رئیس پلیس فتا استان فارس از شناسایی فردی خبر داد که با ارسال پیام‌های تهدید آمیز در بستر یکی از شبکه‌های اجتماعی برای شاکیه ایجاد مزاحمت می‌کرد.
کد خبر: ۱۰۹۳۶۵۰
تاریخ انتشار: ۰۳ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۴:۰۹ 22 February 2023

تابناک فارس به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی پلیس فتا: سرهنگ امیر حسین سلیمانی، رئیس پلیس فتا استان فارس در تشریح این خبر اظهار داشت: در پی مراجعه خانمی جوان که با ارائه مرجوعه قضایی به این پلیس؛ مدعی شده بود فردی ناشناس در فضای مجازی با انتشار مطالب کذب وتهدید آمیز در یکی از شبکه‌های اجتماعی، قصد بدنام کردن وی و خانواده‌اش را دارد، رسیدگى به این پرونده ‌به‌صورت ویژه در دستور کار کارشناسان پلیس ‌فتا قرار گرفت.

وی گفت: پس ازحضور شاکیه، پرونده اولیه با هماهنگی مقام قضایی تشکیل شد و با جمع‌آوری مدارک و مستندات مربوطه توسط کارشناسان پلیس فتا، سرانجام متهم مورد شناسایی قرار گرفت و به این پلیس احضار شد.

این مقام انتظامی با اشاره به اینکه متهم چند ماه پیش به خواستگاری دختر جوان رفته بود و جواب رد شنیده بود گفت: وی در ابتدا منکر ارتکاب جرم خود شد؛ ولی پس از مواجهه با مدارک و مستندات احصاء شده توسط کارشناسان این پلیس به ‌ناچار لب به اعتراف گشود ودلیل اقدام خود را شنیدن جواب منفی از شاکیه عنوان نمود.

سرهنگ سلیمانی افزود: برابر قانون هرگونه توهین، اهانت و یا پخش تصاویر شخصی افراد در فضای مجازی جرم محسوب شده وعواقب جبران ناپذیری برای فرد به همراه دارد، لذا رعایت اخلاق در فضای سایبر و به خصوص شبکه‌های اجتماعی امری مهم محسوب می شود.

رئیس پلیس فتا استان فارس خاطر نشان کرد: پلیس فتا به‌صورت شبانه روزی آماده پاسخگویی به شهروندان بوده و کاربران می‌توانند در صورت مواجهه با هرگونه موارد مشکوک آن را از طریق سایت پلیس فتا به آدرس www.cyberpolice.ir بخش گزارش‌های مردمی و یا با شماره 096380 با ما در میان بگذارند.

برچسب ها: فضای مجاری ، مزاحمت
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار