رییس کل دادگستری فارس گفت:مدت اجرای دستور العمل اجرایی تعیین تکلیف وسایل نقلیه تا پایان امسال است .
کد خبر: ۱۰۸۹۴۲۵
تاریخ انتشار: ۰۶ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۴:۰۳ 26 January 2023

تابناک فارس به نقل از صدا و سیما: در راستای پیگیری حقوق عامه و با دستور قضایی و تهیه دستوالعمل مدون وسایل نقلیه توقیف شده در ۷۸ پارکینگ مراجع انتظامی استان فارس تعیین تکلیف می شود.
رئیس کل دادگستری استان فارس با بیان اینکه تعیین تکلیف وسایل نقلیه موجود در این پارکینگ‌ها در جهت لزوم حمایت از حقوق عامه در بحث اموال و مالکیت شهروندان و در اجرای ماده ۲۱۵ قانون مجازات اسلامی مصوب سال ۹۲ و ماده ۶۶ قانون اجرای احکام مدنی و اجرای بخشنامه های صادره از دادستان کل کشور انجام می پذیرد گفت: مقدمات اجرای این طرح با فرمانده فراجای استان فراهم شده است و فرایند اجرای مزایده آغاز شده است .
حجت الاسلام و المسلمین سید کاظم موسوی با بیان این که با اجرای این دستور العمل قریب به ۴۶ هزار دستگاه موتور سیکلت و ۱۶ هزار خودرو تعیین تکلیف خواهد شد، تأکید کرد: مدت اجرای دستور العمل اجرایی تعیین تکلیف وسایل نقلیه تا پایان امسال است و رؤسا و دادستان‌های حوزه های قضایی سراسر استان نسبت به اجرای مفاد آن به نحو تعیین شده اقدام خواهند کرد.
رئیس کل دادگستری استان فارس با بیان اینکه مزایده این وسایل نقلیه شامل کلیه موتور سیکلت های توقیفی فاقد دستور قضایی و پرونده قضایی تا تاریخ ۲۹ اسفند ماه ۱۳۹۹ است، گفت: مطابق مقررات پیش از این به مالک و متصرف این موتور سیکلت ها جهت مراجعه و ترخیص اخطار های قانونی داده شده است و حتی در مواردی تسهیلاتی در باب حق بیمه و هزینه پارکینگ اعطا شد که متاسفانه تعداد فراوانی از این وسایل نقلیه به علت عدم مراجعه مالکان به صورت رسوبی در پارکینگ ها باقی ماند.

وی با تأکید بر اینکه اتومبیل های توقیف شده تا پایان سال ۱۳۹۹ که فاقد پرونده و دستور قضایی و همچنین فاقد اصالت، سابقه شمارگذاری و یا دارای آسیب بیش از ۶۰ در صد است نیز در زمره تعیین تکلیف اخیر قرار خواهد گرفت، تصریح کرد: بخشی از این وسایل نقلیه موجود در پارکینگ ها نیز به استناد دستورالعمل های اجرایی معاونت فنی و مهندسی و خدمات ترافیک فراجا امکان بازگشت به چرخه استفاده را ندارند.

دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان هم در خصوص شیوه اقدام و برگزاری این مزایده در گفت‌وگو با میزان بیان کرد: مجری این مزایده بر اساس مقررات و تشریفات قانونی ، فرماندهی انتظامی استان فارس خواهد بود هیئتی متشکل از نماینده دادستان مرکز استان، بازرسی، حفاظت و اطلاعات و مدیریت خدمات منابع و معاونت حقوقی فرماندهی انتظامی استان بر شیوه اقدام نظارت می کنند.

سید مصطفی بحرینی با اشاره به اینکه این مزایده به صورت تجمیعی برگزار می شود و شرکت های ثبت شده مجاز در امر اسقاط از سراسر کشور مجاز به شرکت در مزایده می باشند تصریح کرد: آگهی مزایده در اجرای ماده ۱۲۲ قانون اجرای احکام مدنی از طریق صدا و سیمای مرکز فارس و سایر رسانه های مکتوب و مجازی در مدت یک ماه پیش از انجام مزایده منتشر می شود.

دادستان مرکز استان فارس در ادامه تأکیدکرد: مالکین و متصرفین این اموال چنانچه وسیله نقلیه آنان شرایط ترخیص را داشته باشد تا قبل از انجام مزایده می توانند با پرداخت هزینه های پارکینگ داری و سایر هزینه نسبت به ترخیص آن اقدام نمایند گفت: در غیر این صورت با حضور کارشناسان پلیس نسبت به اوراق و اسقاط وسیله نقلیه اقدام و گاهی اسقاط تحویل مالک می شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار