رئیس پلیس فتا استان فارس گفت: فردی که با درج آگهی فروش وسایل کشاورزی در یک از سایت‌های آگهی محور اقدام به کلاهبرداری از شهروندان شیرازی کرده بود شناسایی شد.
کد خبر: ۱۰۹۱۵۹۱
تاریخ انتشار: ۱۹ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۳:۰۸ 08 February 2023

تابناک فارس به نقل از پایگاه اطلاع رسانی پلیس فتا: سرهنگ "امیرحسین سلیمانی" رئیس پلیس فتا استان فارس بیان كرد: در پی شکایت مردی میانسال مبنی بر كلاهبرداري از وي از طريق خريد وسایل کشاورزی، بررسي موضوع در دستور کار کارشناسان پلیس فتا قرار گرفت.

سرهنگ "سلیمانی" ادامه داد: شاکی بیان داشت که در یکی از سایت‌های آگهی محور، با یک آگهی تحت عنوان "فروش وسایل کشاورزی" برخورد کرده است و ضمن برقراری تماس با فرد تبلیغ کننده، مبلغ 700 میلیون ریال وجه به عنوان پیش پرداخت از من درخواست نموده و پس از دریافت وجه؛ دیگر جوابگو پیام‌ها و تماس‌های تلفنی من نبود.

این مقام سایبری گفت: کارشناسان پلیس فتا با اقدامات فنی و تخصصی موفق شدند متهم را در يكي از استان‌های مرکزی شناسايي كنند.

رئیس پلیس فتا فارس با بیان اینکه طی بررسی‌های بیشتر مشخص شد متهم با همین شگرد از 8 نفر دیگر مبلغ 3 میلیارد و 500 میلیون ریال کلاهبرداری کرده است، گفت: کاربران هرگز فریب اینگونه آگهی‌ها به واسطه قیمت پایین را نخورند و خریدهای اینترنتی خود را از طریق سایت‌های دارای نماد اعتماد الکترونیکی اقدام كنند.

سرهنگ "سلیمانی" از هموطنان خواست: در خصوص خرید از سایت‌های خرید و فروش دقت کافی را داشته باشند و در صورت برخورد با هرگونه مورد مشکوک آن را از طریق وب سایت پلیس فتا به نشانی اینترنتی www.cyberpolice.ir و یا با شماره تلفن 096380 با کارشناسان ما در میان بگذارند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار