۱۰ درصد پرونده‌های قضایی فارس به‌صورت تمام الکترونیک رسیدگی می‌شود.
کد خبر: ۱۰۸۸۹۱۲
تاریخ انتشار: ۰۳ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۳:۰۱ 23 January 2023

تابناک فارس به نقل از صدا و سیما: رئیس کل دادگستری استان فارس گفت: با اجرای طرح دادگاه‌های آنلاین امکان رسیدگی برخط به پرونده‌ها از طریق ارتباط برخط بین قاضی و اصحاب دعوی ایجاد شده است که از ابتدای سال جاری تا پایان آبان ماه بیش از ۶هزار و ۲۰۰ جلسه رسیدگی برخط با موفقیت انجام شده است.
حجت الاسلام والمسلمین سید کاظم موسوی افزود: شیوع بیماری کرونا نیز که مراجعات حضوری مردم به دستگاه‌های محتلف را محدود می‌کرد، علت مضاعفی شد تا رسیدگی فیزیکی و استفاده از کاغذ کم کم جای خود را به رسیدگی‌های قضایی الکترونیک دهد.
وی با بیان اینکه در نه ماه سال جاری بیش از ۱۰ درصد از پرونده‌های استان فارس به صورت کاملا الکترونیکی و بدون پرونده فیزیکی مورد رسیدگی قرار گرفته است، افزود: یکی از مواردی مهمی که از سوی دادگستری استان فارس با جدیت دنبال می‌شود، دادرسی الکترونیک است.

وی تصریح کرد: طرح رسیدگی پرونده‌ها به صورت کاملا الکترونیکی و بدون تشکیل پرونده فیزیکی (دادرسی بدون کاغذ) از اسفند ماه سال ۱۳۹۸ در استان فارس راه اندازی شد.

حجت الاسلام والمسلمین موسوی گفت: استفاده از دادرسی الکترونیک سبب صرفه جویی در وقت مردم می‌شود و هم اصحاب پرونده می‌توانند از منازل خودشان ارتباط گرفته و مشکلات خود را مطرح کنند و پرونده شان رسیدگی شود و قضات و کارکنان دادگستری نیز می‌تواند با فراغ بال بهتری به امورات رسیدگی کنند.

رئیس کل دادگستری استان فارس گفت: بیش از ۹۸ درصد از ابلاغات دادگستری فارس به صورت ابلاغ الکترونیک است و در این زمینه در سطح کشور حائز رتبه برتر هستیم.

حجت الاسلام والمسلمین موسوی از راه اندازی سامانه نوبت دهی به همت کارشناسان فناوری اطلاعات دادگستری این استان و با هماهنگی برنامه نویسان مرکز آمار و فناوری اطلاعات قوه قضاییه خبر داد و گفت: از ابتدای راه اندازی این سامانه در سال جاری تا کنون بیش از ۱۵۱ هزار نوبت جهت مراجعه به واحد‌های قضایی استان گرفته شده است.

حجت الاسلام والمسلمین موسوی سامانه آزمون مجازی، سامانه پست، اتوماسیون اداری پیشرفته، پورتال داخلی دادگستری استان فارس، به روز رسانی سرور‌های سمپ، پاسخگویی به مراجعین و پاسخگویی به استعلامات شعب، راه اندازی دستگاه‌های کارتخوان (pos)، نیابت‌های مکانیزه و نظارت بر دفاتر خدمات الکترونیک قضایی را برخی دیگر از اقدامات واحد فناوری اطلاعات و ارتباطات دادگستری فارس به منظور الکترونیکی شدن و رفاه حال مراجعین به دستگاه قضایی دانست.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار