ماهیانه در فارس ۸۴۰۰ هکتار رفع تداخل اراضی انجام می‌شود.
کد خبر: ۱۰۸۸۹۵۶
تاریخ انتشار: ۰۳ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۵:۵۵ 23 January 2023

تابناک فارس به نقل از صدا و سیما: رئیس سازمان جهادکشاورزی فارس در ششمین شورای پیشگیری از تخریب و حفاظت از اراضی فارس گفت: با هدف پیشگیری از تخریب و حفاظت زمین‌های ملی، در استان، ماهانه ۸ هزار و ۴۰۰ هکتار رفع تداخل اراضی انجام می‌شود که از میانگین ۶ هزار هکتاری کشور، بالاتر است.
مجتبی دهقان‌پور با بیان این که تاکنون برای حدود ۲۰ درصد از زمین‌های مستثنیات استان رفع تداخل انجام شده است، از صدور سند برای ۲۴۰ هزار هکتار خبر داد و گفت: متوسط صدور سند برای زمین‌های استان ۲۴ درصد است که تفاوت حدود ۹ درصد بیش از میانگین کشور را نشان می‌دهد.
رئیس جهادکشاورزی فارس در ادامه با یادآوری اینکه رفع تداخل تاکنون برای ۲۷۴ پلاک با مساحت ۶۷۳ هزار و ۳۹۱ هکتار انجام شده است، گفت: ۴۵۱ هزار و ۴۴۷ هکتار از این مساحت، مربوط به اراضی ملی تثبیت شده و مابقی زمین‌های غیرملی تثبیت شده است.
وی با بیان اینکه پارسال استان فارس از نظر تعداد پلاک رفع تداخل در رتبه ۳۰ کشور و از لحاظ سطح در رتبه ۳۱ قرار داشت، افزود: امسال فارس از لحاظ تعداد پلاک رفع تداخل شده به رتبه ۱۶ و از لحاظ سطح به رتبه ۱۳ کشور رسیده است.
دهقان‌پور با بیان اینکه رفع تداخلات سه ضلع منابع طبیعی، جهاد کشاورزی و شرکت‌ها را داراست، افزود: در حال حاضر هر هفته یک یا دو جلسه پیرامون رفع تداخلات زمین‌ها برگزار می‌شود و این موضوع موجب تعامل خوبی بین دستگاه‌ها شده است؛ البته با هدف تسریع در رفع تداخل، پلاک‌های اراضی در هر شهرستان بر اساس تعداد آرای کمتر، مساحت غیر ملی بیشتر و وسعت بیشتر آن اولویت بندی و در دستور کار رفع تداخل قرار گرفته است تا استان فارس در رفع تداخلات از جایگاه بهتری برخوردار شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار