اسفند ماه با وجودی ماه مسافرتی محسوب نمی شود ولی بهترین ماه زمستان برای سفر است، هم دیگر سوز سرمای زمستان از بین رفته هم این که مسافرت ها کم است و میتوانید از تخفیف های متنوع زمستانی بهره مند شوید.
کد خبر: ۱۰۹۳۱۷۰
تاریخ انتشار: ۳۰ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۵:۰۵ 19 February 2023

اسفندماه ، آخرین ماه زمستان است و کم کم هوا رو به معتدل شدن می رود و خبری از سرمای سخت دی و بهمن نیست ، از آنجا که این ماه از یک طرف آخر سال کاری است و از سوی دیگر به تعطیلات عید نوروز می رسد، معمولا جزو ماه های مسافرتی محسوب نمی شود و میتوانید از بهترین تخفیف تورها و اقامتگاه ها و هتل ها استفاده کنید ضمن این هنگام سفر به مقصد از شلوغی تعطیلات خبری نخواهد بود.

جذابیت سفر در اسفند ماه این است که هم عاشقان برف بازی و اسکی میتوانند به تفریحات خود برسند و هم کسانی که میخواهید به دور از هوای سرد زمستان به یک منطقه معتدل رو به گرم بروند ، مقاصد سفر زیادی هستند.

سفر به چابهار در اسفند ماه, کویر گردی در اسفند ماه, جاهای دیدنی ایران در اسفند

سفر به استان هرمزگان در اسفند
استان هرمزگان در فصل زمستان و ماه اسفند آب و هوایی معتدل رو به گرم دارد ، میتوانید از این فرصت برای بازدید از جاذبه های هرمزگان استفاده کنید.

 

 

چشمه آب گرم بنو : چشمه آب گرم بنو در 35 کیلومتری بندرعباس با دو استخر جداگانه برای خانم ها و آقایان است که میتوانند از خواص درمانی آب های گوگردی آناستفاده کنند. ماهی آوینیوس گینویس در این آب گرم زندگی میکند که در هیچ جای دیگر دنیا وجود ندارد.

چشمه آب گرم بندر خمیر : چشمه آب گرم سیاه کش در روستای نیمه کار بندر خمیر ، استان هرمزگان ، خاصیت درمانی دارد و برای مشکلات پوستی مناسب است.

جزیره هنگام : ساحل نقره ای و دریاچه صورتی جزیره هنگام و قایق سواری کنار دلفین ها یکی از زیباترین جاذبه های طبیعی ایران است که در هیچ کجای دیگر پیدا نخواهید کرد.

دره مجسمه جزیره هرمز : در جنوب جزیره هرمز کنار ساحل دره ای وجود دارد که صخره هایش به اشکال مختلف شکل گرفته اند و با کمی تخیل هر کدام را به شکل مجسمه های مختلف خواهید دید. عمر زمین شناسی این دره 600 میلیون سال است و 50 هزار سال پیش از زیر آب بیرون آمده است.

گنبد نمکی جاشک : گنبد نمکی جاشک در 144 کلیومتری بوشهر و جنوب رشته کوه زاگرس قرار دارد که یکی از زیباترین و خاص ترین گنبدهای نمکی ایران و خاورمیانه است.

 

سفر به جزیره قشم در اسفند
گرمای جزیره قشم در اسفند ماه قابل تحمل است و با استفاده از خلوتی ماه اسفند میتوانید به راحتی از جاذبه گردشگری طبیعی و بی بدیل این جزیره زیبا و بی نظیر ایرانی دیدن کنید و از بازارهای بین المللی آن خریدهایی با قیمت بسیار مناسب داشته باشید.

مجموعه غار نمکی قشم : این مجموعه شامل 3 غار نمک است و طولانی ترین غار نمکی جهان با طول 6400 متر در همین جزیره قرار دارد ، قدمت این غارها به 8 -9 هزار سال قبل باز میگردد. نمک این غارها خاصیت درمانی دارد.

دره ستاره ها : دره ستاره ها در غرب روستای رکه خلف جزیره قشم قرار گرفته است ، در این دره آثار شگفت انگیزی از تندیس ها و بریدگی هایی را می بیند که بر اثر فرسایش های طبیعی بوجد آمده اند. وجه تسمه نامگذاری این دره به این دلیل است که مردم منطقه بر این باورند که در گذشته ، ستاره ای در این دره فرود آمده است و این اثر هنری زیبا را بوجود آورده است.

تنگه چاه کوه : این تنگه سنگی با فرسایش باد و باران به صورت حرفه ای ، کاسه ای و تاقچه های سنگی تزئین شده است.

بازدید از بازار قدیمی ، معماری اصیل جزیره ، کشتی های سنتی ، بندر لافت و هارا ، جنگل های شناورر ، گذر چاه کوه از دیگر جاذبه های گردشگری جزیره هستند.

 

سفر به خوزستان در اسفند ماه

منطقه باستانی اشکفت سلیمان ایذه : این منطقه باستانی در 3 کیلومتری جنوب ایذه قرار گرفته است و شامل یک غار و چشمه آب معدنی و پنج سنگ نگاره و نقش نیم رخ برجسته مربوط به دوره ایلامیان است که پناهگاهی طبیعی در دل کوه بوده است.

دریاچه سد کارون 3 : دریاچه مصنوعی که پشت سد کارون 3 ایجاد شده است در کنار طبیعت بی نظیر شهر ایذه و روستای حفاظت شده شیوند در شمال شرقی خوزستان ، بهشتی رویایی در این منقطه بوجود آورده است.

سازه های آبی شوشتر : سازه های ابی شوشتر در دوران هخامنشیان تا ساسانیان ساخته شده اند. که به عنوان بزرگترین مجموعه صنعتی پیش از انقلاب صنعتی جهان ، شناخته می شود.

تنگه کول : تنگه کول در 7 کیلومتری شمال شرق ایذه با 6 نقشبرجسته متعلق به دوره ایلامیان، محل پرستشگاه نارسینا ، یکی از خدایان ایلامی بوده است. در سمت راست تنگه دو قطعه سنگ عظیم قرارگرفته است که نقوش ظریف و زیبایی از انسان و حیوانات در حال نیایش دیده می شود.

کاخ آپادانا در شوش : کاخ آپادانا در شوش ، 500 سال پیش از میلاد با وسعت 10434 متر به دستور داریوش شاه هخامنشی ساخته شدهاست. دیوارهای کاخ ، خشتی و ستونهایش سنگی هستند.

آبشار شوی : آبشار 85 متری دهستان شوی دزفول با 70 متر عرض ، بزرگترین آبشار خاورمیانه در دل کوه های زاگرس است.

 


سفر به چابهار در اسفند ماه
چابهار یکی از بندرهای آزاد ایران است که آب و هوایی گرم و شرجی دارد و در اسفند ماه خبری از این شرجی هوا نخواهدد بود. در چابهارعلاوه بر بازدید از جاذبه های طبیعی میتوانید خریدهای بسیار خوبی داشته باشید.

کوههای مریخی : در 50 کیلومتری چابهار به سمت بندر گواتر ، رشته کوههای کالانی قرار گرفته اند که به نام کوه های مریخی یا مینیاتوری شناخته می شود.

 

کویر گردی در اسفند ماه

رود شور کویر لوت کرمان : رود شور ، تنها رود دائمی ست که در کویر لوت جریان دارد و از شمال اتسان کرمان وارد کویر می شود و از شهداد و نهبندان می گذرند.

کویر صادق آباد : تپه های شن روان با وسعت بیش از 1500 کیلومتر و ارتباع 50 متری کویر صادق آباد یکی از جاذبه های توریستی شهر بافق است که در حاشیه روستای صادق آباد و 17 کیلومتری بافق قرار گرفته است.

 

پیست اسکی و برف بازی در اسفند ماه
اسفندماه برای اسکی فوق العاده است ، هم هوا دیگر سوز زمستانی ندارد ، هم این که هنوز به قدری سرد است که برف پیست های اسکی در بهترین حالت خود باشد.

پیست اسکی دیزین تهران : معتبرترین پیست اسکی بین المللی خاورمیانه در شمال تهران .

پیست اسکی شمشک : شمشک دومین پیست بزرگ اسکی ایران است که در 57 کیلومتری شمال شرق تهران قرار گرفته است.

پیست اسکی توچال : نزدیک ترین و شلوغ ترین پیست اسکی به تهران است که در انتهای خیابان ولنجک قرار گرفته است. این پیست 3 خط تله کابین ، 3 خط تله سیژ و 1 خط تله اسکی دارد.

پیست اسکی آبعلی : قدیمی ترین پیست اسکی ایران در نزدیکی شهر آبعلی در 75 کیلومتری تهران که 5 پیست اسکی با تله کابین و تله اسکی دارد.

پیست اسکی پولاد کف و سپیدان استان فارس : پیست اسکی پولد کاف در استان فارس و 5 کیلومتری شهر سپیدان قرار گرفته و فضایی خانوادی به همراه تله کابین و موتر برقی دارد. در مجاورت آن ، پیست اسکی کوچکتری به نام سپیدان قرار گرفته که به صورت 4 فصل فعالیت دارد.

پیست اسکی خوشاکو ارومیه : پیست اسکی خوشاکو در 30 کیلومتری غرب ارومیه در منطقه راژان قرار گرفته است و در تمام فصول سال به عنوان پیست اسکی روی برف و پیست اسکی روی چمن مشغول به فعالیت است.

پیست اسکی کاکان یاسوج : پیست اسکی کاکاکان در دامنه های قله دنا در 18 کیلومتری یاسوج قرار گرفته است. در اینپیست از تله اسکی به عنوان بالابر استفاده می شود.

پیست اسکی بیجار کردستان : پیست اسکی بیجاردر دامنه کوه نسار قرار گرفته و یکی از تفرج گاه های اصلی استان به حساب می آید و دارای تله کابین و تله سیژ است.

دیگر پیست های اسکی که میتوانید در اسفند ماه ، از اسکی و برف بازی و اقامت در آنجا لذت ببرید عبارتند از:

پیست اسکی کوهرنگ شهرکرد ، پیست اسکی سهند تبریز ، پیست اسکی فریدون شهر اصفهان ، پیست اسکی آلوارس سرعین ، پیست اسکی تاریک دره همدان ، پیست اسکی شیرباد مشهد ، پیست اسکی پاپایی زنجان ، پیست اسکی پیام مرند.

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار