر کلاهبرداری از وی به بهانه دریافت وام، رسیدگی به موضوع به ‌صورت ویژه در دستور کار کارشناسان پلیس فتا قرار گرفت.

سرهنگ سلیمانی ادامه داد: شاکی در اظهارات خود بیان داشت، به تازگی در یکی از شبکه‌های اجتماعی با آگهی دریافت وام قرض الحسنه از سوی فردی به هویت نامعلوم آشنا شده و با اعتماد بی‌جا به وی، غافل از نیات شوم این مجرم، برای دریافت وام قرض الحسنه مبلغ 500 میلیون ریال را به حساب وی واریز نموده و پس از واریز وجه از فرد آگهی دهنده اثری پیدا نمی‌کند.

این مسئول انتظامی با بیان اینکه در تحقیقات پلیس مشخص شد متهم مبلغ 7 میلیارد ریال از 13 نفر کلاهبرداری کرده است گفت: با اقدامات فنی، شیوه و شگردهای خاص پلیسی، متهم به هویت معلوم و با هماهنگی مقام قضایی مورد شناسایی قرار گرفت.

این مقام انتظامی با اشاره به شگرد مجرم کلاهبردار بیان داشت : فرد مذکور با فریب کاربران فضای سایبری به بهانه دریافت وام، از قربانیان خود پیش پرداخت گرفته و مبلغ اخذ شده را در کارت های اجاره ای به گردش درآورده تا رد پای خود را مخفی نگه دارد.

سرهنگ سلیمانی با توجه به ورود به عصر دیجیتال به شهروندان توصیه کرد: در مواجهه با پیشنهادات دریافت شده در فضای سایبری دقت نظر داشته و لازم به یادآوری است که استعلام دریافت وام توسط بانک های عامل بوده و همچنین کاربران گرامی با صیانت از مدارک هویتی خود راه ورود مجرمین به مقاصد کلاهبردارانه و پولشویی را مسدود نمایند.

رئیس پلیس فتا استان فارس خاطر نشان کرد: هموطنان در صورت اطلاع از هرگونه فعاليت مجرمانه در فضاي مجازي موضوع را از طريق نشاني پليس فتا به آدرس www.cyberpolice.ir بخش ارتباطات مردمي و یا از طریق شماره تماس 096380 با ما در‌ ميان بگذارند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار