کد خبر: ۱۰۸۹۶۳
تاریخ انتشار: ۱۸ مهر ۱۳۹۴ - ۱۳:۱۰ 10 October 2015
در شش ماهه نخست امسال بیش از 3 هزار و 400 مورد طلاق توافقی در استان فارس به ثبت رسیده است.

در طلاق توافقی زوجین با تنظیم دادخواستی مشترک، از دادگاه تقاضای صدور گواهی طلاق به صورت توافقی می کنند.

تحقیقات نشان می دهد بین 30 تا 40 درصد طلاق های کشور به صورت توافقی صورت می گیرد.

به گفته مدیر روابط عمومی اداره کل دادگستری فارس این میزان نسبت به مدت مشابه پارسال 5 درصد کاهش داشته است.

تنگاب جهرمی می گوید: 3 هزار و 400 مورد پرونده های طلاق توافقی، بیش از 5 درصد از پرونده های محاکم حقوقی و خانواده و 2 درصد از کل پرونده های وارد شده به دادگستری فارس را تشکیل می دهند.

وی می افزاید: نیمی از زوجین در طلاق های توافقی استان فارس کمتر از شش سال زندگی مشترک داشته اند.

به گفته او، زوجین در هنگام طلاق توافقی بین 24 تا 32 سال سن داشته اند و میزان تحصیلات آنها 40 درصد زیر دیپلم، 40 درصد دیپلم و 20 درصد دیپلم به بالا هستند.

معاون قضایی _اجتماعی دادگستری فارس سه مورد از علت های طلاق توافقی در استان فارس را به ترتیب اولویت، اعتیاد، مشکلات اقتصادی و نداشتن مهارت های زندگی ذکر می کند.

احمد رحمانیان می افزاید: دوره های آموزشی پس از ازدواج، ارائه خدمات مشاوره ای و تخصصی به زوجین، استفاده از ظرفیت های فرهنگی، اجتماعی و بومی موجود در جامعه، پررنگ کردن نقش افراد مرجع و بزرگان خانواده ها، تهیه بسته های آموزشی برای زوجین در شرف ازدواج و ایجاد و توسعه ستادهای غیردولتی و مردمی از جمله بنیاد حفاظت از خانواده از جمله راهکارهای کاهش طلاق توافقی است.

وی همچنین الزامی کردن مشاوره قبل از طلاق در محاکم خانواده، ایجاد و توسعه مراکز مشاوره تخصصی، بکارگیری ظرفیت علما و روحانیون و ائمه جمعه و جماعات در خصوص تشریح قبح طلاق و اهمیت جایگاه نهاد خانواده، اجرایی کردن آیین نامه اجرای قانون حمایت از خانواده و استفاده از ظرفیت رسانه ها از جمله صدا و سیما و مطبوعات محلی را از دیگر راهکارها برای کاهش طلاق های توافقی در استان می داند.

به گفته رحمانیان، بیشتر این راهکارها در فارس در حال اجرا است.
برچسب ها: طلاق
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار